Bu çalışmanın amacı, sosyal sermayenin motivasyona etkisini incelemektir. Yerel ve uluslararası yazın incelendiğinde sosyal sermayenin motivasyona etkisini dolaylı olarak araştıran az sayıda çalışmaya rastlanmakla beraber, bu etkiyi direkt olarak araştıran herhangi bir çalışmaya ulaşılamamıştır. Buna ek olarak, sosyal sermaye ve motivasyon üzerine yapılan çalışmaların daha çok özel sektör çalışanları üzerinde gerçekleştirilen araştırmaları kapsadığı görülmüştür. Bu nedenle örneklem için öncelikle kamu sektörü seçilmiş olup, özelinde üniversite çalışanlarından akademisyenler üzerinde araştırma yapılmasına karar verilmiştir. Araştırmanın evrenini Kastamonu ilindeki Kastamonu Üniversitesinde çalışan akademisyenler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Kolayda örneklem yöntemi ile ulaşılan 278 akademisyenden veriler toplanmış ve uygulamaya uygun 269 anket verisi elde edilmiştir. Verilerin analizi için SPSS 20 istatistik programı kullanılmıştır. İlgili analizler neticesinde, sosyal sermayenin motivasyonu anlamlı ve pozitif yönlü etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Sosyal sermayenin alt boyutlarından paylaşılan vizyon ve hikayeler boyutunun motivasyonu anlamlı ve pozitif yönlü etkilediği görülmüştür. Sosyal sermayenin diğer boyutlarının (sosyal ağlar, güven, normlar, kimlik ve paylaşılan dil) ise motivasyonu etkilemediği bulgusuna ulaşılmıştır.
Sosyal Sermaye Motivasyon Üniversite Örneği Kastamonu Üniversitesi Akademisyenler
The purpose of this study is to examine the effect of social capital on
motivation. When local and international literature is examined, few studies have
been reached investigating the effect of social capital on motivation undirectly,
whereas no other research examining this effect directly has been reached.
Besides, when these researches on social capital and motivation are examined, it
is seen that they are mainly applied to private-sector employees. For this reason,
the public sector as a sample was selected, and research on academicians among
the employees of universities was decided to explore. The universe of this study
consists of the academician staff working at Kastamonu University in Kastamonu.
A questionnaire is used as a data collection tool in the research. Data has been
obtained from 278 academicians reached by convenience sampling method, but
269 available data has been obtained for analyses. SPSS 20 statistics program is
used. At the end of the relevant analysis, it has been found that social capital
affects motivation significantly and positively. It has been observed that the
shared vision and stories dimension, which is one of subdimensions of social
capital, effect motivation significantly and positively. It is also found that other
dimensions of social capital do not have any effect on motivation.
Social capital Motivation University sample Kastamonu University Academicians
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |