Bu çalışmanın temel amacı bilim ve sanat merkezleri sosyal bilgiler öğretim programına yönelik öğretmen görüşlerini incelemektir. Araştırmada, karma yöntem araştırma desenlerinden iç içe desen, veri toplama aracı olarak Bilim ve Sanat Merkezleri Sosyal Bilgiler Öğretim Programını Değerlendirme Anketi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada öncelikle araştırmacılar tarafından hazırlanan anket 75 sosyal bilgiler öğretmenine uygulanmış, derinlemesine ve ayrıntılı verilere ulaşmak amacıyla da 9 öğretmenle görüşme yapılmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Nicel veriler analiz edilirken betimsel istatistikten, nitel veriler analiz edilirken içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin BİLSEM sosyal bilgiler öğretim programına yönelik olumlu tutum ve görüşlere sahip oldukları görülmektedir. Öğretmenler kazanımlar, içerik, öğrenme öğretme ve ölçme değerlendirme boyutunu birçok açıdan yeterli bulmakta ancak programda zenginleştirmenin arttırılması, atölyelerin uygun hale getirilerek teknolojik donanım ve araç gereçlerin sağlanması, ölçme değerlendirme sürecine velilerin dahil edilerek, velilerin yapılan ölçme değerlendirme etkinlikleri hakkında bilgilendirilmesi ile ilgili eksiklikler olduğu ortaya çıkmıştır.
Bili ve sanat merkezleri sosyal bilgiler öğretim programı program değerlendirme öğretmen görüşleri
The main purpose of this study is to investigate teachers’ views about
Science and Art Centers (BİLSEM) Social Studies Curriculum. The study
adopted embedded design, one of the mixed-method research designs. Data
were collected through the Science and Arts Centers Social Studies Curriculum
Assessment Questionnaire and the semi-structured interview form. Initially, the
questionnaire prepared by the researchers was administered to 75 social studies
teachers, and interviews were conducted with nine teachers to obtain in-depth
and detailed data. The study utilized criterion sampling, one of the purposeful
sampling methods. While the quantitative data were analyzed using descriptive
statistics, qualitative data were analyzed using content analysis methods. The
results showed that the teachers had positive attitudes and views about the
BİLSEM social studies curriculum. The teachers were found to think that the
attainments, content, and teaching, learning and assessment and evaluation
aspects were adequate in terms of several aspects. On the other hand, they also
thought that improvements are needed to increase the enrichment of the
program, provide technological equipment and materials, make workplaces
convenient, involve parents in the assessment and evaluation process, and
inform parents about the assessment and evaluation activities.
Science and Arts Center Social Studies curriculum Program Assessment Teacher Views
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |