Bu araştırmanın temel amacı, yerel yönetimlerin sunduğu hizmetlerde
tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarının anlaşılmasını, tüketici davranışlarının neler
olduğunun ortaya konulmasını ve bu davranışları etkileyen faktörleri analitik bir
yaklaşımla incelemektir. Çalışmanın ana kitlesi, Bingöl Belediyesinden hizmet
alan ve Bingöl'ün merkezinde bulunan 14 mahallede yaşayan hane halkı
reislerinden oluşmaktadır. Bingöl merkez nüfusu dikkate alınarak minimum
örneklem büyüklüğü 400 olarak belirlenmiştir. Çalışmada veri toplama yöntemi
olarak anket tekniği kullanılmıştır. Anket iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci
kısımda kişilerin sosyoekonomik ve demografik özelliklerini belirlemeye yönelik
sorular sorulmuştur. İkinci kısımda ise katılımcıların belediye hizmetlerini
etkileyen tüketici davranışlarını sorgulamaya yönelik 34 sorudan oluşan bir
ölçeğe yer verilmiştir. Bu ölçeğin yapı geçerliliği açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör
analizleriyle yapılmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda tüketici davranışları
üzerinde beş faktörün etkili olduğu, dolayısıyla yerel yönetim hizmetlerinde beş
tür tüketici davranışının önemli olduğu tespit edilmiştir. Bu faktörler, çevreci
tüketici, katılımcı tüketici, pasif tüketici, tavırlı tüketici ve sorgulayıcı tüketici
olarak belirlenmiştir.
Yerel Yönetim Hizmetlerinde Tüketici Davranışları Yerel Yönetim Hizmetleri Belediye Hizmetleri
Bingöl Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
İİBF.2017.00.001
Danışman Hocam Doç.Dr. Halim TATLI hocama çok teşekkür ederim.
The primary purpose of this research is to understand the demands and
needs of consumers in the services offered by local governments, to reveal what
consumer behaviours are and to examine the factors affecting these behaviours
with an analytical approach. The main population of the study consists of the
heads of the households living in 14 neighbourhoods in the centre of Bingöl and
receiving service from Bingöl municipality. Considering the population in central
Bingöl, the minimum sample size was determined as 400. The questionnaire was
applied in March-June 2017 period. In this study, the questionnaire technique
was used as a data collection method. The survey consists of two parts. In the first
part, questions were asked to determine the socio-economic and demographic
characteristics of the individuals. The second part involves the Scale of Consumer
Behaviour in Local Government Services, which consists of 34 questions to
question the consumer behaviours of the participants affecting the municipal
services. The construct validity of this scale was determined by exploratory and
confirmatory factor analyses. As a result of the factor analysis, it has been
determined that five types of consumer behaviour are significant and accordingly
crucial in local government services. These factors are identified as
Environmental Consumer, Participant Consumer, Passive Consumer, Attentive
Consumer and Questioning Consumer.
Consumer Behavior in Local Government Services Consumer Behaviors Municipality Services
İİBF.2017.00.001
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | İİBF.2017.00.001 |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |