Bu çalışma çevrimiçi alışverişte marka imajının ağızdan ağıza iletişim ve online satın alma niyeti üzerinde etkisinin analiz edilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultu da online alışveriş deneyimine sahip tüketicilerle anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Araştırma amacı doğrultusunda oluşturulan araştırma modeli ve kurulan hipotezler regresyon analizi ile test edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda marka imajının hem ağızdan ağıza iletişim üzerinde hem de online satın alma niyeti üzerinde olumlu yönde etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca ağızdan ağıza iletişiminde online satın alma niyeti üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu sonucuna da ulaşılmıştır.
Bu çalışma online alışverişte marka imajının ağızdan ağıza iletişim ve online satın alma niyeti üzerinde etkisinin analiz edilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultu da online alışveriş deneyimine sahip tüketicilerle anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Araştırma amacı doğrultusunda oluşturulan araştırma modeli ve kurulan hipotezler regresyon analizi ile test edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda marka imajının hem ağızdan ağıza iletişim üzerinde hem de online satın alma niyeti üzerinde olumlu yönde etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca ağızdan ağıza iletişiminde online satın alma niyeti üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu sonucuna da ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2022 |
Submission Date | March 6, 2022 |
Acceptance Date | April 5, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 1 |
The Journal of Social Sciences Academy
Sosyal Bilimler Akademi Dergisi
(SOBAD)