Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining the inclusion of 21st century skills in fifth grade Turkish and English coursebooks in Türkiye

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 10, 263 - 286, 01.04.2024

Öz

This research aims to determine the extent to which 21st-century skills are covered in the fifth-grade Turkish and fifth-grade English coursebooks in Türkiye. Coursebooks are one of the most used resources in language teaching and should be designed to meet the needs of the era. We consider important for students to be equipped with skills that respond to the demands of the 21st century. In Türkiye, the Board of Education, responsible for coursebooks, addresses 21st century skills under the headings of language and communication, literacy, learning, self, work, critical thinking, social and emotional, and basic skills, along with related subheadings. In this context, in line with the research objective we preferred a qualitative research method, document analysis. We conducted data analysis through document analysis. The findings indicate that neither of the coursebooks fully covers 21st century skills. As a result of the research, we emphasized that 21st century skills should be more prominently featured in the curriculum and coursebooks. Based on the results obtained in the research, we recommended to address work skills in a separate theme and unit, while integrating self and basic values throughout the book's topics. Additionally, for future research, it is suggested to examine the extent to which used or designed coursebooks incorporate 21st century skills.

Kaynakça

  • Ahat, O. (2023). 21. yüzyıl becerilerinin çocuk kitaplarındaki varlığı üzerine bir araştırma: “Uzaya giden tren” kitap örneği. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 37(12), 177–195. https://doi.org/10.29000/rumelide.1406048
  • Ananiadou, K., & Claro, M. (2009). 21st century skills and competences for new millennium learners in OECD countries (Issue 41). https://doi.org/10.1787/218525261154
  • Aslan, H. İ., Coşkun-Keskin, S., & Önder, S. (2019). Ortaokul 6. sınıf İngilizce ders kitaplarında yer verilen değerler. Journal of International Scientific Researches, 4(2), 355–371. https://doi.org/10.21733/ibad.551643
  • Bal, M. (2018). Türkçe dersinin 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Turkish Studies, 13(4), 4964. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.12922
  • Battelle for Kids. (2019). Framework for 21st century learning. http://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_DefinitionsBFK.pdf
  • Belet-Boyacı, Ş. D., & Güner-Özer, M. (2019). Öğretmenin geleceği: 21. yüzyıl becerileri perspektifiyle Türkçe dersi öğretim programları [The future of learning: Turkish language course curricula from the perspective of 21 st century skills]. Anadolu Journal Of Educational Sciences International, 9(2), 708–738. https://doi.org/10.18039/ajesi.578170
  • Bozkurt, Ş. B., & Çakır, H. (2016). Ortaokul öğrencilerinin 21 . yüzyıl öğrenme beceri düzeylerinin cinsiyet ve sınıf seviyesine göre incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 69–82. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/ issue/33882/375170
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (14. Basım). Pegem Akademi.
  • Cabrera, M. del P. M. (2014). Textbook use training in EFL teacher education. Utrecht Studies in Language & Communication, 27, 267–286. https://doi.org/10.1163/9789401210485_016
  • Cheah, Y. M. (2004). English language teaching in Singapore today. In W. K. Ho & R. Wong (Eds.), English language teaching in East Asia today: Changing policies and practices (pp. 351–373). Eastern University.
  • Crawford, J. (2011). The role of materials in language classroom: Finding the balance. In Methodology in language teaching (pp. 80–91). Cambridge University. https://doi.org/10.1017/cbo9780511667190.043
  • Creswell, J. W. (2013). Research design. Sage.
  • Çelebi, M., & Altuncu, N. (2019). 21. yüzyıl becerilerinin İngilizce öğretim programındaki yeri. 6. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi (Nisan, 26-27), 231–244. http://meb.ai/UmgOeUi
  • Çiğilli, E., & Eryaman, M. Y. (2023). Sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile 21. yüzyıl öğreten becerileri algı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 17(44), 47–82. https://doi.org/10.29329/mjer.2023.571.3
  • Dede, C. (2009). Comparing frameworks for “21 st century skills.” In J. Bellance & R. Brandt (Eds.), 21st century skills: Rethinking how students learn (pp. 51–76). Solution Tree.
  • Dilekçi, A., & Karatay, H. (2021). Türkçe dersi öğretim programlarında 21. yüzyıl becerileri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 10(4), 1430–1444. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2162097
  • EACEA. (2017). Avrupa’da okullarda dil öğretimi üzerine temel veriler. https://doi.org/10.2797/6565
  • EARGED. (2011). MEB 21. yüzyıl öğrenci̇ profi̇li̇. MEB.
  • Erdamar, G., & Barası, M. (2021). 21. Yüzyıl becerileri açısından ortaokul Türkçe dersi öğretim programı. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(1), 312–342. https://doi.org/https://doi.org/10.37217/tebd.868788
  • Erden, M. (2011). Eğitim Bilimlerine Giriş (6. Baskı). Arkadaş.
  • Gieras, J. (2019). Creativity and innovations in the 21st Century. Przegląd Elektrotechniczny, 1(2), 3–8. https://doi.org/10.15199/48.2019.02.01
  • Gu, J., & Belland, B. R. (2015). Preparing students with 21st century skills: Integrating scientific knowledge, skills, and epistemic beliefs in middle school science curricula. In X. Ge, D. Ifenthaler, & J. M. Spector (Eds.), Emerging technologies for STEAM education (pp. 39–60). Springer International. https://doi.org/10.1007/978-3-319-02573-5
  • Gültekin, H. (2019). Türkçe dersi öğrenci çalışma kitaplarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Balıkesir Üniversitesi. http://meb.ai/UwbScDY
  • Gürültü, E., Aslan, M., & Alcı, B. (2020). Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri [Competence for 21th century skills use of secondary school teachers]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(84), 780–798. https://doi.org/10.16986/HUJE.2019051590
  • Kaygana, M., Yapıcı, Ş., & Aytan, T. (2013). Türkçe ders ki̇taplarında değer eği̇ti̇mi̇. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(7), 657–669. https://doi.org/10.9761/JASSS1619
  • Kayhan, E., Altun, S., & Gürol, M. (2019). Sekizinci sınıf Türkçe öğretim programı (2018)’nın 21. yüzyıl becerileri açısından değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2), 20–35. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/904668
  • Kıroğlu, K., & Demirel, Ö. (2021). Eğitim ve ders kitapları. In Ders kitabı incelemesi (pp. 4–12). Pegem Akademi Yayınları. https://doi.org/10.14527/9786050370058
  • Kurudayıoğlu, M., & Soysal, T. (2019). 2018 Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 483–496. https://doi.org/10.31592/aeusbed.621132
  • Lemke, C. (2003). enGauge 21st century skills: Digital literacies for a digital age. https://eric.ed.gov/?id=ED463753
  • MEB. (2012). 12 yıl zorunlu eğitim sorular-cevaplar. http://meb.ai/i5g2xI
  • MEB. (2018). İngi̇li̇zce dersi̇ öğreti̇m programı. http://meb.ai/UTPpfmL
  • MEB. (2019). Türkçe dersi öğretim programı. Talim ve Terbiye Kurulu. https://doi.org/10.14527/9786058008915.07
  • Mohammadi, M., & Abdi, H. (2014). Textbook evaluation: A case study. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 98(1994), 1148–1155. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.03.528
  • National Research Council. (2011). Assessing 21st century skills: Summary of a workshop (J. A. Koenig (Ed.)). National Academies.
  • Ostovar-Namaghi, S. A. (2017). Language teachers’ evaluation of curriculum change: A qualitative study. Qualitative Report, 22(2), 391–409. https://doi.org/10.46743/2160-3715/2017.2538
  • Önür, Z., & Kozikoğlu, İ. (2019). Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme becerileri [Secondary school students’ 21st century learning skills]. Trakya Eğitim Dergisi, 9(3), 627–648. https://doi.org/10.24315/tred.528501
  • Özkan-Elgün, İ. (2021). Analysis of the 8th grade English course in terms of 21st century skills. Ufuk University. http://meb.ai/ZDexYO
  • P21. (2006). A state leaders action guide to 21st century skills. http://meb.ai/Uj1ikes Partnership21. (2009). Curriculum and instruction: A 21st century skills implementation guide. Partnership for 21st Century Skills. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519422.pdf
  • Rahman, M. M., Pandian, A., & Kaur, M. (2018). Factors affecting teachers’ implementation of communicative language teaching curriculum in secondary schools in Bangladesh. Qualitative Report, 23(5), 1104–1126. https://doi.org/10.46743/2160-3715/2018.3220
  • Richards, J. C. (2011). Curriculum development in language teaching. Cambridge University.
  • Short, D., & Echevarria, J. (2004). Teacher skills to support English language learners not all the same high-quality instruction makes a difference. Association for Supervision and Curriculum Development, 62(4), 8–13.
  • Smith, O. (2015). There is an Art to Teaching Science in the 21st Century. In X. Ge, D. Ifenthaler, & J. M. Spector (Eds.), Emerging technologies for STEAM education (pp. 81–92). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-02573-5_5
  • Söylemez, Y. (2018). 2018 Türkçe dersi öğretim programındaki kazanımların üst düzey düşünme becerileri açısından değerlendirilmesi [Evaluation of the acqusitions in the 2018 Turkish language teaching program in terms of high-level thinking skills]. Journal of Turkish Research Institute, 63, 345–384. https://doi.org/10.14222/turkiyat3991
  • Şakiroğlu, Y. (2020). 6. sınıf Türkçe ders kitabının değer aktarımı bağlamında incelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 5(1), 145–161.
  • Tan, W. (2017). Research methods a practical guide for students and researchers. World Scientific.
  • Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times. John Wiley & Sons.
  • TTKB. (2023). 21. yüzyil beceri̇leri̇ ve değerlere yöneli̇k araştirma raporu. TTKB. http://meb.ai/UlYjlAh
  • Yücel, E., Dimici, K., Yıldız, B., & Bümen, N. T. (2017). Son 15 yılda yayımlanan ilk ve ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programları üzerine bir analiz [An analysis of the primary and secondary school English language curricula published over the last 15 years]. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 702–737. https://dergipark.org.tr/tr/pub/egeefd/issue/ 31871/305922

Beşinci sınıf Türkçe ve İngilizce ders kitaplarında 21. yüzyıl becerilerine yer verilmesinin incelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 6 Sayı: 10, 263 - 286, 01.04.2024

Öz

Bu araştırma ile Türkiye’deki beşinci sınıf Türkçe ve beşinci sınıf İngilizce ders kitaplarında bulunan 21. yüzyıl becerilerine hangi boyutlarda yer verildiğini tespit etmek amaçlanmıştır. Ders kitapları, dil öğretiminin gerçekleşmesinde en çok kullanılan kaynaklardan birisidir ve çağın ihtiyaçlarına cevap verebilecek şekilde tasarlanmalıdır. Öğrencilerin 21. yüzyılın ihtiyaçlarına cevap verecek nitelikte yetişebilmeleri, 21. yüzyılın becerileriyle donatılmaları ise önemli görülmektedir. Türkiye’deki ders kitaplarından sorumlu olan Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından 21. yüzyıl becerileri; dil ve iletişim, okuryazarlık, öğrenme, benlik, çalışma, üst düzey düşünme, sosyal ve duygusal ve temel beceriler başlıkları ve bu başlıklara bağlı alt başlıklar şeklinde ele alınmaktadır. Bu kapsamda, araştırmanın amacına uygun şekilde nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi tercih edilmiştir. Verilerin analizi alanlarında uzman araştırmacılar tarafından kodlama yapılarak doküman analizi ile sağlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre her iki ders kitabının 21. yüzyıl becerilerini tam olarak kapsamadığı tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, 21. yüzyıl becerilerinin müfredatta ve ders kitaplarında daha fazla yer alması gerektiği vurgulanmaktadır. Araştırmada elde edilen bu sonuçlara göre, çalışma becerilerinin ayrı bir tema ve ünitede, benlik ve temel değerlerin ise kitap genelindeki konularla ele alınması önerilmektedir. Ayrıca, gelecekteki araştırmalarda kullanılan veya tasarlanan ders kitaplarının ise 21. yüzyıl becerileri bakımından incelenmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Ahat, O. (2023). 21. yüzyıl becerilerinin çocuk kitaplarındaki varlığı üzerine bir araştırma: “Uzaya giden tren” kitap örneği. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 37(12), 177–195. https://doi.org/10.29000/rumelide.1406048
  • Ananiadou, K., & Claro, M. (2009). 21st century skills and competences for new millennium learners in OECD countries (Issue 41). https://doi.org/10.1787/218525261154
  • Aslan, H. İ., Coşkun-Keskin, S., & Önder, S. (2019). Ortaokul 6. sınıf İngilizce ders kitaplarında yer verilen değerler. Journal of International Scientific Researches, 4(2), 355–371. https://doi.org/10.21733/ibad.551643
  • Bal, M. (2018). Türkçe dersinin 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Turkish Studies, 13(4), 4964. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.12922
  • Battelle for Kids. (2019). Framework for 21st century learning. http://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_DefinitionsBFK.pdf
  • Belet-Boyacı, Ş. D., & Güner-Özer, M. (2019). Öğretmenin geleceği: 21. yüzyıl becerileri perspektifiyle Türkçe dersi öğretim programları [The future of learning: Turkish language course curricula from the perspective of 21 st century skills]. Anadolu Journal Of Educational Sciences International, 9(2), 708–738. https://doi.org/10.18039/ajesi.578170
  • Bozkurt, Ş. B., & Çakır, H. (2016). Ortaokul öğrencilerinin 21 . yüzyıl öğrenme beceri düzeylerinin cinsiyet ve sınıf seviyesine göre incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 69–82. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/ issue/33882/375170
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (14. Basım). Pegem Akademi.
  • Cabrera, M. del P. M. (2014). Textbook use training in EFL teacher education. Utrecht Studies in Language & Communication, 27, 267–286. https://doi.org/10.1163/9789401210485_016
  • Cheah, Y. M. (2004). English language teaching in Singapore today. In W. K. Ho & R. Wong (Eds.), English language teaching in East Asia today: Changing policies and practices (pp. 351–373). Eastern University.
  • Crawford, J. (2011). The role of materials in language classroom: Finding the balance. In Methodology in language teaching (pp. 80–91). Cambridge University. https://doi.org/10.1017/cbo9780511667190.043
  • Creswell, J. W. (2013). Research design. Sage.
  • Çelebi, M., & Altuncu, N. (2019). 21. yüzyıl becerilerinin İngilizce öğretim programındaki yeri. 6. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi (Nisan, 26-27), 231–244. http://meb.ai/UmgOeUi
  • Çiğilli, E., & Eryaman, M. Y. (2023). Sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile 21. yüzyıl öğreten becerileri algı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 17(44), 47–82. https://doi.org/10.29329/mjer.2023.571.3
  • Dede, C. (2009). Comparing frameworks for “21 st century skills.” In J. Bellance & R. Brandt (Eds.), 21st century skills: Rethinking how students learn (pp. 51–76). Solution Tree.
  • Dilekçi, A., & Karatay, H. (2021). Türkçe dersi öğretim programlarında 21. yüzyıl becerileri. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 10(4), 1430–1444. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2162097
  • EACEA. (2017). Avrupa’da okullarda dil öğretimi üzerine temel veriler. https://doi.org/10.2797/6565
  • EARGED. (2011). MEB 21. yüzyıl öğrenci̇ profi̇li̇. MEB.
  • Erdamar, G., & Barası, M. (2021). 21. Yüzyıl becerileri açısından ortaokul Türkçe dersi öğretim programı. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(1), 312–342. https://doi.org/https://doi.org/10.37217/tebd.868788
  • Erden, M. (2011). Eğitim Bilimlerine Giriş (6. Baskı). Arkadaş.
  • Gieras, J. (2019). Creativity and innovations in the 21st Century. Przegląd Elektrotechniczny, 1(2), 3–8. https://doi.org/10.15199/48.2019.02.01
  • Gu, J., & Belland, B. R. (2015). Preparing students with 21st century skills: Integrating scientific knowledge, skills, and epistemic beliefs in middle school science curricula. In X. Ge, D. Ifenthaler, & J. M. Spector (Eds.), Emerging technologies for STEAM education (pp. 39–60). Springer International. https://doi.org/10.1007/978-3-319-02573-5
  • Gültekin, H. (2019). Türkçe dersi öğrenci çalışma kitaplarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Balıkesir Üniversitesi. http://meb.ai/UwbScDY
  • Gürültü, E., Aslan, M., & Alcı, B. (2020). Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri [Competence for 21th century skills use of secondary school teachers]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(84), 780–798. https://doi.org/10.16986/HUJE.2019051590
  • Kaygana, M., Yapıcı, Ş., & Aytan, T. (2013). Türkçe ders ki̇taplarında değer eği̇ti̇mi̇. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(7), 657–669. https://doi.org/10.9761/JASSS1619
  • Kayhan, E., Altun, S., & Gürol, M. (2019). Sekizinci sınıf Türkçe öğretim programı (2018)’nın 21. yüzyıl becerileri açısından değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2), 20–35. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/904668
  • Kıroğlu, K., & Demirel, Ö. (2021). Eğitim ve ders kitapları. In Ders kitabı incelemesi (pp. 4–12). Pegem Akademi Yayınları. https://doi.org/10.14527/9786050370058
  • Kurudayıoğlu, M., & Soysal, T. (2019). 2018 Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 483–496. https://doi.org/10.31592/aeusbed.621132
  • Lemke, C. (2003). enGauge 21st century skills: Digital literacies for a digital age. https://eric.ed.gov/?id=ED463753
  • MEB. (2012). 12 yıl zorunlu eğitim sorular-cevaplar. http://meb.ai/i5g2xI
  • MEB. (2018). İngi̇li̇zce dersi̇ öğreti̇m programı. http://meb.ai/UTPpfmL
  • MEB. (2019). Türkçe dersi öğretim programı. Talim ve Terbiye Kurulu. https://doi.org/10.14527/9786058008915.07
  • Mohammadi, M., & Abdi, H. (2014). Textbook evaluation: A case study. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 98(1994), 1148–1155. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.03.528
  • National Research Council. (2011). Assessing 21st century skills: Summary of a workshop (J. A. Koenig (Ed.)). National Academies.
  • Ostovar-Namaghi, S. A. (2017). Language teachers’ evaluation of curriculum change: A qualitative study. Qualitative Report, 22(2), 391–409. https://doi.org/10.46743/2160-3715/2017.2538
  • Önür, Z., & Kozikoğlu, İ. (2019). Ortaokul öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme becerileri [Secondary school students’ 21st century learning skills]. Trakya Eğitim Dergisi, 9(3), 627–648. https://doi.org/10.24315/tred.528501
  • Özkan-Elgün, İ. (2021). Analysis of the 8th grade English course in terms of 21st century skills. Ufuk University. http://meb.ai/ZDexYO
  • P21. (2006). A state leaders action guide to 21st century skills. http://meb.ai/Uj1ikes Partnership21. (2009). Curriculum and instruction: A 21st century skills implementation guide. Partnership for 21st Century Skills. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519422.pdf
  • Rahman, M. M., Pandian, A., & Kaur, M. (2018). Factors affecting teachers’ implementation of communicative language teaching curriculum in secondary schools in Bangladesh. Qualitative Report, 23(5), 1104–1126. https://doi.org/10.46743/2160-3715/2018.3220
  • Richards, J. C. (2011). Curriculum development in language teaching. Cambridge University.
  • Short, D., & Echevarria, J. (2004). Teacher skills to support English language learners not all the same high-quality instruction makes a difference. Association for Supervision and Curriculum Development, 62(4), 8–13.
  • Smith, O. (2015). There is an Art to Teaching Science in the 21st Century. In X. Ge, D. Ifenthaler, & J. M. Spector (Eds.), Emerging technologies for STEAM education (pp. 81–92). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-02573-5_5
  • Söylemez, Y. (2018). 2018 Türkçe dersi öğretim programındaki kazanımların üst düzey düşünme becerileri açısından değerlendirilmesi [Evaluation of the acqusitions in the 2018 Turkish language teaching program in terms of high-level thinking skills]. Journal of Turkish Research Institute, 63, 345–384. https://doi.org/10.14222/turkiyat3991
  • Şakiroğlu, Y. (2020). 6. sınıf Türkçe ders kitabının değer aktarımı bağlamında incelenmesi. Türkiye Eğitim Dergisi, 5(1), 145–161.
  • Tan, W. (2017). Research methods a practical guide for students and researchers. World Scientific.
  • Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times. John Wiley & Sons.
  • TTKB. (2023). 21. yüzyil beceri̇leri̇ ve değerlere yöneli̇k araştirma raporu. TTKB. http://meb.ai/UlYjlAh
  • Yücel, E., Dimici, K., Yıldız, B., & Bümen, N. T. (2017). Son 15 yılda yayımlanan ilk ve ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programları üzerine bir analiz [An analysis of the primary and secondary school English language curricula published over the last 15 years]. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 702–737. https://dergipark.org.tr/tr/pub/egeefd/issue/ 31871/305922
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kaan Güney 0000-0002-5141-9827

Cengiz Ağlar 0000-0002-8995-6898

Rafet Fidan 0009-0002-6730-5477

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 14 Şubat 2024
Kabul Tarihi 15 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Güney, K., Ağlar, C., & Fidan, R. (2024). Beşinci sınıf Türkçe ve İngilizce ders kitaplarında 21. yüzyıl becerilerine yer verilmesinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 6(10), 263-286.

 https://dergipark.org.tr/usbed

Baş Editör: Prof. Dr. Aytekin Demircioğlu