Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yazılı Basın Sloganlarının İncelenmesi: Çorlu Yerel Basın Örneği

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 5, 8 - 13, 15.01.2016

Öz

Medya içeriklerini incelemek için içerik analizi ve
göstergebilimsel analiz olmak üzere iki temel analiz vardır. Göstergebilimsel
analiz görünenin dışında, daha derin inceleme gerektiren, yorumlamayla
görünenin dışındakileri de ortaya koyan bir analizdir. Türkiye’de çoğu
gazetenin sloganı ve logosu bulunmaktadır. Bunlar gazeteyle ilgili ilk bakışta
bir anlam katmasa da, göstergebilimsel analiz neticesinde de ortaya çıktığı
gibi, okurlara etki sağladığı bilinmektedir. Bu kapsamda Türkiye’de yerel basın
içerisinde yer alan gazetelerden Tekirdağ ili Çorlu ilçesinde satılan, Basın
İlan Kurumu resmi internet sitesi üzerinde belirtilen üç adet gazete incelemeye
alınmıştır. Avrupa Yakası, Çorlu ve Devrim gazetelerinin slogan ve logoları
göstergebilimsel çözümleme ile derinlemesine incelenmiştir.   

Kaynakça

  • Avrupa Yakası Gazetesi İnternet Sitesi, http://www.avrupayakasi.com.tr/, Erişim Tarihi: 21.04.2018.
  • Basın İlan Kurumu Resmi İnternet Sitesi, http://www.bik.gov.tr/, Erişim Tarihi: 21.04.2018.
  • Barthes, R. (2012). Göstergebilimsel Serüven, Çevirenler: Mehmet Rifat&Sema Rifat, 6. bs., Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Çorlu Gazetesi İnternet Sitesi, http://www.corlugazetesi.com.tr/, Erişim tarihi: 21.04.2018.
  • Devrim Gazetesi İnternet Sitesi, http://www.devrimgazetesi.com.tr/, Erişim Tarihi: 21.04.2018.
  • Huber, E. (2008). Dilbilime Giriş, Multilingual Yabancı Dil Yayınları, İstanbul.
  • Güz, N., Küçükerdoğan, R., Sarı, N., Küçükerdoğan, B., Zeybek, I. (2002). Etkili İletişim Terimleri, İnkılap Yayınevi, İstanbul. Lotman, Y. M. (2012). Sinema Göstergebilimi, Çeviren: Oğuz Özügül, 3.bs., Birleşik Dağıtım Kitabevi, Ankara.
  • Parsa, S. ve Parsa, A.F. (2012). Göstergebilim Çözümlemeleri, 3. bs., Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, İzmir.
  • Rifat, M. (2009). Göstergebilimin ABC’si, 3. bs., Say Yayınları, İstanbul.
  • Rifat, M. (2011). Homo Semioticus ve Göstergebilim Sorunları, 2. bs., Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Rifat, M. (2013). Açıklamalı Göstergebilim Sözlüğü: Kavramlar, Yöntemler, Kuramcılar, Okullar, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. Saussure, F. De (2001). Genel Dilbilim Dersleri, Çeviren: Berke VARDAR, Multilingual Yayınları, İstanbul.
  • Sığırcı, İ. (2014). “Göstergebilimsel Yaklaşım: Yazılı Basın Sloganlarının İncelenmesi”, Editör: Ahmet Güneş, İletişim Araştırmalarında Göstergebilim: Yazınsaldan Görsele Anlam Arayışı, Litera Türk Yayınları, Konya, 155-182.
  • Şahin, S. (2014). Göstergebilim ve Tarihsel Gelişimi: Semiyotik, Semiyoloji, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. Vardar, B. (2001a). Dilbilimden Yaşama: Yapısalcılık, Multilingual Yayınları, İstanbul.
  • Vardar, B. (2001b). Dilbilim Temel Kavram ve İlkeleri, Multilingual Yayınları, İstanbul.
  • Vardar, B., Güz, N., Huber, E., Senemoğlu, O., Öztokat, E. (2007). Açıklamalı Dilbilim Terimleri Sözlüğü, 2. bs., Multilingual Yayınları, İstanbul.

Investigatıon of Printed Press Slogans: Çorlu Local Press Sample

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 5, 8 - 13, 15.01.2016

Öz

There are two basic analyses named content analysis and semiotic analysis to research media contents. Semiotic analysis is an analysis that needs deep study except visible, displays the unapparent with comments. Most of the newspaper have logo and slogan in Turkey. Primarly these logos and slogans don’t mean related newspapers, they produce an effect on readers as proceed from semiotic analysis. In this context, three newspapers are studied and researched which are selled in the city of Tekirdağ’s country Çorlu and selected from Press Advertisement Agency’s official website. The slogan and logo of the newspapers Avrupa Yakası, Çorlu and Devrim was deeply researched by semiotic analysis.

Kaynakça

  • Avrupa Yakası Gazetesi İnternet Sitesi, http://www.avrupayakasi.com.tr/, Erişim Tarihi: 21.04.2018.
  • Basın İlan Kurumu Resmi İnternet Sitesi, http://www.bik.gov.tr/, Erişim Tarihi: 21.04.2018.
  • Barthes, R. (2012). Göstergebilimsel Serüven, Çevirenler: Mehmet Rifat&Sema Rifat, 6. bs., Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Çorlu Gazetesi İnternet Sitesi, http://www.corlugazetesi.com.tr/, Erişim tarihi: 21.04.2018.
  • Devrim Gazetesi İnternet Sitesi, http://www.devrimgazetesi.com.tr/, Erişim Tarihi: 21.04.2018.
  • Huber, E. (2008). Dilbilime Giriş, Multilingual Yabancı Dil Yayınları, İstanbul.
  • Güz, N., Küçükerdoğan, R., Sarı, N., Küçükerdoğan, B., Zeybek, I. (2002). Etkili İletişim Terimleri, İnkılap Yayınevi, İstanbul. Lotman, Y. M. (2012). Sinema Göstergebilimi, Çeviren: Oğuz Özügül, 3.bs., Birleşik Dağıtım Kitabevi, Ankara.
  • Parsa, S. ve Parsa, A.F. (2012). Göstergebilim Çözümlemeleri, 3. bs., Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, İzmir.
  • Rifat, M. (2009). Göstergebilimin ABC’si, 3. bs., Say Yayınları, İstanbul.
  • Rifat, M. (2011). Homo Semioticus ve Göstergebilim Sorunları, 2. bs., Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Rifat, M. (2013). Açıklamalı Göstergebilim Sözlüğü: Kavramlar, Yöntemler, Kuramcılar, Okullar, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. Saussure, F. De (2001). Genel Dilbilim Dersleri, Çeviren: Berke VARDAR, Multilingual Yayınları, İstanbul.
  • Sığırcı, İ. (2014). “Göstergebilimsel Yaklaşım: Yazılı Basın Sloganlarının İncelenmesi”, Editör: Ahmet Güneş, İletişim Araştırmalarında Göstergebilim: Yazınsaldan Görsele Anlam Arayışı, Litera Türk Yayınları, Konya, 155-182.
  • Şahin, S. (2014). Göstergebilim ve Tarihsel Gelişimi: Semiyotik, Semiyoloji, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. Vardar, B. (2001a). Dilbilimden Yaşama: Yapısalcılık, Multilingual Yayınları, İstanbul.
  • Vardar, B. (2001b). Dilbilim Temel Kavram ve İlkeleri, Multilingual Yayınları, İstanbul.
  • Vardar, B., Güz, N., Huber, E., Senemoğlu, O., Öztokat, E. (2007). Açıklamalı Dilbilim Terimleri Sözlüğü, 2. bs., Multilingual Yayınları, İstanbul.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökhan Bak

Osman Vedüd Eşidir

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Bak, G., & Vedüd Eşidir, O. (2016). Yazılı Basın Sloganlarının İncelenmesi: Çorlu Yerel Basın Örneği. Uluslararası Yönetim Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(5), 8-13.
AMA Bak G, Vedüd Eşidir O. Yazılı Basın Sloganlarının İncelenmesi: Çorlu Yerel Basın Örneği. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi. Ocak 2016;3(5):8-13.
Chicago Bak, Gökhan, ve Osman Vedüd Eşidir. “Yazılı Basın Sloganlarının İncelenmesi: Çorlu Yerel Basın Örneği”. Uluslararası Yönetim Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 3, sy. 5 (Ocak 2016): 8-13.
EndNote Bak G, Vedüd Eşidir O (01 Ocak 2016) Yazılı Basın Sloganlarının İncelenmesi: Çorlu Yerel Basın Örneği. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 3 5 8–13.
IEEE G. Bak ve O. Vedüd Eşidir, “Yazılı Basın Sloganlarının İncelenmesi: Çorlu Yerel Basın Örneği”, Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 3, sy. 5, ss. 8–13, 2016.
ISNAD Bak, Gökhan - Vedüd Eşidir, Osman. “Yazılı Basın Sloganlarının İncelenmesi: Çorlu Yerel Basın Örneği”. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 3/5 (Ocak 2016), 8-13.
JAMA Bak G, Vedüd Eşidir O. Yazılı Basın Sloganlarının İncelenmesi: Çorlu Yerel Basın Örneği. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2016;3:8–13.
MLA Bak, Gökhan ve Osman Vedüd Eşidir. “Yazılı Basın Sloganlarının İncelenmesi: Çorlu Yerel Basın Örneği”. Uluslararası Yönetim Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 3, sy. 5, 2016, ss. 8-13.
Vancouver Bak G, Vedüd Eşidir O. Yazılı Basın Sloganlarının İncelenmesi: Çorlu Yerel Basın Örneği. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2016;3(5):8-13.