Bu araştırmanın amacı Türkiye’de orman okulu yaklaşımı üzerine yapılan tezlerin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi veri tabanında bulunan tezler “orman okulu” anahtar kelimesi olacak şekilde taranmıştır. Türkiye’de orman okulu yaklaşımı üzerine Nisan 2020’ye kadar yapılmış 6 tez çalışmasına ulaşılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Tezlerin incelenmesi sırasında tez çalışmalarının yayımlandığı yıl, yayımlandığı üniversite, çalışma grubu, araştırma grubu, yayımlandığı enstitü ve anabilim dalı, yayın türü, saha araştırmalarının yapıldığı yerler ve araştırma sonuçları inceleme kriteri olarak seçilmiştir. Araştırma sonucuna göre Türkiye’de orman okulu yaklaşımı üzerine yapılan tez çalışmalarının en fazla 2019 yılında yapıldığı, araştırmaların 6 farklı üniversitede yapıldığı, tezlerin araştırma grubunu; okul öncesi öğrencileri, öğretmenleri, velileri ve yöneticileri oluşturduğu tespit edilmiştir. Ayrıca incelenen tez çalışmalarında en fazla nitel araştırma yöntemi kullanıldığı, araştırmaların en fazla sosyal bilimler enstitüsü tarafından yayınlandığı, tez çalışmalarının hepsinin yüksek lisans düzeyinde yayınlandığı, tezlerin araştırma sahasının en fazla İstanbul ili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, Türkiye’de orman okulu yaklaşımı üzerine yapılan tez çalışmalarının sayısal olarak yetersiz olduğu söylenebilir. Bu alanda akademik çalışmalarının sayısının arttırılabilmesi için üniversitelerin ilgili bölümlerindeki lisansüstü öğrencilerin ve akademik personellerin araştırmaya yönlendirilmesi önerilebilir.
The purpose of this research is to examine the arguments relating to forest school approach in Turkey. For this purpose, theses in the database of the Higher Education Council National Thesis Centre have been searched as the keyword "forest school". Turkey made until the date of April 4, 2020, on the approach to forest school has reached six thesis work. In the research, document review, one of the qualitative research methods, was used. During the study of theses, the year of publication of thesis studies, university, study group, research group, institute and department, publication type, place of field research, and research results were selected as examination criteria. According to the analysis results of the thesis work done on the approach to forest school in Turkey, most was done in 2019, research published by six different universities, preschool the research group of graduate students, teachers, it has been identified as posing parents and administrators. Besides, it was determined that the most qualitative research method was used in the thesis studies examined, the researches were mostly published by the social sciences institute, all the thesis studies were published at the master's level, and the research area of theses was the most in Istanbul province. As a result of the thesis studies on the approach to forest school in Turkey, it said to be numerically insufficient. In order to increase the number of academic studies in this field, it may be recommended to direct postgraduate students and academic staff in the relevant departments of universities.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 23, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |