Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CUSTOMER SATISFACTION RECEPTION OF THE PRODUCTS ON A FIELD STUDY DESIGN: MALATYA SAMPLE

Yıl 2017, , 9 - 32, 22.12.2017
https://doi.org/10.29029/busbed.354836

Öz

Customers satisfaction institutions; sales, design,
and increasingly feel the impact more day by day in the future planning.
Customer satisfaction in product design carries the meaning of the creation of
the shape and content of the product according to the customer's expectations.
I can sell this produce understanding of the place, I can sell produce to the
understanding of the customer's wishes is to leave. Malatya three hundred and
forty-four business industry to determine whether the company to consider to
what extent the expectations of the customer product design, we conducted a
survey with simple random method at the end of the survey.

Kaynakça

  • BARUTÇUGİL İsmet; Üretim Sistemi ve Yönetim Teknikleri, Uludağ Üniversitesi Yayınları, Genişletilmiş 2. Baskı, 1988, Bursa
  • ÇELİKÇAPA Feray Odman; Üretim Yönetimi ve Teknikleri, Alfa Basım Yayım Dağıtım, 3. Basım, Ekim 2000, İstanbul
  • DEMİR Hulusi; Üretim Yönetimi, İstiklal Matbaası, 1982, İzmir
  • DEMİRDÖĞEN Osman ve küçük Orhan; Meslek Yüksek Okulları İçin Üretim Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2009, Ankara
  • KARALAR Rıdvan, ÖZALP İnan, MAVİŞ Fermani, CEYLAN Ramazan, TENEKECİOĞLU Birol,
  • ŞAHİN Mehmet, ÇÖMLEKÇİ Ferruh, AYDIN Nuray; Genel İşletme, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Yayın No: 1268, 1. Baskı, 2001, Eskişehir
  • KOBU Bülent; Üretim Yönetimi, Avcıol Basım Yayım, Geliştirilmiş ve Değiştirilmiş 9. Baskı, 1999, İstanbul
  • MONKS G. Joseph; İşlemler Yönetimi-Teori ve Problemler; Çeviri; ÜRETEN Sevinç, Nobel Yayın Dağıtım, 1996, İstanbul
  • PATIR, Sait “ Faktör Analizi İle Öğretim Üyesi Değerleme Çalışması” Atatürk Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi,2009,Cilt 23.Sayı 4,sayfa 69-86.
  • PATIR, Sait, Karahan Mehmet., “Girişimcilik Eğitimi ve Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması” İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, Cilt 1.Sayı 2,2010, ss.27-44,ISBN:1309-2448.
  • TEKİN Mahmut; Üretim Yönetimi Cilt 1, Arı Ofset Matbaacılık, Geliştirilmiş 3. Baskı, 1996, Konya
  • TORTOP Nuri; Halkla İlişkilere Giriş, Yargı Yayınevi, Gözden Geçirilmiş ve Düzeltilmiş 9. Baskı, 2006, Ankara
  • TÜMER Melih; Ürün, Üretim ve Yönetim, Sermet Matbaası, 1978, İstanbul
  • ÜRETEN Sevinç; Üretim İşlemler Yönetimi: Stratejik Kararlar Ve Karar modelleri, Gazi Kitapevi Yayınları, 5. Basım, Ankara
  • http://baybul.com
  • http://www.cellotin.com
  • www.duraltasarim.com
  • www.iticu.edu.tr
  • http://ab.org.tr
  • www.kageme.itu.edu.tr
  • http://www.sosbil.aku.edu.tr

ÜRÜN TASARIMINDA MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ALGILAMASI ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI: MALATYA ÖRNEĞİ

Yıl 2017, , 9 - 32, 22.12.2017
https://doi.org/10.29029/busbed.354836

Öz

Müşteri memnuniyeti kurumların; satış,
tasarım ve geleceği planlamalarında gün geçtikçe etkisini giderek daha fazla
hissettirmektedir. Ürün tasarımında müşteri memnuniyeti, ürünün müşterinin
beklentilerine göre şekillenmesi ve içeriğinin oluşturulması anlamını
taşımaktadır. Bu ürettiğimi satabilirim anlayışının yerini, müşterinin
isteklerini üretebilirsem satabilirim anlayışına terk etmesidir. Malatya sanayi
işletmelerine ürün tasarımında müşteri beklentilerinin ne derece dikkate
alındığını belirlemek üzere üç yüz kırk dört işletmeye basit tesadüfi örneklem yöntem
ile
 bir anket uygulanarak  sonuçlar 
irdelenmiştir.

Kaynakça

  • BARUTÇUGİL İsmet; Üretim Sistemi ve Yönetim Teknikleri, Uludağ Üniversitesi Yayınları, Genişletilmiş 2. Baskı, 1988, Bursa
  • ÇELİKÇAPA Feray Odman; Üretim Yönetimi ve Teknikleri, Alfa Basım Yayım Dağıtım, 3. Basım, Ekim 2000, İstanbul
  • DEMİR Hulusi; Üretim Yönetimi, İstiklal Matbaası, 1982, İzmir
  • DEMİRDÖĞEN Osman ve küçük Orhan; Meslek Yüksek Okulları İçin Üretim Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2009, Ankara
  • KARALAR Rıdvan, ÖZALP İnan, MAVİŞ Fermani, CEYLAN Ramazan, TENEKECİOĞLU Birol,
  • ŞAHİN Mehmet, ÇÖMLEKÇİ Ferruh, AYDIN Nuray; Genel İşletme, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Yayın No: 1268, 1. Baskı, 2001, Eskişehir
  • KOBU Bülent; Üretim Yönetimi, Avcıol Basım Yayım, Geliştirilmiş ve Değiştirilmiş 9. Baskı, 1999, İstanbul
  • MONKS G. Joseph; İşlemler Yönetimi-Teori ve Problemler; Çeviri; ÜRETEN Sevinç, Nobel Yayın Dağıtım, 1996, İstanbul
  • PATIR, Sait “ Faktör Analizi İle Öğretim Üyesi Değerleme Çalışması” Atatürk Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi,2009,Cilt 23.Sayı 4,sayfa 69-86.
  • PATIR, Sait, Karahan Mehmet., “Girişimcilik Eğitimi ve Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması” İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, Cilt 1.Sayı 2,2010, ss.27-44,ISBN:1309-2448.
  • TEKİN Mahmut; Üretim Yönetimi Cilt 1, Arı Ofset Matbaacılık, Geliştirilmiş 3. Baskı, 1996, Konya
  • TORTOP Nuri; Halkla İlişkilere Giriş, Yargı Yayınevi, Gözden Geçirilmiş ve Düzeltilmiş 9. Baskı, 2006, Ankara
  • TÜMER Melih; Ürün, Üretim ve Yönetim, Sermet Matbaası, 1978, İstanbul
  • ÜRETEN Sevinç; Üretim İşlemler Yönetimi: Stratejik Kararlar Ve Karar modelleri, Gazi Kitapevi Yayınları, 5. Basım, Ankara
  • http://baybul.com
  • http://www.cellotin.com
  • www.duraltasarim.com
  • www.iticu.edu.tr
  • http://ab.org.tr
  • www.kageme.itu.edu.tr
  • http://www.sosbil.aku.edu.tr
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sait Patır 0000-0002-1592-1094

Ahmet Aydın

Yayımlanma Tarihi 22 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Patır, S., & Aydın, A. (2017). ÜRÜN TASARIMINDA MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ALGILAMASI ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI: MALATYA ÖRNEĞİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(-), 9-32. https://doi.org/10.29029/busbed.354836