Research Article
BibTex RIS Cite

The Concept of Metacognition

Year 2011, Volume: 1 Issue: 2, 103 - 116, 15.10.2011

Abstract

In this paper, it is aimed to explain the concept of “Metacognition” which has recently been the subject of some debates and has some meanings such as ‘thinking on thinking ’ and ‘cognition about cognition ’. It is also aimed to posit the components of this concept and to discuss the different views on the ways of teaching Metacognition. Furthermore, it is tried to be explained how the Metacognition affects the self-monitoring and self-evaluation of students.

References

  • Arslan, M. (2007). Eğitimde Yapılandırmacı Yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 40 (1). 41-61.
  • Çakıroğlu, A. (2007). Üstbiliş. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2. 21-27.
  • Ektem, S. I. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Matematik Dersinde Uygulanan Yürütücü Biliş Stratejilerinin Öğrenci Erişi ve Tutumlarına Etkisi.
  • Yayımlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Gökberk, M. (2004). Felsefe Tarihi. (On beşinci basım). Ankara: Remzi Kitabevi.
  • Louca, E. (2008). Metacognition and Theory of Mind. (First published). Newcastle: Cambridge Scholars Publishing.
  • Özcan, Z. Ç. (2007). Sınıf Öğretmenlerinin Derslerinde Biliş Üstü Beceri Geliştiren Stratejileri Kullanma Özelliklerinin İncelenmesi.
  • Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özsoy, G. (2007). İlköğretim 5. Sınıfta Üstbiliş Stratejileri Öğretiminin Problem Çözme Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özsoy, G. (2008). Üstbiliş. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 6 (4). 713-740.
  • Saraç, S. (2010). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Üstbiliş Düzeyleri, Genel Zeka ve Okuduğunu Anlama Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Senemoğlu, N. (2005). Gelişim Öğrenme Öğretim. (On ikinci Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Şirin, A. (2008). Oluşturmacılığın Kuramsal Temelleri. Marmara Coğrafya Dergisi. (17). 196-205).
  • Yıldız, E. (2008). 5E Modelinin Kullanıldığı Kavramsal Değişime Dayalı Öğretimde Üst Bilişin Etkileri: 7. Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesine Yönelik Bir Uygulama. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Şahin, İ. (2005). Hümanizm ve Eğitim. 47-55. http://www.e- sosder.com/dergi/1105ISahin.doc 13 Ekim 2010’da alınmıştır.
  • http://www.siirdostu.com/tr/bilmeyen-ve-bilmedigini-bilmeyen-bir-aptaldir- ondan-sakinin-bilmeyen-ve-bilmedigini-bilen-bir-oegren 16 Aralık 2010’da alınmıştır.

METABİLİŞ KAVRAMI

Year 2011, Volume: 1 Issue: 2, 103 - 116, 15.10.2011

Abstract

Bu makalede, ülkemizde özellikle son yıllarda ilgi konusu olan ve “düşündüğünü düşünme” ve “biliş hakkında biliş” gibi anlamları bulunan “Metabiliş” kavramının ne olduğunu açıklayarak, hangi bileşenlere sahip olduğunu ve Metabilişin nasıl öğretilebileceğine ilişkin görüşleri ortaya koymak amaçlanmıştır. Ayrıca Metabilişin öğrencilerin kendilerini izleme ve değerlendirmesine nasıl etki ettiği açıklanmaya çalışılmıştır.

References

  • Arslan, M. (2007). Eğitimde Yapılandırmacı Yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 40 (1). 41-61.
  • Çakıroğlu, A. (2007). Üstbiliş. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2. 21-27.
  • Ektem, S. I. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Matematik Dersinde Uygulanan Yürütücü Biliş Stratejilerinin Öğrenci Erişi ve Tutumlarına Etkisi.
  • Yayımlanmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Gökberk, M. (2004). Felsefe Tarihi. (On beşinci basım). Ankara: Remzi Kitabevi.
  • Louca, E. (2008). Metacognition and Theory of Mind. (First published). Newcastle: Cambridge Scholars Publishing.
  • Özcan, Z. Ç. (2007). Sınıf Öğretmenlerinin Derslerinde Biliş Üstü Beceri Geliştiren Stratejileri Kullanma Özelliklerinin İncelenmesi.
  • Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özsoy, G. (2007). İlköğretim 5. Sınıfta Üstbiliş Stratejileri Öğretiminin Problem Çözme Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özsoy, G. (2008). Üstbiliş. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 6 (4). 713-740.
  • Saraç, S. (2010). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Üstbiliş Düzeyleri, Genel Zeka ve Okuduğunu Anlama Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Senemoğlu, N. (2005). Gelişim Öğrenme Öğretim. (On ikinci Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Şirin, A. (2008). Oluşturmacılığın Kuramsal Temelleri. Marmara Coğrafya Dergisi. (17). 196-205).
  • Yıldız, E. (2008). 5E Modelinin Kullanıldığı Kavramsal Değişime Dayalı Öğretimde Üst Bilişin Etkileri: 7. Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesine Yönelik Bir Uygulama. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Şahin, İ. (2005). Hümanizm ve Eğitim. 47-55. http://www.e- sosder.com/dergi/1105ISahin.doc 13 Ekim 2010’da alınmıştır.
  • http://www.siirdostu.com/tr/bilmeyen-ve-bilmedigini-bilmeyen-bir-aptaldir- ondan-sakinin-bilmeyen-ve-bilmedigini-bilen-bir-oegren 16 Aralık 2010’da alınmıştır.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Faruk Manav

Publication Date October 15, 2011
Published in Issue Year 2011Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Manav, F. (2011). METABİLİŞ KAVRAMI. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 103-116.