Uygulamalı meslek
derslerinin öğrencileri iş hayatına hazırlamada önemli bir rolü bulunmaktadır.
Ticaret meslek liselerinde zorunlu olarak uygulanan muhasebe alanı beceri
eğitimi uygulaması muhasebe meslek mensubu adaylarına mesleki gelişim açısından
nitelik kazandıran bir uygulamadır. Bilgi teknolojilerinin sürekli olarak
geliştiği dünyamızda yeterli mesleki deneyim ile okuldan alınan teorik eğitimin
birbirini destekleyerek kariyer gelişimine pozitif katkıda bulunması bakımından
da gereklidir. Alanyazında
öğretmenlerin ve öğrencilerin bakış açılarıyla beceri eğitiminin
değerlendirildiği pek çok araştırma bulunmaktadır. Beceri eğitimi alacak
öğrencilerin işyerindeki eğitmenlerden birtakım beklentileri olduğu gibi,
eğitmenlerin de bu öğrencilerden bazı beklentileri olacaktır. Bu araştırmanın
amacı; muhasebe meslek mensuplarının liselerde beceri eğitimi uygulaması
faaliyetiyle ilgili görüşlerini ortaya çıkararak, beceri eğitiminin kalitesinin
iyileştirilmesine yönelik sonuç ve önerilerle alana katkı sağlamaktır. Bu
çalışmada beceri eğitimi vermiş olan muhasebe meslek mensuplarının, bu eğitim
süreci ile ilgili görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Anket, “kişisel ve
mesleki bilgiler”, “çalışma ortamı”, “beceri eğitimi” ve “stajyerlerin
gelecekleri” gibi konuları kapsamaktadır. Sonuç olarak, stajın istenilen
verimlilikte olmadığı, öğrencilerin sektörün beklentilerine cevap veremediği,
müfredatın eksik kaldığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Applied vocational
courses have an important role in preparing students for business life. The
application of accounting skills training, which is compulsory in trade vocational
high schools, is an application that gives qualifications to candidate of
professional accountants in terms of professional development. In the world
where information technologies are constantly evolving, skills training is also
necessary in order to have a positive contribution to career development by
supporting the theoretical education received from the school together with
sufficient professional experience. There are some researches on skill training
which is evaluated from the perspectives of teachers and students in the
literature. The students who will receive skills training will have some
expectations from the instructors in the workplace, and the instructors will
have some expectations from these students. The purpose of the study is to
contribute to the field with conclusions and suggestions for improvement of the
quality of skill training in high schools by revealing the opinions of the
accounting profession. In this study, it is tried to determine the opinions of
accounting professionals who have provided skills training about training
process. The questionnaire includes such issues as "personal and
professional information", "working environment", "skill
training" and "future of trainees". It is concluded that the
internship is not as efficient as intended, the students can not meet the
expectations of the sector and the present curriculum lacks some vital
elements.
Professional Accountants High School Skill Training Work Integrated Learning Accounting Internship
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 28, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |