Yazım Kuralları

JSWR Dergi sistemine yüklenilen makalelerin dergi formatına uygun olması gerekmektedir. Şablon için tıklayınız...
Uluslararası Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi (JSWR) , 2021 yılından itibaren Mart ve Eylül sayıları olmak üzere yılda iki defa düzenli olarak yayınlanmaktadır. Derginin asıl amacı, sosyal hizmet ve sosyal politika alanlarında nitelikli akademik çalışmaların yayımlanmasına katkı bulunmaktır.
Dergide yayımlanan makaleler derginin izni olmaksızın başka hiçbir yerde yayımlanamaz veya bildiri olarak sunulamaz. Kısmen veya tamamen yayımlanan makaleler, kaynak gösterilmeden hiçbir yerde kullanılamaz. Dergiye gönderilen makalelerin içerikleri özgün, daha önce herhangi bir yerde yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere herhangi bir yere gönderilmemiş olmalıdır.
Makalenin hazırlanması sırasında yardımcı olması amacıyla, internet sitemizde yer alan Uluslararası Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi yazım kurallarına göre hazırlanmış "örnek makale" dosyasını bilgisayarınıza indirmeniz ve makalenizi bu makaleyi örnek alarak hazırlamanız, düzenlemelerde kolaylık ve zaman tasarrufu sağlayacaktır. Bu makaleyi bilgisayarınıza Word programında şablon olarak kaydederek de makalenizi hazırlayabilirsiniz.

NOT: Makaleler MS Word 2007 veya üstü bir sürümde hazırlanarak gönderilmelidir.

Yazım kurallarına dergi sayfasında yer alan şablonun yanında aşağıdan da ulaşılabilir:


GİRİŞ
İlk başlık “GİRİŞ” olmalıdır.
Makale çalışmalarınızı MS-Word® ofis programını kullanarak hazırlayınız.
Tüm çalışmada hiçbir paragrafta girinti olmamalıdır. Paragraflar iki yana dayılı olacak şekilde 11 punto ile yazılmalıdır. Yazı tipi “Arial” olmalıdır. Satırlar arasında yarım satırlık (0 pt) bir boşluk bırakılmalıdır. Paragraflarda satırların sonundaki kelimeler kesme işareti ile ayrılmamalıdır.
1. KONU BAŞLIKLARI
1.1 Ana Konu Başlıkları
Her ana konu başlığı (GİRİŞ bölümü de dâhil olmak üzere) 11 punto ile yazılmalıdır. Bununla beraber her kelime büyük harflerle ve kalın olacak şekilde yazılmalıdır. Her ana konu başlığı (bu şablonda da görüldüğü gibi) numaralandırılmalıdır (Giriş Hariç). Numaralandırmalar sadece rakamlar ile yapılmalıdır. Roman rakamları, harfler vs. diğerleri kullanılmamalıdır.
Ana konu başlıklarında herhangi bir girinti olmamalıdır. Ana konu başlıklarından önce ve sonra 0 satır boşluk bırakılmalıdır.
1.2. Birinci Dereceden Alt Konu Başlıkları
Birinci dereceden alt konu başlığı 11 punto ile yazılmalıdır. Bununla beraber her kelimenin ilk harfi büyük diğerleri küçük olmalıdır ve alt konu başlığı kalın olacak şekilde yazılmalıdır. Her alt konu başlığı (bu şablonda da görüldüğü gibi) numaralandırılmalıdır. Numaralandırmalar sadece rakamlar ile yapılmalıdır. Roman rakamları, harfler vs. diğerleri kullanılmamalıdır.
Birinci konu başlıklarında herhangi bir girinti olmamalıdır. Birinci dereceden alt konu başlıklarından önce ve sonra 1 satır boşluk bırakılmalıdır.
1.2.1. İkinci Dereceden Alt Konu Başlığı
İkinci ve üçüncü dereceden alt konu başlığı 11 punto ile yazılmalıdır. Bununla beraber her kelimenin ilk harfi büyük diğerleri küçük olmalıdır ve alt konu başlığı kalın olacak şekilde yazılmalıdır. Her alt konu başlığı (bu şablonda da görüldüğü gibi) numaralandırılmalıdır. Numaralandırmalar sadece rakamlar ile yapılmalıdır. Roman rakamları, harfler vs. diğerleri kullanılmamalıdır.
En fazla 3. Dereceden alt konu başlığı yazılabilir. İkinci ve üçüncü dereceden alt konu başlıklarında konu başlıklarında herhangi bir girinti olmamalıdır. Alt konu başlıklarından önce ve sonra 1 satır boşluk bırakılmalıdır.
1.2.1.1.Üçüncü Dereceden Alt Konu Başlığı
Örnek amaçlı yazılmıştır.
SAYFA DÜZENİ VE STİLİ
Sayfa düzeni ile ilgili kurallar aşağıda verilmiştir. Yazım kurallarının şartlarını yerine getirmek için hazır bir şablon kullanmanızı tavsiye ederiz.
Temel Sayfa Düzeni Özellikleri
• Bildiriler A4 boyutlarındaki (210 x 297 mm) sayfa üzerinde hazırlanmalıdır.
• Sayfanın solundan 3,5 cm, sağından 2.5 cm boşluk bırakılmalıdır.
• Sayfanın üstünden 2.5 cm boşluk bırakılmalıdır.
• Sayfanın altından 2.5 cm boşluk bırakılmalıdır.
• Paragraf girintisi ve boşluklar her bir kısım için ayrı ayrı verilmiş olup ilgili konudan bilgi alabilirsiniz.
• Makaleler en fazla 10.000 kelime olmalıdır.
Başlıklar
Konu başlıkları ile ilgili bilgiler Bölüm 0’de verilmiştir. Detaylar için bu bölümü inceleyeniz.
Fontlar
Metin paragrafları “Arial” yazı tipinde yazılmalıdır. Yazı tipi boyutu tüm paragraflarda 10 punto olmalıdır. Paragraflarda herhangi bir girinti olmamalıdır. Paragraflardaki satırlar arasında yarım satırlık boşluk bırakılmalıdır. Paragraflardaki her bir satırın sonunda yer alan kelime kesme işareti ile hecelerine ayrılmamalıdır. Paragraflar iki yana dayalı şekilde olmalıdır. Paragraflarda özel bir durum gerektirmedikçe yazılar italik veya kalın olacak şekilde yazılmamalıdır.
Başlıkların yazım stilleri ile ilgili detaylar için ilgili bölüme bakınız.
Şekiller
Tüm şekiller sütunlara ortalanmalıdır (veya şekil sayfanın tamamını kaplıyorsa sayfaya ortalanmalıdır). Şekil başlıkları aşağıda Şekil 1’de belirtildiği gibi olmalıdır.
Şekillerde ve şekil yazılarında girinti olmamalıdır. Şekil yazıları şekillerin altına yazılmalıdır. İsimlendirmesi ---- Şekil Numara: ---- şeklinde olmalıdır. Her bir şekle makale içerisinde atıfta bulunulmalıdır. Şekil yazıları kalın yazılmalıdır. Şekil yazısının sadece ilk kelimesinin ilk harfi büyük olmalıdır. Diğer tüm kelimeler küçük harfler ile yazılmalıdır.
Şekiller koyu renkli veya renkli alanlar içeriyorsa, şekillerin doğru şekilde basılmasını sağlamak için yüksek kaliteli, renksiz lazer yazıcılarda kontrol edilmesini tavsiye ederiz. Çalışmanın metninde kullanılan şekiller gri olmalıdır, sadece resimler renkli olabilir.
Tablolar
Kullanım türüne ve amacına bağlı olarak farklı tablolar kullanılabilir. Tablonun başlığı tablonun üstünde olmalıdır.
Tablolarda ve tablo yazılarında girinti olmamalıdır. Tablo yazıları tabloların üstüne yazılmalıdır. İsimlendirmesi ---- Tablo Numara: ---- şeklinde olmalıdır. Her bir tabloya makale içerisinde atıfta bulunulmalıdır. Tablo yazıları kalın yazılmalıdır. Tablo yazısının sadece ilk kelimesinin ilk harfi büyük olmalıdır. Diğer tüm kelimeler küçük harfler ile yazılmalıdır.
Tablo içerisinde sütunları tanımlayan ile satır sütun başlıklarının bulunduğu satırdır. Bu satırdaki her bir sütunda bulunan kelimelerinin ilk harfi büyük diğer harfleri küçük olmalıdır. Tablodaki yazılar 10 punto olmalıdır. Yazı tipi “Arial” olmalıdır. Tabloların durumuna göre yazı boyutu 8 puntoya kadar düşürülebilir. Dikey çizgilerin olmaması gerekir.
Köprüler
Makalede köprü bağlantıları kullanılamaz.
Dipnotlar
Sayfalarda zorunlu haller dışında dipnotlar kullanılmamalıdır. Kullanılan dipnotların yazı tipi “Arial” olmalıdır. Yazı tipi boyutu ise 9 punto olmalıdır.
Semboller ve Boşluklar
İtalik
a, A, x, f, AB gibi matematik sembolleri italik olmalıdır. Yunanca harfler, numaralar, parantezler, ve noktalamalar asla italik yazılmamalıdır. +, ', =, < ve sin, cos, log gibi kısaltmalar vb. matematiksel semboller asla italik yazılmamalıdır. Aynı anda hem italik hem kalın olacak şekilde yazılmamalıdır.
Boşluk
Boşluklar, noktalama işaretlerinden sonra bırakılmalıdır. +, -, ', =, < gibi sembollerden önce ve sonra boşluk bırakılmalıdır. Açılış parantezinden sonraki ve kapanış parantezinden önceki boşluklara izin verilmemektedir. Boşluk, açılış parantezinden önce ve kapanış parantezinden sonra bırakılmalıdır. Metni yazdıktan sonra bu durumları kontrol ediniz.
Sayfa Numaraları
Sayfa numaraları eklenmemelidir. Sayfa numaraları, daha sonra editör tarafından eklenecektir. Üst ve alt bilgiler sayfalarda kullanılmamalıdır.
Referanslar
Referanslar APA 6. Sürüm biçiminde kullanılabilir. Referansların doğru yerlerde kullanıldıklarına dikkat edilmelidir. Tüm referanslara makale içerisinde en az bir kere atıfta bulunulmalıdır.
TARTIŞMA, SONUÇ VE ÖNERİLER
Her makalede son konu başlığı “TARTIŞMA, SONUÇ ve ÖNERİLER” olmalıdır. İsteğe bağlı durumlarda “TARTIŞMA” ve “SONUÇ ve ÖNERİLER” bölümleri birbirinden ayrılabilir.
NOT: Araştırma için etik kurul izni gereken durumlarda, etik kurulun alınmış olması ve evrak sayı numarasıyla birlikte gereç, yöntem bölümünde belirtilmiş olması gerekir.
ARAŞTIRMAYA İLİŞKİN ETİK BİLGİLER
Bu bölümde araştırmaya ilişkin etik bilgilere yer verilmelidir.
ARAŞTIRMACILARIN KATKI ORANI
Örneğin, yazarlar çalışmaya eşit oranda katkı sağlamıştır. Bu bölümün makaleye dâhil edilmesi zorunludur. Tek yazarlı çalışmalarda bu başlığın çıkarılması gerekir.
ÇATIŞMA BEYANI
Örneğin, bu çalışmada herhangi bir potansiyel çıkar çatışması bulunmamaktadır. Bu bölüm zorunludur.


ARAŞTIRMA MAKALESİ İÇİN ÖRNEK BAŞLIK SIRALAMALAR
GİRİŞ
1. ANA KONU BAŞLIĞI
2. ANA KONU BAŞLIĞI
3. GEREÇ VE YÖNTEM
3.1. Araştırmanın Modeli
3.2. Evren ve Örneklem
3.3. Veri Toplama Araçları
3.4. Veri Toplama Süreci
3.5. Verilerin Analizi
4. BULGULAR
5. TARTIŞMA, SONUÇ VE ÖNERİLER
6. ARAŞTIRMAYA İLİŞKİN ETİK BİLGİLER
7. ARAŞTIRMACILARIN KATKI ORANI
8. ÇATIŞMA BEYANI
KAYNAKÇA

KAYNAKÇA
Kızmaz, Z. (2006). Cezaevi Müdavimleri: İnatçı Suçlular. Ankara: Orion Yayınevi.
Maschi, T., Bradley, C., Ward, K. (2009). Forensic Social Work: Psychosocial and Legal Issues in Diverse Practice Settings. New York: Springer Publishing Company.
Özata, M., ve Karip, S. (2017). Engelli Bireylerin Sağlık Hizmetleri Kullanımında Yaşadıkları Sorunlar: Konya Örneği. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 20(4), 397-407.

Kaynakçada kullanılacak APA06 formatı aşağıda yer almaktadır.

yazar veya yazarlara yapılan atıf
Tek yazar:
Baysal (1982)’a göre
(Baysal, 1982)

İki yazarlı:
Wegener ve Petty (1994)’ye göre (...)
(Wegener ve Petty, 1994)

Üç ile beş yazar arası:
İlk sefer atıf yaparken tüm yazarların adı listelenir;
(Kernis, Cornell, Sun, Berry, ve Harlow, 1993)
Sonraki atıflarda ise sadece ilk yazarın adı belirtilip “vd.” ifadesi kullanılır
(Kernis vd., 1993)

Altı ve daha fazla yazarlı metinlerde, sadece ilk yazarın adı kullanılıp sonrasında “vd.” ifadesi kullanılır:
Harris vd. (2001) ifade ettiği üzere (...)
Harris vd. (2001)’ne göre (…)
(Harris vd., 2001)

Yazar adının bilinmediği ya da belirtilmediği durumlarda, parantez ve tırnak içinde metindeki ilk ya da iki kelime kullanılmalıdır:
Siyasetçiler ve bürokratlar sonuçların kabul edilemez ve skandal olduğunu ifade etmişlerdir (“Die Pisa-Analyse”, 2001).

Yazar bir organizasyon veya hükümet kurumu ise, ilk atıfta olduğu gibi atıf yaplır; eğer çok bilinen bir kurum ise, sonraki kullanımlarda kısaltması tercih edilir:
Amerikan Psikoloji Derneği’ne (2000) göre.
İlk atıf: (Mothers Against Drunk Driving [MADD], 2000)
İkinci atıf: (MADD, 2000)

Aynı parantezde birden fazla esere atıfta bulunulduğunda, bunlar harf sırasına göre dizilmeli ve iki eser noktalı virgül ile ayrılmalıdır:
(Akar, H. 2010; Çalışkan, 2008; Dinçer ve Kolaşin, 2009; Engin-Demir, 2009; Tunç,
2007)

Aynı soyisme sahip yazarlarda, karışıklığı önlemek için ismin ilk harfi de kullanılır:
(E. Johnson, 2001; L. Johnson, 1998)

Aynı yazarın aynı yıl yayımlanan iki veya daha fazla eserine atıf yapılıyorsa; yıldan sonra (a, b, c) harfleri kullanılır:
Berndt (1981a)’in çalışmasına göre (...)

Kişisel iletişim vasıtasıyla ulaşılan mülakatlar, mektuplar, e-maillerde, kişisel iletişim kurulan kişinin adı ve görüşmenin tarihi belirtilmelidir. Ancak, kişisel iletişim yoluyla elde edilmiş veriler kaynakçaya eklenmemelidir:
(N. AlSayyad, kişisel iletişim, 25 Mart 2012)
N. AlSayyad küreselleşme ve neoliberalizmin (…) (Kişisel iletişim, 25 Mart 2012)

Dipnotlar ve sonnotlar
APA yazım stilinde, dipnot ve sonnot kullanımı pek tercih edilmemektedir. Bundan dolayı mümkün olduğu kadar az dipnot kullanılmalıdır. Yalnızca çok elzem bir açıklayıcı not gerektiğinde dipnot kullanılmalıdır.
Önemli not:
APA atıf ve kaynakçada “and” yerine “&” kullanılmasını önermektedir. Ancak Türkçede “&” sembolü “ve” yerine kullanılmadığından, Türkçe olarak yazılan metinlerde atıf yaparken ve kaynakça yazarken “&” sembolü kullanılmamalıdır.
Ayrıca, üç kişiden çok yazarlı metinlere atıf yaparken APA “et al.” (Kernis et al., 1993) kullanılmasını önermektedir. Ancak Türkçe’de “et al.” yerine “vd.” (Kernis vd., 1993) kullanılmalıdır.
Bununla birlikte, eğer değerlendirilmek üzere idealkent dergisine gönderilen çalışma İngilizce hazırlanmışsa, bu metinlerde atıf ve kaynakçada APA standartlarına uygun olarak “and” yerine “&” sembolü ve “et al.” kullanılmalıdır.

Kaynakça yazımı

Temel İlkeler:
Tek yazar:
Berndt, T. J. (2002). Friendship quality and social development. Current Directions in Psychological Science, 11, 7-10.

İki yazar:
Wegener, D. T. ve Petty, R. E. (1994). Mood management across affective states: The hedonic contingency hypothesis. Journal of Personality and Social Psychology, 66, 1034- 1048.

Üç ile yedi yazar arası:
Kernis, M. H., Cornell, D. P., Sun, C. R., Berry, A., Harlow, T. ve Bach, J. S. (1993). There's more to self-esteem than whether it is high or low: The importance of stability of self-esteem. Journal of Personality and Social Psychology, 65, 1190-1204.

Yedi yazardan fazla ise; ilk altı yazarın adı listelendikten sonra üç nokta koyup son yazarın adı eklenir. Yedi isimden fazlası yer almamalıdır:
Miller, F. H., Choi, M. J., Angeli, L. L., Harland, A. A., Stamos, J. A., Thomas, S. T., . . . Rubin, L. H. (2009). Web site usability for the blind and low-vision user. Technical Communication, 57, 323-335.

Organizasyonun yazar olduğu durumlarda:
American Psychological Association. (2003).

Yazar bilinmiyorsa:
Merriam-Webster's collegiate dictionary (10. bs.). (1993). Springfield, MA: Merriam- Webster.
Aynı yazarın iki ve daha fazla çalışması kullanılmışsa; kaynaklar tarih sırasına göre dizilmelidir:
Berndt, T. J. (1981).
Berndt, T. J. (1999).

Eğer yazar bir çalışmada tek yazar ve başka çalışmada ortak yazar ise, önce tek yazarlı olan çalışma listelenmelidir:
Berndt, T. J. (1999). Friends' influence on students' adjustment to school. Educational Psychologist, 34, 15-28.
Berndt, T. J. ve Keefe, K. (1995). Friends' influence on adolescents' adjustment to school. Child Development, 66, 1312-1329.

Eğer bir yazarın farklı yazarla yayımladığı eserler varsa, sıralama alfabetik olarak ikinci veya sonraki isme bağlı olarak yapılır:
Wegener, D. T. Kerr, N. L., Fleming, M. A., ve Petty, R. E. (2000). Flexible corrections of juror judgments: Implications for jury instructions. Psychology, Public Policy, and Law, 6, 629-654.
Wegener, D. T., Petty, R. E. ve Klein, D. J. (1994). Effects of mood on high elaboration attitude change: The mediating role of likelihood judgments. European Journal of Social Psychology, 24, 25-43.

Bir yazarın aynı yıl yayımlanmış iki veya daha fazla çalışması varsa, (a, b, c) gibi harfler kullanılır:
Berndt, T. J. (1981a). Age changes and changes over time in prosocial intentions and behavior between friends. Developmental Psychology, 17, 408-416.
Berndt, T. J. (1981b). Effects of friendship on prosocial intentions and behavior. Child Development, 52, 636-643.

Giriş, önsöz ve sonsözlere, bir kitap bölümü gibi atıf yapılır:
Kumar, R.ve Hill, D.(2009). Introduction, : Neoliberal Capitalism and Educaiton. D. Hill ve R. Kumar (Der.). Global Neoliberalism and Education and its Consequences içinde (ss. 1-11). New York: Routledge.

Dergi ve süreli yayınlar
Temel Biçim:
Yazar, A. A., Yazar, B. B., ve Yazar, C. C. (Yıl). Makale adı. Dergi adı, cilt. No (sayı no), sayfa/lar. doi:http://dx.doi.org/xx.xxx/yyyyy

Sadece ciltin olduğu dergilerdeki makaleler:
Harlow, H. F. (1983). Fundamentals for preparing psychology journal articles. Journal of Comparative and Physiological Psychology, 55, 893-896.
Sayı ve ciltin belirtildiği dergilerde:
Scruton, R. (1996). The eclipse of listening. The New Criterion, 15(3), 5-13.

Magazinlerdeki makaleler:
Henry, W. A. (1990, 9 Nisan). Making the grade in today's schools. Time, 135, 28-31.

Gazete makaleleri (basılı):
Schultz, S. (2005, 28 Aralık). Calls made to strengthen state energy policies. The Country Today, ss. 1A, 2A.

Editöre mektup:
Moller, G. (2002, Ağustos). Ripples versus rumbles [Editöre mektup]. Scientific American, 287(2), 12.

Kitap eleştiri:
Baumeister, R. F. (1993). Exposing the self-knowledge myth [Kitap eleştiri The self- knower: A hero under control, by R. A. Wicklund ve M. Eckert]. Contemporary Psychology, 38, 466-467.

Kitapların kaynakçada yazımı
Temel biçim:
Yazar, A. A. (Yayın yılı). Çalışma adı. Yer: Yayıncı.
Cuban, L. (2001). Oversold and underused: computers in the classrooms. Cambridge: Harvard University Press.

Derleme kitap:
Duncan, G. J. ve Brooks-Gunn, J. (Der.). (1997). Consequences of growing up poor. New York, NY: Russell Sage Foundation.

Derleme kitap; yazar/yazarlar belli ise (ya da bir kişinin yazıları derlenmiş ise):
Plath, S. (2000). The unabridged journals. K. V. Kukil (Der.). New York, NY: Anchor.

Çeviri:
Laplace, P. S. (1951). A philosophical essay on probabilities. (F. W. Truscott ve F. L. Emory, Çev.). New York, NY: Dover. (Orijinal eserin yayın tarihi 1814).
Önemli not:
Metinde, yeniden yayımlanmış bir çalışmaya atıfta bulunurken, her iki tarih de verilmelidir: Laplace (1814/1951).
İlk baskıdan farklı olan diğer baskılar kullanılmış ise:
Helfer, M. E., Kempe, R. S., & Krugman, R. D. (1997). The battered child (5. bs.). Chicago, IL: University of Chicago Press.

Derlenmiş kitaptaki bir bölüm veya makale:
Yazar, A. A., & Yazar, B. B. (Yayın yılı). Bölüm/makale adı. A. Editör & B. Editör (Der.), Kitap adı içinde (sayfa numaraları). Yer: Yayıncı.
O'Neil, J. M., & Egan, J. (1992). Men's and women's gender role journeys: A metaphor for healing, transition, and transformation. B. R. Wainrib (Der.), Gender issues across the life cycle içinde (ss. 107-123). New York, NY: Springer.

Çok ciltli çalışma:
Wiener, P. (Der.). (1973). Dictionary of the history of ideas (Cilt. 1-4). New York, NY: Scribner's.

Ansiklopedi maddesi:
Bergmann, P. G. (1993). Relativity. In The New Encyclopedia Britannica. (Cilt. 26, ss. 501- 508). Chicago, IL: Encyclopedia Britannica.

Yayımlanmış tez:
Soyisim, F. N. (Yıl). Tez adı. (Doktora tezi). Erişilen veri tabanı adı. (Erişim veya Sıra Numarası)

Yayımlanmamış tez:
Soyisim, F. N. (Year). Doktora tezinin başlığı. (Yayımlanmamış doktora tezi). Kurum adı, Yer.
Köprülü, D. (1994). Üniversite kütüphanelerinde kitap koleksiyonunun kullanımı üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.

Hükümet belgeleri:
National Institute of Mental Health. (1990). Clinical training in serious mental illness (DHHS Publication No. ADM 90-1679). Washington, DC: U.S. Government Printing Office.
Online süreli yayınlardaki makaleler:
Yazar, A. A. ve Yazar, B. B. (yayın yılı). Makale adı. Online Derginin Adı, cilt no (varsa sayı) (...) tarihinde http://www.someaddress.com/full/url/ adresinden erişildi.
Bernstein, M. (2002). 10 tips on writing the living Web. A List Apart: For People Who Make Websites, 149. 15 Ocak 2012 tarihinde http://www.alistapart.com/articles/writeliving adresinden erişildi.
Online Bilimsel süreli yayınlardaki makaleler ve DOI’lere atıf:
DOI’si tanımlanmış online dergi makaleleri:
Yazar, A. A., & Yazar, B. B. (yayın yılı). Makale adı.Dergi Adı, cilt no, sayfa/lar. doi:0000000/000000000000 veya http://dx.doi.org/10.0000/0000
Brownlie, D. (2007). Toward effective poster presentations: An annotated bibliography. European Journal of Marketing, 41, 1245-1283.
doi:10.1108/03090560710821161
Wooldridge, M.B., & Shapka, J. (2012). Playing with technology: Mother-toddler interaction scores lower during play with electronic toys.Journal of Applied Developmental Psychology, 33(5), 211-218. http://dx.doi.org/10.1016/j.appdev.2012.05.005

DOI’si tanımlanmamış online süreli yayınlardaki makalelere atıf:
Yazar, A. A. ve Author, B. B. (yayın tarihi). Makale adı. Dergi adı, cilt no. http://www.journalhomepage.com/full/url/ adresinden erişildi.
Kenneth, I. A. (2000). A Buddhist response to the nature of human rights. Journal of Buddhist Ethics, 8. 15 Ocak 2012 tarihinde, http://www.cac.psu.edu/jbe/twocont.html adresinden erişildi.

Online gazete makalesi:
Yazar, A. A. (Yıl, Gün Ay). Makale adı. Gazete Adı. http://www.someaddress.com/full/url/ adresinden erişildi.
Parker-Pope, T. (2008, Mayıs 6). Psychiatry handbook linked to drug industry. The New York Times. 15 Ocak 2012 tarihinde, http://well.blogs.nytimes.com adresinden erişildi.

Elektronik kitaplar:
De Huff, E. W. (t.y.). Taytay’s tales: Traditional Pueblo Indian tales. 15 Ocak 2012 tarihinde,http://digital.library.upenn.edu/women/dehuff/taytay/taytay.html adresinden erişildi.
Davis, J. (t.y.). Familiar birdsongs of the Northwest. 15 Ocak 2012 tarihinde http://www.powells.com/cgi-bin/biblio?inkey=1-9780931686108-0 adresinden erişildi.

Nitel veri ve online mülakat:
Eğer mülakatın sesli ya da yazılı bir formu erişilebilir değilse, sadece metin içinde atıfta bulunulur ve ay, gün, yıl bilgileri belirtilir; kaynakçaya eklenmez. Eğer online olarak sesli ya da yazılı hâli mevcutsa, parantez içinde ([Mülakat transkripsiyonu] veya [mülakat sesli dosya]) şeklinde belirtilir; kaynakçada şu şekilde yer alır:
Butler, C. (Mülakat yapan) & Stevenson, R. (Mülakat yapılan). (1999). Oral History 2 [Mülakat transkripsiyonu]. Retrieved from Johnson Space Center Oral Histories Project Web site: 15 Ocak 2012 tarihinde http:// www11.jsc.nasa.gov/history/oral_histories/oral_histories.htm adresinden erişildi.

Basılı bir yerde yayımlanmış mülakat:
Çelik, Z. (Mülakat yapan) & AlSayyad, N. (Mülakat yapılan). (2012). On neoliberalism and urban inequalities [Mülakat transkipsiyonu]. İdealKent. (7), 10-20.

Online ders notları ve sunu slaytları:
Hallam, A. Duality in consumer theory [PDF belgesi]. Lecture Notes Online Web site: 15 Ocak 2012 tarihinde http://www.econ.iastate.edu/classes/econ501/Hallam/ index.html adresinden erişildi.
Roberts, K. F. (1998). Federal regulations of chemicals in the environment [PowerPoint slaytı]. 15 Ocak 2012 tarihinde http://siri.uvm.edu/ppt/40hrenv/index.html adresinden erişildi.

Periyodik olmayan web belgesi, sayfası veya raporu:
Temel ilke bu tür durumlarda dosya ya da çalışma sahibinin adını bulmak ve kullanmaktır.
Yazar, A. A. (yayın tarihi). Dosya adı. 15 Ocak 2012 tarihinde http://Web address adresinden erişildi.
Angeli, E., Wagner, J., Lawrick, E., Moore, K., Anderson, M., Soderland, L., & Brizee, A. (2010, Mayıs 5). General format. 15 Ocak 2012 tarihinde http://owl.english.purdue.edu/owl/resource/560/01/ adresinden erişildi.

25359

Bu dergide yer alan içerikler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.