In this research, the
effect of the fourth grade science course subject teaching in accordance with
Jigsaw II technique on the attitudes of students in aspect of science course in
line with the active learning approach was examined. The research was carried
out for a period of 9 weeks with the participation of total 60 students
contained in experimental and control groups in 2016-2017 academic year. This
research was conducted according to the semi-experimental pattern with pre-test
and post-test control groups. While the education and training process was
organized according to the Jigsaw II technique among the active learning
techniques to the experimental group, training and teaching process was
organized according to the traditional approach to the control group. As a
result of this research, it is concluded that the education and training
process performed in compliance with Jigsaw II technique in line with the active
learning approach has more positively affected the student attitudes compared
to education and training process performed according to traditional approach
in 4th grade science course. (p <.05).
Bu araştırmada, aktif
öğrenme yaklaşımı doğrultusunda jigsaw II tekniğine uygun olarak yapılan
dördüncü sınıf fen bilimleri dersi konu öğretiminin, öğrencilerin fen bilimleri
dersine yönelik tutumları üzerine etkisi incelenmiştir. Araştırma 2016-2017
eğitim ve öğretim yılında deney ve kontrol gruplarında bulunan toplam 60
öğrencinin katılımı ile 9 hafta süreyle gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma ön
test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desene göre düzenlenmiştir. Deney
grubuna aktif öğrenme tekniklerinden jigsaw II tekniğine göre eğitim ve öğretim
süreci düzenlenirken, kontrol grubuna geleneksel yaklaşım doğrultusunda eğitim
ve öğretim süreci düzenlenmiştir. Bu araştırmanın sonucunda 4. sınıf fen
bilimleri dersinde aktif öğrenme yaklaşımı doğrultunda jigsaw II tekniğine
uygun olarak yapılan eğitim öğretim sürecinin, geleneksel yaklaşıma göre
yapılan eğitim ve öğretim sürecine oranla öğrenci tutumları üzerinde daha fazla
olumlu etki bıraktığı sonucuna ulaşılmıştır (P<.05).
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 3, 2017 |
Submission Date | August 26, 2017 |
Acceptance Date | November 14, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 10 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Dear Authors;
We would like to inform you that ORCID, which includes 16 digit number will be requested from the authors for the studies to be published in JCER. It is important to be
sensitive on this issue.
Best regards...