Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Time Management Skills in the Faculty of Sport Sciences on General Procrastination and Social Media Addiction

Yıl 2023, Cilt: 9 Sayı: 3, 83 - 90, 20.09.2023
https://doi.org/10.18826/useeabd.1355150

Öz

Purpose: The purpose of this research is to examine the effect of time management on general procrastination behavior and social media addiction of sports sciences faculty students.
Method: The sample of the research consists of a total of 392 university students, 194 female and 198 male, studying at Bingöl University Faculty of Sports Sciences. In addition to the personal information form, "Time Management Scale", "Academic Procrastination Scale" and "Social Media Addiction Scale" were used in the research. After testing the normality of the data obtained, the reliability results were examined. In this study, correlation analysis was applied to determine the relationship between variables and regression analysis was applied to evaluate the effect of the independent variable on the dependent variable.
Findings: According to the research findings, statistically significant relationships were found between students' time management and social media addiction and procrastination behaviors. Accordingly, a statistically significant, negative and low level relationship was detected between schedule and social media addiction. It has been determined that time management has a 3% impact on social media addiction. It was also determined that general procrastination behavior was affected by time management at a level of 4%.
Conclusion: In conclusion, this study shows that students' effective time management skills have a positive effect on social media addiction and procrastination behaviors. In particular, it has been determined that students with effective time management skills have less social media addiction and procrastination tendencies.

Kaynakça

  • Aaker, D. A., Kumar, V., & Day, G. S. (2007). Marketing research. (9. Edition). John Wiley & Sons, Danvers.
  • Akay, B., Ayhan, R., Orhan, R. & Öçalan, M. (2023). Üniversite öğrencilerinin serbest zaman yönetimi ile teknoloji bağımlılık düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(1), 71-84.
  • Alarçin, E. Y. & Şirin, H. (2021). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığı ve zaman yönetimi ilişkisi. Öneri Dergisi, 16(55), 95-124.
  • Alay, S. & Koçak, S. (2002). Zaman yönetimi anketi: geçerlik ve güvenirlik, Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 9-13.
  • Alyami, A., Abdulwahed, A., Azhar, A., Binsaddik, A. & Bafaraj, S. M. (2021). Impact of time-management on the student’s academic performance: a cross-sectional study. Creative Education, 12(3), 471-485.
  • Aysan, F., Ercengiz, M. & Savcı, M. (2018). Ergenlerde sosyal medya bozukluğu ölçeği’nin Türkçe uyarlaması. Arch Neuropsychiatry, 55, 1-8. Doi: 10.5152/npa.2017.19285
  • Balkıs, M. (2007). Öğretmen adaylarının davranışlarındaki erteleme eğiliminin, karar verme stilleri ile ilişkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 67-83.
  • Baltacı, A. (2017). Erteleme davranışı eğilimi ve beş faktörlü kişilik özellikleri arasındaki ilişkiler: okul yöneticileri üzerine bir araştırma. International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES), 3(1), 56-80.
  • Başoğlu, U. D. & Yanar, Ş. (2017). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım amaçları ve alışkanlıklarının belirlenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 6-13.
  • Beyens, I., Frison, E. & Eggermont, S. (2016). “I don’t want to miss a thing”: Adolescents’ fear of missing out and its relationship to adolescents’ social needs, Facebook use, and Facebook related stress. Computers in Human Behavior, (64), 1-8.
  • Bingöl Üniversitesi (2023). https://sporbilimleri.bingol.edu.tr/genel-bilgiler/#:~:text=Fak%C3%BCltemiz%20akademik%20yap%C4%B1lanmas%C4%B1%20ise%20%C5%9F%C3%B6yledir,toplam%201092%20%C3%B6%C4%9Frenci%20%C3%B6%C4%9Frenim%20g%C3%B6rmektedir. Erişim Tarihi: 01.07.2023
  • Bozdemir, V.A., Kilci, A.K. & Özdayı, N. (2021) Evaluation of the Relationship between Sports and Technology in terms of Various Variables within the Scope of Science Festivals. International Journal of Sport, Exercise & Training Sciences - IJSETS, 7(2), 40–50. Doi: 10.18826/useeabd.934579
  • Çakıcı, D. Ç (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel erteleme ve akademik erteleme davranışının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Cengiz, R. & Er, B. (2021). Investigation of the relationship between free time management, social media addiction and life satisfaction of university students during the covıd-19 pandemic process. Journal of Educational Issues, 7(3), 85-99.
  • Çömlekçi, M. & Başol, O. (2019). Gençlerin sosyal medya kullanım amaçları ile sosyal medya bağımlılığı ilişkisinin incelenmesi. Celal Bayar University Journal of Social Sciences, 17(4), 173-188.
  • Çuhadar, A. (2020). Sosyal medya kullanımı ve boş zaman yönetimi ilişkisinin incelenmesi: üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Karaman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rekreasyon Yönetimi Anabilim Dalı, Karaman.
  • Çuhadar, A., Demirel, M., Er, Y. & Serdar, E. (2019). Lise öğrencilerinde boş zaman yönetimi ve gelecek beklentisi ilişkisi. Journal of International Social Research, 12(66), 1498-1505.
  • Deniz, S. (2021). Zaman yönetimi becerileri ile erteleme davranışı arasındaki ilişkinin incelenmesi: Elazığ sağlık kuruluşları örneği. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Elazığ.
  • Dibooğlu, D. & Eryılmaz, G. (2021). Zaman yönetimi konulu lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 164-185.
  • Digital (2023). We Are Social Dijital 2023 Global ve Türkiye Raporu. Erişim adresi https://omgiletisim.com/we-are-social-dijital-2023-global-ve-turkiye-raporu-yayinlandi/.
  • Durar, E. (2018). Üniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığının depresyon ve sosyal fobi ile ilişkisi, Yüksek Lisans Tezi, Kafkas Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kars.
  • Eraslan, L. (2018). Sosyal medya ve algı yönetimi: Sosyal medya istihbaratına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erdoğan, P. & Şanlı, Y. (2019). Gelişmeleri kaçırma korkusunun sosyal medya tutumları üzerine etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(2), 615-627.
  • Eroğlu, Ç. & Kutlu, A. (2020). Hemşirelerde internet bağımlılığı ve zaman yönetimi ilişkisinin belirlenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(2), 110-116.
  • Eroğlu, S. & Özgür, G. (2016). Bir üniversite hastanesinde çalışan servis ve yoğun bakım hemşirelerinde zaman yönetimi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 12-22.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. & Hyun, H. H. (2011). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/ Languages.
  • Gezgin, D. M., Mihci, C. & Gedik, S. (2021). The effect of free time management skills upon smartphone addiction risk in university students. Journal of Education in Science Environment and Health, 7(4), 354-366.
  • Gümüş, A. (2021). Zaman yönetimi becerileri ile akademik başarı arasındaki ilişki: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği. Uluslararası Akademik Birikim Dergisi, 4(1), 1-12.
  • Hair Jr, J. F., Hult, G. T. M., Ringle, C. M., & Sarstedt, M. (2017). A primer on partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM), (Second edition). Sage publications.
  • Kağan, M. (2009). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışını açıklayan değişkenlerin belirlenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(2), 113-128.
  • Kartal, N. ve Demir, K.A. (2018). Yönetim. Ankara: Orion Kitapevi.
  • Kilci, A. K. (2019). Spor ve dijital oyunda son nokta: Espor. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Köse, D., Çınar, N. & Akduran, F. (2012). Hemşirelik öğrencilerinde internet bağımlılığının kişilik özellikleri ve zaman yönetimi ile ilişkisi. Sakarya University Journal of Science, 3(16), 227-233.
  • Öksüz, E., Guvenc, G. & Mumcu, Ş. (2018). Relationship between problematic ınternet use and time management among nursing students. CIN: Computers, Informatics, Nursing, 36(1), 55-61.
  • Pugh, C. M. & Nathwani, J. N. (2017). Time management. ın success in academic surgery (pp. 187-199). Cham: Springer.
  • Sarıkaya Aydın, K. & Koçak, S. (2016). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile akademik erteleme düzeylerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 17-38.
  • Siddiqi, S. & Memon, Z. A. (2016). Internet addiction ımpacts on time management that results in poor academic performance. International Conference on Frontiers of Information Technology (FIT), 63-68. https://doi.org/10.1109/FIT.2016.020.
  • Tabachnick, L.S. & Fidell (2013). Using Multivariate Statistics (sixth ed.) Pearson, Boston.
  • Van Den Eijnden R. J. J. M., Lemmens J. S. & Valkenburg P. M. (2016). The social media disorder scale: validity and psychometric properties. Comput Human Behavior, 61, 478–487.
  • Wang, J. L., Jackson, L. A., Gaskin, J. & Wang, H. Z. (2014). The effects of social networking site (SNS) use on college students’ friendship and well-being. Computers in Human Behavior, 229- 236.
  • Wang, W. C. (2018). Exploring the relationship among free-time management, leisure boredom, and ınternet addiction in undergraduates in taiwan. Psychological Reports, 122(5), 1651-1665.
  • Yardım, T., & Engin, G. (2022). Sınıf eğitimi öğretmen adaylarının akademik erteleme davranışları ve zaman yönetim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(1), 347-368.
  • Yaşar, O. M. & Sunay, H. (2018). Futbol antrenörlerinin iş doyumlarının ve örgütsel bağlılıklarının incelenmesi. Journal of Human Sciences, 15(2), 952-969.
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S. (2004). Spss uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.

Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Zaman Yönetiminin Genel Erteleme Davranışı ve Sosyal Medya Bağımlılığına Etkisi

Yıl 2023, Cilt: 9 Sayı: 3, 83 - 90, 20.09.2023
https://doi.org/10.18826/useeabd.1355150

Öz

Amaç: Bu araştırmanın amacı, spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin zaman yönetiminin genel erteleme davranışı ve sosyal medya bağımlılığına etkisinin incelenmesidir.
Yöntem: Araştırmanın örneklemini Bingöl Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde okuyan 194’ü kadın ve 198’i erkek olmak üzere toplam 392 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada kişisel bilgi formunun yanı sıra “Zaman Yönetimi Ölçeği”, “Genel Erteleme Ölçeği” ve “Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin normalliği test edildikten sonra güvenirlik sonuçları incelenmiştir. Bu çalışmada, değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek için korelasyon analizi ve bağımsız değişkenin bağımlı değişken üzerindeki etkisini değerlendirmek amacıyla regresyon analizi uygulanmıştır.
Bulgular: Araştırma bulgularına göre öğrencilerin zaman yönetimleri ile sosyal medya bağımlılığı ve erteleme davranışları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Buna göre, zaman planı ile sosyal medya bağımlılığı arasında istatistiksel olarak anlamlı, negatif yönde ve düşük düzeyde bir ilişki tespit edilmiştir. Zaman yönetiminin sosyal medya bağımlılığına %3 düzeyinde bir etkisinin olduğu saptanmıştır. Ayrıca genel erteleme davranışının zaman yönetimi tarafından %4 düzeyinde etkilendiği belirlenmiştir.
Sonuç: Sonuç olarak, bu çalışma öğrencilerin etkili zaman yönetimi becerilerinin sosyal medya bağımlılığı ve erteleme davranışları üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Özellikle, etkili zaman yönetimi becerisine sahip öğrencilerde sosyal medya bağımlılığının ve erteleme eğilimlerinin daha az olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aaker, D. A., Kumar, V., & Day, G. S. (2007). Marketing research. (9. Edition). John Wiley & Sons, Danvers.
  • Akay, B., Ayhan, R., Orhan, R. & Öçalan, M. (2023). Üniversite öğrencilerinin serbest zaman yönetimi ile teknoloji bağımlılık düzeylerinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(1), 71-84.
  • Alarçin, E. Y. & Şirin, H. (2021). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığı ve zaman yönetimi ilişkisi. Öneri Dergisi, 16(55), 95-124.
  • Alay, S. & Koçak, S. (2002). Zaman yönetimi anketi: geçerlik ve güvenirlik, Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 9-13.
  • Alyami, A., Abdulwahed, A., Azhar, A., Binsaddik, A. & Bafaraj, S. M. (2021). Impact of time-management on the student’s academic performance: a cross-sectional study. Creative Education, 12(3), 471-485.
  • Aysan, F., Ercengiz, M. & Savcı, M. (2018). Ergenlerde sosyal medya bozukluğu ölçeği’nin Türkçe uyarlaması. Arch Neuropsychiatry, 55, 1-8. Doi: 10.5152/npa.2017.19285
  • Balkıs, M. (2007). Öğretmen adaylarının davranışlarındaki erteleme eğiliminin, karar verme stilleri ile ilişkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 67-83.
  • Baltacı, A. (2017). Erteleme davranışı eğilimi ve beş faktörlü kişilik özellikleri arasındaki ilişkiler: okul yöneticileri üzerine bir araştırma. International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES), 3(1), 56-80.
  • Başoğlu, U. D. & Yanar, Ş. (2017). Üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanım amaçları ve alışkanlıklarının belirlenmesi. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 6-13.
  • Beyens, I., Frison, E. & Eggermont, S. (2016). “I don’t want to miss a thing”: Adolescents’ fear of missing out and its relationship to adolescents’ social needs, Facebook use, and Facebook related stress. Computers in Human Behavior, (64), 1-8.
  • Bingöl Üniversitesi (2023). https://sporbilimleri.bingol.edu.tr/genel-bilgiler/#:~:text=Fak%C3%BCltemiz%20akademik%20yap%C4%B1lanmas%C4%B1%20ise%20%C5%9F%C3%B6yledir,toplam%201092%20%C3%B6%C4%9Frenci%20%C3%B6%C4%9Frenim%20g%C3%B6rmektedir. Erişim Tarihi: 01.07.2023
  • Bozdemir, V.A., Kilci, A.K. & Özdayı, N. (2021) Evaluation of the Relationship between Sports and Technology in terms of Various Variables within the Scope of Science Festivals. International Journal of Sport, Exercise & Training Sciences - IJSETS, 7(2), 40–50. Doi: 10.18826/useeabd.934579
  • Çakıcı, D. Ç (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel erteleme ve akademik erteleme davranışının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Cengiz, R. & Er, B. (2021). Investigation of the relationship between free time management, social media addiction and life satisfaction of university students during the covıd-19 pandemic process. Journal of Educational Issues, 7(3), 85-99.
  • Çömlekçi, M. & Başol, O. (2019). Gençlerin sosyal medya kullanım amaçları ile sosyal medya bağımlılığı ilişkisinin incelenmesi. Celal Bayar University Journal of Social Sciences, 17(4), 173-188.
  • Çuhadar, A. (2020). Sosyal medya kullanımı ve boş zaman yönetimi ilişkisinin incelenmesi: üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Karaman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rekreasyon Yönetimi Anabilim Dalı, Karaman.
  • Çuhadar, A., Demirel, M., Er, Y. & Serdar, E. (2019). Lise öğrencilerinde boş zaman yönetimi ve gelecek beklentisi ilişkisi. Journal of International Social Research, 12(66), 1498-1505.
  • Deniz, S. (2021). Zaman yönetimi becerileri ile erteleme davranışı arasındaki ilişkinin incelenmesi: Elazığ sağlık kuruluşları örneği. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Elazığ.
  • Dibooğlu, D. & Eryılmaz, G. (2021). Zaman yönetimi konulu lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 164-185.
  • Digital (2023). We Are Social Dijital 2023 Global ve Türkiye Raporu. Erişim adresi https://omgiletisim.com/we-are-social-dijital-2023-global-ve-turkiye-raporu-yayinlandi/.
  • Durar, E. (2018). Üniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığının depresyon ve sosyal fobi ile ilişkisi, Yüksek Lisans Tezi, Kafkas Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kars.
  • Eraslan, L. (2018). Sosyal medya ve algı yönetimi: Sosyal medya istihbaratına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erdoğan, P. & Şanlı, Y. (2019). Gelişmeleri kaçırma korkusunun sosyal medya tutumları üzerine etkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(2), 615-627.
  • Eroğlu, Ç. & Kutlu, A. (2020). Hemşirelerde internet bağımlılığı ve zaman yönetimi ilişkisinin belirlenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(2), 110-116.
  • Eroğlu, S. & Özgür, G. (2016). Bir üniversite hastanesinde çalışan servis ve yoğun bakım hemşirelerinde zaman yönetimi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 5(1), 12-22.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. & Hyun, H. H. (2011). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/ Languages.
  • Gezgin, D. M., Mihci, C. & Gedik, S. (2021). The effect of free time management skills upon smartphone addiction risk in university students. Journal of Education in Science Environment and Health, 7(4), 354-366.
  • Gümüş, A. (2021). Zaman yönetimi becerileri ile akademik başarı arasındaki ilişki: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği. Uluslararası Akademik Birikim Dergisi, 4(1), 1-12.
  • Hair Jr, J. F., Hult, G. T. M., Ringle, C. M., & Sarstedt, M. (2017). A primer on partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM), (Second edition). Sage publications.
  • Kağan, M. (2009). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme davranışını açıklayan değişkenlerin belirlenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(2), 113-128.
  • Kartal, N. ve Demir, K.A. (2018). Yönetim. Ankara: Orion Kitapevi.
  • Kilci, A. K. (2019). Spor ve dijital oyunda son nokta: Espor. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Köse, D., Çınar, N. & Akduran, F. (2012). Hemşirelik öğrencilerinde internet bağımlılığının kişilik özellikleri ve zaman yönetimi ile ilişkisi. Sakarya University Journal of Science, 3(16), 227-233.
  • Öksüz, E., Guvenc, G. & Mumcu, Ş. (2018). Relationship between problematic ınternet use and time management among nursing students. CIN: Computers, Informatics, Nursing, 36(1), 55-61.
  • Pugh, C. M. & Nathwani, J. N. (2017). Time management. ın success in academic surgery (pp. 187-199). Cham: Springer.
  • Sarıkaya Aydın, K. & Koçak, S. (2016). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile akademik erteleme düzeylerinin incelenmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 17-38.
  • Siddiqi, S. & Memon, Z. A. (2016). Internet addiction ımpacts on time management that results in poor academic performance. International Conference on Frontiers of Information Technology (FIT), 63-68. https://doi.org/10.1109/FIT.2016.020.
  • Tabachnick, L.S. & Fidell (2013). Using Multivariate Statistics (sixth ed.) Pearson, Boston.
  • Van Den Eijnden R. J. J. M., Lemmens J. S. & Valkenburg P. M. (2016). The social media disorder scale: validity and psychometric properties. Comput Human Behavior, 61, 478–487.
  • Wang, J. L., Jackson, L. A., Gaskin, J. & Wang, H. Z. (2014). The effects of social networking site (SNS) use on college students’ friendship and well-being. Computers in Human Behavior, 229- 236.
  • Wang, W. C. (2018). Exploring the relationship among free-time management, leisure boredom, and ınternet addiction in undergraduates in taiwan. Psychological Reports, 122(5), 1651-1665.
  • Yardım, T., & Engin, G. (2022). Sınıf eğitimi öğretmen adaylarının akademik erteleme davranışları ve zaman yönetim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(1), 347-368.
  • Yaşar, O. M. & Sunay, H. (2018). Futbol antrenörlerinin iş doyumlarının ve örgütsel bağlılıklarının incelenmesi. Journal of Human Sciences, 15(2), 952-969.
  • Yazıcıoğlu, Y. & Erdoğan, S. (2004). Spss uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor ve Rekreasyon
Bölüm BOŞ ZAMAN VE REKREASYON
Yazarlar

İsa Çiftçi 0000-0002-7056-3146

Ramazan Özavci 0000-0003-3370-8067

Erken Görünüm Tarihi 14 Eylül 2023
Yayımlanma Tarihi 20 Eylül 2023
Gönderilme Tarihi 4 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çiftçi, İ., & Özavci, R. (2023). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Zaman Yönetiminin Genel Erteleme Davranışı ve Sosyal Medya Bağımlılığına Etkisi. International Journal of Sport Exercise and Training Sciences - IJSETS, 9(3), 83-90. https://doi.org/10.18826/useeabd.1355150

Cited By

İNTERNET BAĞIMLILIĞININ AKADEMİK ERTELEME DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ YORDAYICI ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
https://doi.org/10.33689/spormetre.1338822