Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Konuşma Becerisini

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 3, 32 - 41, 29.12.2019

Öz

Yabancı dil öğretiminde dört temel beceri esastır. Bu
beceriler okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerileridir. Yabancılara Türkçe
öğretimi de bu beceriler esas alınarak yapılır. Bu becerilerin içerisinden
konuşma becerisi ayrı bir yere sahiptir. Yabancı dil öğreniminde öğrenilen
yabancı dilde konuşabilmek çok önemli bir göstergedir. Yabancı dil olarak Türkçe
öğrenen bir kişi Türkçeyi konuşmaya ve sosyal yaşamda kullanmaya başladığı
zaman kendisine olan güveni de artarak daha iyi yazmaya, kelime hazinesini
arttırarak daha iyi okumaya ve de dinlediğini anlamaya çalışacaktır. Bunun
neticesi olarak da dil öğrenmeye olan azmin ve isteğin arttığı görülür. Bütün
bunlar dikkate alındığında konuşma becerisinin dil öğrenmedeki önemi ve yeri
daha iyi anlaşılacaktır.



Bu çalışmada yabancılara Türkçe öğretiminde konuşma
becerisinin üzerinde durulmuştur. Çalışma iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk
bölümde konuşma ve konuşma becerisiyle ilgili teorik bilgi verilmektedir.
İkinci bölümde ise yabancılara Türkçe öğretimde sınıf içinde ve sınıf dışında
konuşma becerisini geliştirmeye yönelik yapılabilecek uygulamalara yer verilmiştir. 

Kaynakça

  • Arslan M., Akbarov A. (2010). “Türkiye'de Yabancı Dil Öğretiminde Motivasyon-Yöntem Sorunu ve Çözüm Önerileri”. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 24: 179–191Göçer A. (2015). “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Konuşma Becerisinin Kazandırılması”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17/ 2: 21-36Keskin T. (2015). “Beden Dili ve Hitabet”. İstanbul: AZ Kitap Yay.Köksal D., Pestil A. D. (2014). “Yabancı Dil Öğretiminde Yaklaşım, Yöntem ve Teknikler”. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi: Kuramlar, Yaklaşımlar, Etkinlikler (Editör: A. Şahin), Pegem Akademi Yayınları 295-316Köksal D., Varışoğlu B. (2014). “Yabancı Dil Öğretiminde Yaklaşım, Yöntem ve Teknikler”. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi: Kuramlar, Yaklaşımlar, Etkinlikler (Editör: A. Şahin), Pegem Akademi Yayınları 81-111Polat Y. (2002). “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Konuşma Öğretimi ve Edim Sözler”. Anadili Dil Kültürü ve Eğitim Dergisi 26 Temmuz- Ağustos-Eylül: 62-75Taşköprü G. (2017). Yabancı Dil Olarak Türkçe Sınıflarında Konuşma Becerisini Geliştirmeye Yönelik Materyal Hazırlama. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi. http://www.hurriyet.com.tr/egitim/uluslararasi-ogrenci-hareketliligi-ve-turkiye-40139736 (Erişim: 15.01.2019).https://www.ntv.com.tr/egitim/turkiyedeki-yabanci-ogrenci-sayisi-795-bin-962ye-ulasti,OpnWuWDZLkyNsTNv5cZTpg?_ref=infinite (Erişim: 15.01.2019).
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 3, 32 - 41, 29.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Arslan M., Akbarov A. (2010). “Türkiye'de Yabancı Dil Öğretiminde Motivasyon-Yöntem Sorunu ve Çözüm Önerileri”. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 24: 179–191Göçer A. (2015). “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Konuşma Becerisinin Kazandırılması”. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 17/ 2: 21-36Keskin T. (2015). “Beden Dili ve Hitabet”. İstanbul: AZ Kitap Yay.Köksal D., Pestil A. D. (2014). “Yabancı Dil Öğretiminde Yaklaşım, Yöntem ve Teknikler”. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi: Kuramlar, Yaklaşımlar, Etkinlikler (Editör: A. Şahin), Pegem Akademi Yayınları 295-316Köksal D., Varışoğlu B. (2014). “Yabancı Dil Öğretiminde Yaklaşım, Yöntem ve Teknikler”. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi: Kuramlar, Yaklaşımlar, Etkinlikler (Editör: A. Şahin), Pegem Akademi Yayınları 81-111Polat Y. (2002). “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Konuşma Öğretimi ve Edim Sözler”. Anadili Dil Kültürü ve Eğitim Dergisi 26 Temmuz- Ağustos-Eylül: 62-75Taşköprü G. (2017). Yabancı Dil Olarak Türkçe Sınıflarında Konuşma Becerisini Geliştirmeye Yönelik Materyal Hazırlama. Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi. http://www.hurriyet.com.tr/egitim/uluslararasi-ogrenci-hareketliligi-ve-turkiye-40139736 (Erişim: 15.01.2019).https://www.ntv.com.tr/egitim/turkiyedeki-yabanci-ogrenci-sayisi-795-bin-962ye-ulasti,OpnWuWDZLkyNsTNv5cZTpg?_ref=infinite (Erişim: 15.01.2019).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Fatih Çelik

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 15 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çelik, F. (2019). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Konuşma Becerisini. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 3(3), 32-41.
AMA Çelik F. Yabancılara Türkçe Öğretiminde Konuşma Becerisini. utsobilder/IJOSSAR. Aralık 2019;3(3):32-41.
Chicago Çelik, Fatih. “Yabancılara Türkçe Öğretiminde Konuşma Becerisini”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 3, sy. 3 (Aralık 2019): 32-41.
EndNote Çelik F (01 Aralık 2019) Yabancılara Türkçe Öğretiminde Konuşma Becerisini. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 3 3 32–41.
IEEE F. Çelik, “Yabancılara Türkçe Öğretiminde Konuşma Becerisini”, utsobilder/IJOSSAR, c. 3, sy. 3, ss. 32–41, 2019.
ISNAD Çelik, Fatih. “Yabancılara Türkçe Öğretiminde Konuşma Becerisini”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi 3/3 (Aralık 2019), 32-41.
JAMA Çelik F. Yabancılara Türkçe Öğretiminde Konuşma Becerisini. utsobilder/IJOSSAR. 2019;3:32–41.
MLA Çelik, Fatih. “Yabancılara Türkçe Öğretiminde Konuşma Becerisini”. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, c. 3, sy. 3, 2019, ss. 32-41.
Vancouver Çelik F. Yabancılara Türkçe Öğretiminde Konuşma Becerisini. utsobilder/IJOSSAR. 2019;3(3):32-41.

Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi / International of Social Sciences Academic Researches