Bu araştırmanın amacı, 8. sınıf “basit makineler” ünitesi kazanımlarının bir çocuk parkında ters yüz öğrenme modeli ile yapılandırılmış okul dışı öğrenme ortamı etkinlikleri ile desteklenerek öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin belirlenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2020- 2021 eğitim-öğretim yılının ikinci yarıyılında, Karaman il merkezindeki bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 8. sınıf düzeyindeki 44 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verileri, 8. sınıf “basit makineler” ünitesine yönelik başarı testi ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda ters yüz öğrenme ile yapılandırılmış okul dışı öğrenme destekli fen eğitimi ve okul dışı öğrenme destekli fen eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarını artırdığı tespit edilmiştir. Fen derslerinin ters yüz öğrenme ile yapılandırılmış okul dışı öğrenme etkinlikleri ile desteklenerek işlenmesi, okul dışı öğrenme etkinliklerinin ters yüz öğrenme ile yapılandırılması gibi önerilerde bulunulmuştur.
Basit makineler ünitesi Fen eğitimi Okul dışı öğrenme Oyun parkı Ters yüz öğrenme
The purpose of this research is to determine the effect of teaching the 8th grade "simple machines" unit objectives in a children's playground, supported by out-of-school learning environment activities structured with the flipped learning model, on the academic achievement of students. In the research, a quasi-experimental design with a pretest-post-test control group, one of the quantitative research methods, was used. The sample of the research is 44 students at the 8th-grade level studying at a public secondary school in Karaman city centre in the second semester of the 2020-2021 academic year. Research data were collected with an achievement test for the 8th grade "simple machines" unit. As a result of the research, out-of-school learning-supported science education structured with flipped learning and out-of-school learning-supported science education increased the academic success of students. Suggestions were made, such as teaching science lessons supported by out-of-school learning activities structured with flipped learning, and structuring out-of-school learning activities with flipped learning.
Simple machines unit Science Education Out-of-school learning Playground Flipped learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Dışı Öğrenme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 3 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |