Bu çalışmanın amacı kapsamında kitle iletişim araçlarının içeriklerinde mevcut olan standartlaşma ve bu standartlaşmanın medya organlarını kullanan bireyleri tek tip bir insan haline dönüştürmesi durumu açıklanmaya ve bu duruma dikkat çekilmeye çalışılmıştır. Özellikle 1950’li yıllardan itibaren dünya ülkeleri üzerindeki tesir gücü her geçen gün artan küreselleşmenin etkisi birçok alanda hissedilse de küreselleşme en çok iletişim teknolojileri ve özellikle kitle iletişim araçları alanında kendisini göstermiştir. Küreselleşmenin etkisiyle ortaya çıkan ve dünya üzerinde kitle kültürü ve popüler kültürün en önemli taşıyıcısı konumunda bulunan kitle iletişim araçlarının içerikleri benzer hale getirilmiştir. Çünkü bu benzerlik sayesinde kitleleri kontrol altında tutmak daha kolay olacaktır. Benzer içeriklere her gün ve mobil cihazların yaygınlaşmasıyla beraber her an maruz kalan birey süreç içerisinde toplum içinde yaşamını sürdüren diğer bireylerle aynı içeriklere sürekli maruz kaldığı için birbirinin aynısı yani tek tip bir bireye dönüşmektedir. Dolayısıyla, oluşturulan bu çalışmada öncelikle kitle iletişim araçlarının içeriklerini belirleyen etmenler ve söz konusu bu içeriklerin süreç içerisinde dönüşümü ortaya konulacaktır. Son olarak ise, tek tip algısının oluşturulması ile benzer içeriklerin üretilmesi konusu irdelenecek ve bu benzer içeriklerin neticesinde oluşan tek tip bireyler olgusu tartışılacaktır. Literatür taraması yönteminin kullanıldığı çalışmada aynı zamanda literatürde var olan bilgiler sentezlenerek kitle iletişim araçlarının standart formdaki içeriklerinin bireyler ile olan ilişkisi eleştirel bir bakış açısıyla açıklanmaya çalışılmıştır.
This study aims to explain the standardization existing in the contents of
the mass media and the situation that this standardization transforms the
individuals using the media organs into a uniform person and this situation is
tried to be drawn attention. Although the effect of globalization, which has an
increasing influence on world countries since 1950s, has been felt in many fields,
globalization has shown itself mostly in the field of communication technologies
and especially mass media. The contents of mass media, which emerged under the
influence of globalization and which are the most important carriers of mass
culture and popular culture in the world, have been made similar. Because with
this similarity, it will be easier to keep the masses under control. As the individual
exposed to similar contents every day, maybe at any moment with the proliferation
of mobile devices, they become the same with everybody, that is, a uniform
individual. Therefore, firstly, the factors that determine the content of mass media
and the transformation of these contents in the process will be revealed. Finally,
the issue of producing similar contents with the creation of a uniform perception
will be discussed, and the phenomenon of uniform individuals resulting from these
similar contents will be discussed. In the study in which the literature review
method was used, the information existing in the literature was synthesized, and
the relationship between the contents of the mass media in standard form and
individuals was tried to be explained with a critical perspective.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |