Bu araştırmanın amacı;
ortaokul öğrencilerinin sorunlarla başa çıkma stratejileri ile algıladıkları sosyal
destek arasındaki ilişkiyi incelemek ve algıladıkları sosyal desteğin
sorunlarla başa çıkma stratejilerini yordayıp yordamadığını belirlemektir. Bu
amaçla 305 ortaokul öğrencisine Ergenler İçin Başa Çıkma Ölçeği (Spirito, Stark
& Williams, 1988) ve Algılanan Sosyal Destek Ölçeği (Yıldırım, 2004) uygulanmıştır. Araştırmanın
istatistiksel analizlerinde Korelasyon ve Regresyon analizi tekniği
uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; aile, öğretmen ve arkadaştan
algılanan sosyal destek ile aktif başa çıkma arasında pozitif yönde ve arkadaştan
algılanan sosyal destek ile kaçınan başa çıkma arasında negatif yönde anlamlı
bir ilişki bulunmuştur. Araştırma sonucuna göre; aile, öğretmen ve arkadaştan
algılanan sosyal destek puanı, aktif başa çıkmanın %13'sini yordamakta, kaçınan
ve olumsuz başa çıkmayı ise yordamamaktadır. Bu bilgiler ışığında, öğrencilerin
başa çıkma becerilerini arttırmaya yönelik yapılması planlanan rehberlik ve
psikolojik danışma hizmetlerinde algıladıkları sosyal desteği artıracak etkinliklere
yer verilmesinin önemine vurgu yapılarak tartışılmış ve bu konuda yapılacak
sonraki araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.
Aim of this study is to examine middle school
students’ coping with strategies relationship with their perceived social
support and detecting if this perceived social support is predicting coping
strategies or not. For this purpose, 305 middle school students were administered
the Coping Scale developed by Spirito, Stark and Williams (1988) and Perceived Social
Support Scale developed by Yıldırım (2004). Correlation and
regression analyses techniques have been used to reach statistical conclusions
of this research. According to conclusions of this research, there is a
positive and statistically significant relation between social support from
parents, teachers and friends, and active coping; but there is a negative and
significant relation between support from parents, teachers and friends, and
avoidant coping. However, perceived social
support from parents, teachers and friends predicts 13% of active coping. In
the light of this results, it has been discussed with emphasis on the
importance of including perceived social support activities while planning
counseling and psychological guidance services to increase students’ coping with
skills and suggestions have been made for further research on this issue.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 22, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 8 Issue: 15 |