Research Article
BibTex RIS Cite

Contribution of University Students to Urban Economy: Case of Bingöl University

Year 2022, Volume: 6 Issue: 1, 13 - 37, 29.08.2022
https://doi.org/10.33399/biibfad.829955

Abstract

This study was carried out to examine the expenditure of students who study at Bingol University and and determine the provincial economy's contribution in terms of certain criteria. For this purpose, questionnaire consisting of 21 items was used. In the questionnaire form, the opinions of 418 students who selected according to the simple random sampling method were examined by the face-to-face survey method. As a result of the information obtained from the research, it has been determined that the students participating in the survey generally prefer to stay in state dormitories, the majority of them are from the Eastern Anatolia Region, and they see the cost of education in Bingöl as economically appropriate. In addition, these students were determined to be unstable in the grounds that Bingöl University are close to their country and are hesitant in advising Bingöl University. Although these students have an average of 768TL months in 2019, it has been reached by 1.025TL per month. When Bingöl University has an average of 15.713 students, students can be said to be an economic contribution to Bingöl city. In the view of these data, efforts to increase the number of students both at the university and on the provincial basis will contribute significantly to the economy of the city. 

References

  • Acaroğlu, H., & Güllü, M., & Seçilmiş, C. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Harcama Eğilimleri ve Bölge Ekonomisi ile Ekonomik İlişkileri: Eskişehir Örneği. Ege Akademik Bakış, 18(3), 511.
  • Akçakanat, T., Çarıkçı, İ., & Dulupçu, M.A. (2010). Üniversite öğrencilerinin bulundukları il merkezine ekonomik katkıları ve harcama eğilimleri: Isparta 2003-2009 yılları örneği. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22, 170.
  • Arap, K.S. (2010). Türkiye yeni üniversitelerine kavuşurken: Türkiye’de yeni üniversiteler ve kuruluş gerekçeleri. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 65(1), 11.
  • Arı, F., (2018). Yönetişim yaklaşımı ve yönetişimin türkiye’deki yansımaları bağlamında yasal düzenlemelerin incelenmesi. Uluslararası Akademik Birikim Dergisi, 1(1), 4.
  • Atılgan, Y.A., & Bakırtaş, D.(2020). Üniversite öğrencilerinin harcama analizi: Manisa-Salihli örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(3), 2241.
  • Atik, H. (1999). Üniversitelerin yerel ekonomiye katkıları: Teori ve Erciyes üniversitesi üzerine bir uygulama. Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 15, 104-107.
  • Binici, F. Ö., & Koyuncu, B. (2015). Üniversite öğrencilerinin 2012-2013 harcamalarının Bitlis ili ekonomisine katkısının incelenmes. Bitlis Eren Üniversitesi SBE Dergisi, 4(1), 117.
  • Çatalbaş, N. (2007). Üniversite-yerel ekonomi ilişkisinde kutuplaşma teorisi iyi bir model olabilir mi?. Karamanoğlu Mehmet bey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 3, 94.
  • Erilli, N.A. (2018). Üniversite öğrencilerinin bulundukları il ekonomisine katkıları: Cumhuriyet üniversitesi örneği. Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi, 2(1), 83.
  • Gültekin, N., Çelik, A., & Nas, Z. (2008). Üniversitelerin kuruldukları kente katkıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(24), 265-267.
  • Gümüş, N., & Ekiz, N. (2017). Üniversite öğrencilerinin tüketim harcamalarının şehir ekonomisine katkısının belirlenmesi: Kastamonu ilinde bir araştırma. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(3), 103.
  • Kaşlı, M., & Serel, A. (2008). Üniversite öğrenci harcamalarının analizi ve bölge ekonomilerine katkılarını belirlemeye yönelik bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi, 15(2), 101.
  • Koç, N. (2019). Üniversite öğrenci harcamalarının kent ekonomisine katkısı: Hitit Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri üzerine bir analiz. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 54(1), 352.
  • Korkmaz, Ö. (2015). Üniversite öğrencilerinin harcamalarının il ekonomisine katkısı: Bayburt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri üzerine bir analiz. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 29(2), 236.
  • Kotosz, B., Gaunard-Anderson, M.F. & Lukovics, M.(2015). The local economic impact of universities: An internatıonal comparative analysis. Researchıng Economıc Development And Entrepreneurshıp In Transıtıon Economıes, 603.
  • Mavruk, C., Karlılar, S., & Kıral, G. (2018). Çukurova Üniversitesi öğrenci harcamalarının analizi. Çukurova Üniversitesi İİBF Dergisi, 22(2), 365.
  • Parlak, B., & Arı F., (2020). Üniversite personeli perspektifinden yönetişimin uygulanabilirliğinin ölçümü: Bingöl Üniversitesi. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(19), 237.
  • Pehlivanoğlu, F., & Narman, Z. (2018). Kocaeli Üniversitesi öğrencilerinin fakülteler bazında gelir-tüketim ilişkisinin analizi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (40), 107.
  • Selçuk, G.N. (2012). Atatürk Üniversitesi öğrencilerinin harcamalarının analizi ve erzurum ekonomisine katkısı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (3), 66.
  • Sorooshian, S., & Seng Teck, T. (2014). Spending behaviour of a case of Asian University students. Asian Social Science, 10(2), 67.
  • Sönmez, Y., & Kılıç, E. (2020). Finansal okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma: Kastamonu Üniversitesi örneği. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 10(2), 483.
  • Şen, A. (2011). Local income and employment impact of universities: the case of Izmir University of Economics. Journal of Applied Economics and Business Research, 1, 29.
  • Tatlı, H. (2014). Bingöl Üniversitesi öğrencilerinin Bingöl ekonomisine katkısı. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 82.
  • Tösten, R., Anık S., & Kayan, M.S. (2016). Siirt Üniversitesi öğrenci profili ve harcama analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(7), 45.
  • Tösten, R., Çenberlitaş, İ., & K. Gökoğlan, K. (2013). Dicle Üniversitesi öğrencilerinin harcama analizi ve diyarbakır ekonomisine katkısı. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(10), 96.
  • Yayar, R., & Demir, D. (2013). Gaziosmanpaşa Üniversitesinin Tokat ili ekonomisine etkisi. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 5(8). 110.
  • Yıldız, E., & Talih, D. (2011). Üniversitelerin kalkınmadaki rolü: Babaeski Meslek Yüksekokulu örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 6(2), 273.

Üniversite Öğrencilerinin Kent Ekonomisine Katkısı: Bingöl Üniversitesi Örneği

Year 2022, Volume: 6 Issue: 1, 13 - 37, 29.08.2022
https://doi.org/10.33399/biibfad.829955

Abstract

Bu çalışma Bingöl Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrencilerin harcama durumlarını belirli kriterler açısından incelemek ve il ekonomisine olan katkısını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla çalışmamızda 21 maddeden oluşan anket formu kullanılmıştır. Anket formunda yüz yüze anket yöntemi aracılığıyla basit tesadüfi örnekleme yöntemine göre seçilmiş 418 öğrencinin düşünceleri incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen bilgiler neticesinde ankete katılan öğrencilerin genellikle devlet yurtlarında kalmayı tercih ettiği, büyük çoğunluğunun Doğu Anadolu Bölgesi’nden olduğu ve Bingöl ilinde öğrenim görme maliyetini ekonomik yönden uygun olarak gördükleri tespit edilmiştir. Ayrıca bu öğrencilerin Bingöl Üniversitesi’ni memleketlerine yakın olduğu gerekçesiyle tercih ettikleri ve Bingöl Üniversitesi’ni tavsiye etmede kararsız oldukları belirlenmiştir. Bu öğrencilerin 2019 yılında aylık ortalama 768TL gelire sahip olmalarına rağmen, aylık 1.025TL harcama yaptıkları bulgusuna ulaşılmıştır. Bingöl Üniversitesi’nin ortalama 15.713 öğrenciye sahip olduğu düşünüldüğünde öğrencilerin Bingöl şehrine yadsınamaz boyutta ekonomik katkı sağladıkları söylenebilir. Bu veriler ışığında hem üniversitede hem de il bazında öğrenci sayısını arttırmaya yönelik çabalar kentin ekonomisine önemli katkı sağlayacaktır.

References

  • Acaroğlu, H., & Güllü, M., & Seçilmiş, C. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Harcama Eğilimleri ve Bölge Ekonomisi ile Ekonomik İlişkileri: Eskişehir Örneği. Ege Akademik Bakış, 18(3), 511.
  • Akçakanat, T., Çarıkçı, İ., & Dulupçu, M.A. (2010). Üniversite öğrencilerinin bulundukları il merkezine ekonomik katkıları ve harcama eğilimleri: Isparta 2003-2009 yılları örneği. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22, 170.
  • Arap, K.S. (2010). Türkiye yeni üniversitelerine kavuşurken: Türkiye’de yeni üniversiteler ve kuruluş gerekçeleri. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 65(1), 11.
  • Arı, F., (2018). Yönetişim yaklaşımı ve yönetişimin türkiye’deki yansımaları bağlamında yasal düzenlemelerin incelenmesi. Uluslararası Akademik Birikim Dergisi, 1(1), 4.
  • Atılgan, Y.A., & Bakırtaş, D.(2020). Üniversite öğrencilerinin harcama analizi: Manisa-Salihli örneği. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(3), 2241.
  • Atik, H. (1999). Üniversitelerin yerel ekonomiye katkıları: Teori ve Erciyes üniversitesi üzerine bir uygulama. Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 15, 104-107.
  • Binici, F. Ö., & Koyuncu, B. (2015). Üniversite öğrencilerinin 2012-2013 harcamalarının Bitlis ili ekonomisine katkısının incelenmes. Bitlis Eren Üniversitesi SBE Dergisi, 4(1), 117.
  • Çatalbaş, N. (2007). Üniversite-yerel ekonomi ilişkisinde kutuplaşma teorisi iyi bir model olabilir mi?. Karamanoğlu Mehmet bey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 3, 94.
  • Erilli, N.A. (2018). Üniversite öğrencilerinin bulundukları il ekonomisine katkıları: Cumhuriyet üniversitesi örneği. Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi, 2(1), 83.
  • Gültekin, N., Çelik, A., & Nas, Z. (2008). Üniversitelerin kuruldukları kente katkıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(24), 265-267.
  • Gümüş, N., & Ekiz, N. (2017). Üniversite öğrencilerinin tüketim harcamalarının şehir ekonomisine katkısının belirlenmesi: Kastamonu ilinde bir araştırma. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(3), 103.
  • Kaşlı, M., & Serel, A. (2008). Üniversite öğrenci harcamalarının analizi ve bölge ekonomilerine katkılarını belirlemeye yönelik bir araştırma. Yönetim ve Ekonomi, 15(2), 101.
  • Koç, N. (2019). Üniversite öğrenci harcamalarının kent ekonomisine katkısı: Hitit Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri üzerine bir analiz. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi, 54(1), 352.
  • Korkmaz, Ö. (2015). Üniversite öğrencilerinin harcamalarının il ekonomisine katkısı: Bayburt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri üzerine bir analiz. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 29(2), 236.
  • Kotosz, B., Gaunard-Anderson, M.F. & Lukovics, M.(2015). The local economic impact of universities: An internatıonal comparative analysis. Researchıng Economıc Development And Entrepreneurshıp In Transıtıon Economıes, 603.
  • Mavruk, C., Karlılar, S., & Kıral, G. (2018). Çukurova Üniversitesi öğrenci harcamalarının analizi. Çukurova Üniversitesi İİBF Dergisi, 22(2), 365.
  • Parlak, B., & Arı F., (2020). Üniversite personeli perspektifinden yönetişimin uygulanabilirliğinin ölçümü: Bingöl Üniversitesi. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(19), 237.
  • Pehlivanoğlu, F., & Narman, Z. (2018). Kocaeli Üniversitesi öğrencilerinin fakülteler bazında gelir-tüketim ilişkisinin analizi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (40), 107.
  • Selçuk, G.N. (2012). Atatürk Üniversitesi öğrencilerinin harcamalarının analizi ve erzurum ekonomisine katkısı. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (3), 66.
  • Sorooshian, S., & Seng Teck, T. (2014). Spending behaviour of a case of Asian University students. Asian Social Science, 10(2), 67.
  • Sönmez, Y., & Kılıç, E. (2020). Finansal okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma: Kastamonu Üniversitesi örneği. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 10(2), 483.
  • Şen, A. (2011). Local income and employment impact of universities: the case of Izmir University of Economics. Journal of Applied Economics and Business Research, 1, 29.
  • Tatlı, H. (2014). Bingöl Üniversitesi öğrencilerinin Bingöl ekonomisine katkısı. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 82.
  • Tösten, R., Anık S., & Kayan, M.S. (2016). Siirt Üniversitesi öğrenci profili ve harcama analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(7), 45.
  • Tösten, R., Çenberlitaş, İ., & K. Gökoğlan, K. (2013). Dicle Üniversitesi öğrencilerinin harcama analizi ve diyarbakır ekonomisine katkısı. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(10), 96.
  • Yayar, R., & Demir, D. (2013). Gaziosmanpaşa Üniversitesinin Tokat ili ekonomisine etkisi. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 5(8). 110.
  • Yıldız, E., & Talih, D. (2011). Üniversitelerin kalkınmadaki rolü: Babaeski Meslek Yüksekokulu örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 6(2), 273.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Economics
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Emin Yaşar 0000-0001-8137-2946

Kadir Gökoğlan

Meryem Kök 0000-0002-8013-1240

Early Pub Date August 29, 2022
Publication Date August 29, 2022
Submission Date November 23, 2020
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Yaşar, M. E., Gökoğlan, K., & Kök, M. (2022). Üniversite Öğrencilerinin Kent Ekonomisine Katkısı: Bingöl Üniversitesi Örneği. Bingöl Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(1), 13-37. https://doi.org/10.33399/biibfad.829955


Creative Commons Lisansı