Language
assessment literacy (LAL) has become an important competence for English
language (EL) teachers to have; however, several studies conducted in the
literature indicate that Turkish EL teachers have low levels of LAL. Those
studies do not focus on how EL teachers develop their LAL. Therefore, the
present study aims to find out how Turkish EL teachers have developed their
LAL. The study was designed as a small scale qualitative study. Eight EL
teachers working at a Turkish university participated into the study. Semi-structured
individual interviews and focus group discussion were used to collect data. The
study was made trustworthy through member check, triangulation, and thick
description. The data collected were content-analyzed. The findings of the
study point out that previous assessment experience, assessment training, and
self-improvement influence the development of LAL in the participant EL
teachers. Self-improvement in which the participant EL teachers peer-assessed
their exams, practiced their theoretical information and gained experience by
assessing and evaluating their students is found to be the most effective in
developing LAL.
Language assessment literacy development English language teachers
Yabancı dilde ölçme değerlendirme okuryazarlığı,
İngilizce öğretmenlerinin sahip olması gereken önemli bir yeterliktir; ancak
alınyazında yapılan çalışmalar şunu göstermiştir ki Türk İngilizce
öğretmenleri, düşük düzeyde ölçme değerlendirme okuryazarıdır. Bu çalışmalar
İngilizce öğretmenlerinin ölçme değerlendirme okuryazarlıklarını nasıl
geliştirdiklerine odaklanmamışlardır. Bu yüzden bu çalışma, Türk İngilizce
öğretmenlerinin ölçme değerlendirme okuryazarlıklarını nasıl geliştirdiklerini
bulmayı amaçlar. Çalışma, küçük ölçekli bir nitel çalışma olarak
tasarlanmıştır. Bir Türk üniversitesinde çalışan sekiz İngilizce öğretmeni bu
çalışmaya katılmıştır. Yarı-yapılandırılmış kişisel görüşmeler ve odak grup
görüşmesi veri toplamak için kullanılmıştır. Çalışma; katılımcı kontrolü,
üçgenleme ve yoğun anlatım kullanılarak inandırıcılığı artırılmıştır. Toplanan
veri, içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları;
önceki ölçme değerlendirme deneyiminin, ölçme değerlendirme eğitiminin ve
kişisel gelişimin katılımcı İngilizce öğretmenlerinin yabancı dilde ölçme
değerlendirme okuryazarlıklarının gelişmeni etkilediklerini göstermiştir.
Katılımcılarının; meslektaş değerlendirmeleri yaparak, teorik bilgilerini
uygulamada kullanarak ve öğrencilerini ölçerek değerlendirerek kazandıkları deneyimle
kendilerini geliştirmelerinin, ölçme değerlendirme okuryazarlığının gelişiminde
en etkili olan faktör olduğu bulunmuştur.
Yabancı dilde ölçme değerlendirme okuryazarlığı gelişim İngilizce öğretmenleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim, Sanat ve Edebiyat |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |