Bu çalışma öğretmen görüşlerine göre, pilot
uygulaması yapılmakta olan FATİH (Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme
Hareketi) projesinden beklentiler, bu beklentilerin gerçekleşme düzeyi, ile proje
hakkındaki önerilerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma
yöntemlerinden olan olgubilim deseni kullanılmıştır. Veri toplamak amacıyla
araştırmacı tarafından literatür taraması sonucu hazırlanan görüşme formu
kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden olan ölçüt örnekleme yöntemi
kullanılarak; bilişim teknolojileri kullanımında bilişime yatkınlık durumuna
göre 5 öğretmen seçilmiştir. Öğretmenler ile yapılan görüşmelerden elde edilen
görüşme notları ve ses kayıtları bilgisayar ortamına aktarılarak görüşme
verileri elde edilmiştir. Veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Yapılan
analizler sonucunda toplam iki tema belirlenmiş; bu temalar, kategorileri ve
varsa alt kategoriler, kodlar da belirtilerek sunulmuş, her bir kodun
karşısında da bildirilen görüşlerden doğrudan alıntılar yapılmıştır.
Öğretmenlerin bazılarının beklentilerinin karşılandığı, bazılarının ise
karşılanmadığı; hizmetiçi eğitim ağırlıklı öneriler gibi sonuçlara ulaşılmıştır.
The
qualitative research was conducted in this research. Qualitative research is a
type of research in which the researcher studies a problem by exploration of
phenomenon. Different approaches for conducting research studies have developed
over the time. The phenomenology design was selected for this study. The
participants in this study were teachers that serve in pilot implementation
schools. The participants were selected by purposed sampling method. The data
were collected through semi-structured interview form. The data were gathered
through personal interviews. Obtained interview records analysed with content analyse.
As a result of the analyses made, two themes were determined; these themes,
categories and subcategories, if any, are presented by specifying the codes,
and direct citations are made from the opinions reported against each code. The
expectations of some of the teachers are welcomed, others are not; the results
of such suggestions as intensive in-service training have been reached.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 23, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 8 Issue: 15 |