Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YENİLİK YÖNETİMİ; MOBİLYA SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 15, 99 - 124, 17.05.2021

Öz

Adam Smith (1723-1790)’in ulusların zenginliği eseriyle tanımladığı Ekonomi, uzun yıllardan sonra J. Schumpeter tarafından Yenilik Ekonomisi aşamasında ifade edilmeye başlanmıştır. Yeni ve yenilikçi fikirlerin iş, işletme, işletmecilik şeklindeki süreçten geçerek dev ekonomilere dönüştürülmesi için en önemli kavram yenilik olarak belirtilmiştir. Schumpeter Yenilik; “tüketicilerin hiç karşılaşmadığı bir ürünün veya var olan bir ürünün yeni özellikleriyle piyasaya sürülmesi, yeni üretim yöntemlerinin uygulamaya konulması, yeni piyasalara girilmesi, yeni tedarik zincirlerinin önünün açılması ve bir endüstrinin yeni organizasyon yapılarını içinde barındırması” şeklinde tanımlamıştır. Bu çalışmanın amacı yenilik çeşitlerini açıklamak ve Elazığ ili mobilya sektöründe yenilik yönetimindeki mevcut durumu ortaya koyarak sektörün yenilikçilik yönünü arttırmak için öneriler sunmaktır. Bunun için yenilikçilik algısı, yönetsel yenilikçilik algısı ve organizasyonel yenilikçilik algısı ölçülmüştür. Ölçümlerdeki başarılara rağmen sektördeki yerel yenilikçiliğin düşük olmasına sebep ilave unsurlar olarak ağlar (networking) ve irtibat (Connection) eksikliği şeklinde belirlenmiş ve öneriler sunulmuştur. Böylece 21. Yüzyılda Dünya’nın ruhunu yakalamada ve yenilikçiliğin yaygınlaşmasında ağlar (Networking) ve irtibatlar (Connections) önemli unsurlar olarak belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarından mobilya sektörü paydaşlarının faydalanmaları için irtibat kurulabilecek yenilikçilik ağlarının web siteleri verilmiştir. Bunlar içerisinde seçilecekler ile irtibata geçilmesi önerilmiş ve bu atılacak adımın sektörün yenilikçilik ekonomisi aşamasında gelişmesinde önemli olacağı belirlenmiştir

Kaynakça

  • ALAN, Hale ve Yeloğlu, Okan (2013). Markalaşma ve Yenilikçilik, Siirt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisadi Yenilik Dergisi, Cilt: 1, Sayı: 1, Temmuz s.13-26.
  • BAYINDIR, Süleyman, 2007, “Yenilik Çalışmalarında Dış Kaynak Kullanımı”, Şelçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F Dergisi Özel Sayısı, Sayfa:241-250, Mayıs
  • ÇAKINBERK, A., Derin, N. ve Demirel, E.T. (2011). Örgütsel Özdeşleşmenin Örgütsel Bağlılıkla Biçimlenmesi: Malatya ve Tunceli Özel Eğitim Kurumları Örneği, İşletme Araştırmaları Dergisi, 3 (1), s.89-121.
  • DEMİR, Ö. ve SEZGİN, E.E. (2020). Kadın Girişimciliği ve Karşılaştıkları Sorunlar: Elazığ, Türkiye’den Yerel Bir Bulgu, İnönü University International Journal of Social Sciences, (INIJOSS), 9(1), 236-254.
  • DODGSON M., GANN M. D. ve SALTER A.,(2008), The Management of TechnologicalInnovation: StrategyandPractice, Oxford UniversityPress; Revised Ed.
  • DOUGHERTY, Deborah, (1999), “Organizing for Innovation”, Managing Organizations: Current Issues, Ed: Clegg G. Steward ve diğ.,Sage Publications, London
  • DİNÇER, Ö. (1999). İşletme Yönetimine Giriş. 4. Basım, Beta Yayınları, İstanbul.
  • DİNÇER, Ö., FİDAN, Y. (2012). İşletme Yönetimine Giriş, (11. Basım), İstanbul.
  • DÜŞÜKCAN, M., SEZGİN, E.E., ve KAYA, E. (2019). Elazığ 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonlarında Görev Yapan Sağlık Çalışanlarında İş Streslerinin İşten Ayrılma Niyetine Etkisi, Journal of Academic Value Studies (JAVStudies), 5(3), 433-442.
  • ELÇİ, Ş. (2007). İnovasyon- Kalkınma ve Rekabetin Anahtarı (2. Baskı). Ankara: Technopolis Group Yayın.
  • KARCH, Kenneth M. (1994). “Getting Organizational Buy in For Benchmarking: Environmental Management at Weverhauser”, Total Quality Environmential Management, Vol:3, Iss.3, Spring.
  • KILIÇ, S. (2016). Cronbachs Alpha Reliability Coefficient, Journal of Mood Disorders, 6(1), 47-48.
  • O’DELL, Carla (1994). “Out of the Box Benchmarking”, Management Review Vol: 83.
  • OECD, EUROSTAT, Oslo Kılavuzu Yenilik verilerinin Toplanması ve Yorumlanması İçin İlkeler, 3. Baskı, Tübitak, Şubat 2006.
  • ÖZGEN, Hüseyin ve ÖLÇER Ferit, (1998). Toplam Kalite yönetiminde Benchmarking uygulaması Standart Dergisi Ağustos 1998.s.60-74.
  • ÖZGÜN, Mahmut, (2009).“Bir Rekabet Stratejisi Olarak Yenilik”, Çerçeve Dergisi, Sayı:52, İstanbul.
  • SANRI, Hakan (2011). ‘’Yönetim Fonksiyonları Bağlamında İnovasyon Yönetimi: Türkiye Mobilya Endüstrisinde İnovasyon Yönetimi Sürecinin İncelenmesi Ve Bir Model Önerisi’’, Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi Anabilim Dalı, Erzurum.
  • SHERGİLL, G., NARGUNDKAR, R. (2005). Market orientation, marketing innovation as performance drivers: extending the paradigm. Journal of Global Marketing, 19, (1), s.27-47.
  • TAŞKIRAN, Necati. (2004). Yaratıcılık ve Yenilik Yönetimi. Ders Notları, s.36-37-38
  • TURANLI, R., SARIDOĞAN, E. (2010). Bilim-Teknoloji-İnovasyon Temelli Ekonomi ve Toplum, (Yayın No: 2010-13), İstanbul.
  • ULUSOY, G., ALPAKAN, L., KILIÇ, K., ve ÖNER, A. (2008). İmalat Sanayiinde İnovasyon Modelleri ve Uygulamaları Projesi. TÜSİAD Sabancı Üniversitesi.
  • UZKURT, Cevahir (2008). Yenilik Yönetimi ve Yenilikçi Örgüt Kültürü, Beta Yayınları, İstanbul.
  • ÜNLÜ, Fatma ve YILDIZ, Rıfat, (2013).“Kayseri Organize Sanayi Bölgesindeki Firmaların Yenilik Faaliyetleri Üzerine Bir Alan Çalışması, Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi Cilt: VIII Sayı: II.
  • YAPAR, İhsan (2015). ‘’ Kobilerde İnovasyon Ve İnovasyonun Önemi: Kayseri İli Örneği’’, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalı, Niğde.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Enes Kaya

Kenan Peker 0000-0002-1573-2998

Yayımlanma Tarihi 17 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Kaya, E., & Peker, K. (2021). YENİLİK YÖNETİMİ; MOBİLYA SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, 8(15), 99-124.
AMA Kaya E, Peker K. YENİLİK YÖNETİMİ; MOBİLYA SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi. Mayıs 2021;8(15):99-124.
Chicago Kaya, Enes, ve Kenan Peker. “YENİLİK YÖNETİMİ; MOBİLYA SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ”. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi 8, sy. 15 (Mayıs 2021): 99-124.
EndNote Kaya E, Peker K (01 Mayıs 2021) YENİLİK YÖNETİMİ; MOBİLYA SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi 8 15 99–124.
IEEE E. Kaya ve K. Peker, “YENİLİK YÖNETİMİ; MOBİLYA SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ”, Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, c. 8, sy. 15, ss. 99–124, 2021.
ISNAD Kaya, Enes - Peker, Kenan. “YENİLİK YÖNETİMİ; MOBİLYA SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ”. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi 8/15 (Mayıs 2021), 99-124.
JAMA Kaya E, Peker K. YENİLİK YÖNETİMİ; MOBİLYA SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi. 2021;8:99–124.
MLA Kaya, Enes ve Kenan Peker. “YENİLİK YÖNETİMİ; MOBİLYA SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ”. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, c. 8, sy. 15, 2021, ss. 99-124.
Vancouver Kaya E, Peker K. YENİLİK YÖNETİMİ; MOBİLYA SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi. 2021;8(15):99-124.