In the tourism sector, which
is affected by the negative consequences of terrorist attacks and political
developments, the decrease in revenues, the increasing competition and the
decreasing market share have put new responsibilities on the enterprises. In
the sector where the competition between companies and stakeholders is
increasing, improving service quality and guaranteeing visitor satisfaction has
become a necessity, not a preference. One of the most important parts of
ensuring the sustainability of customer satisfaction and loyalty is personnel
and customer communication. The purpose of this study is to reveal how foreign
language knowledge is seen in the self-assessment of tourism personnel, which
languages they need to learn in the future and the reasons behind these
preferences. 74 interviews were made with hotel staff. The data were subjected
to thematic analysis and descriptive analysis and content analysis techniques
were used. The results of the study contribute to reveal the foreign language
profile of the personnel required by the tourism sector.
Terörist saldırıların ve politik gelişmelerin olumsuz sonuçlarından etkilenen turizm sektöründe, gelirlerdeki azalma, eşzamanlı artan rekabet ve azalan pazar payı işletmelere yeni sorumluluklar yüklemiştir. Şirketler ve paydaşlar arasındaki rekabetin arttığı sektörde, hizmet kalitesini artırmak ve ziyaretçi memnuniyetini garanti etmek artık bir tercih değil gereklilik haline gelmiştir. Müşteri memnuniyeti ve sadakatinin sürdürülebilirliğini sağlamanın en önemli parçalarından biri de personel ve müşteri iletişimidir. Bu çalışmanın amacı da turizm personelinin öz değerlendirmesinde yer aldığı şekliyle mevcut yabancı dil bilgilerini nasıl gördüklerini, gelecekte öğrenmeleri gereken dillerin hangileri olduğunu ve bu tercihlerinin arkasında yatan nedenleri ortaya koymaktır. Yapılandırılmış görüşmeler yoluyla 74 otel personeli ile görüşmeler yapılmıştır. Veriler tematik incelemeye tabi tutularak betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları turizm sektörünün gereksinim duyduğu personelin yabancı dil profilinin ortaya konulmasına katkıda bulunmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim, Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |