Bu çalışmada, Türkiye’de yabancı menşeli
üniversite açılması durumunda, potansiyel müşterilerin seçim tercihinin hangi
bireysel ve bölgeye yönelik faktörlerden etkilenebileceği incelenmektedir.
Toplam 362 yükseköğrenim öğrencisinden elde edilen veriye, Aşamalı Çoklu
Doğrusal Regresyon Analizleri uygulanmıştır. Katılımcıların sekiz farklı
coğrafi bölgeye ait tutum ve algıları ölçülmüştür. Sonuçlar, katılımcıların
etnosentrik eğilimlerinin, dindarlık düzeylerinin ve yaşam tarzlarının
uluslararası üniversite tercihlerini etkilediğini ve bu etkilerin bölgeler
arasında farklılaştığını göstermektedir. Ayrıca, bölgeye ait özelliklerden,
algılanan düşmanlık, tüketici yakınlığı ve bölgenin algılanan prestiji gibi
değişkenlerin de, bölgeler arasında farklılaştığı ve katılımcıların üniversite
tercihlerinde anlamlı farklılıklara neden olduğu görülmüştür. Çalışma,
yükseköğretimin uluslararasılaşması sürecinde Türkiye’yi, bir hedef pazar
olarak ele alması açısından ilgili literatüre ışık tutan bir ön araştırma
niteliğindedir.
Algılanan prestij dindarlık düşmanlık etnosentrizm tüketici yakınlığı yabancı menşeli üniversite yaşam tarzı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 5 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 1 |
İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553