Hayatımızın her
alanında bir mal ya da hizmeti satın alırken, öncesinde ürünün reklamıyla
karşılaşmamız ve ardından satın alma düşüncesini oluşturarak hareket etmemiz,
tüketicinin satın alma hareketlerinin en temel olgusudur. Reklam çeşitlerinden
birisi olan televizyon reklamları ise tüketim alışkanlığımızın şekillenmesinde
önem arz eden bir yapıya sahiptir. Buna istinaden, bu araştırmamızda televizyon
reklamlarının tüketicilerin satın alma davranışlarında etkisi ile ilgili
çalışma gerçekleştirilmiştir.
Bu araştırmanın amacı, tüketicilerin, bir mal veya hizmeti satın alma aşamasında ya da onu tercih etmelerinde; kısacası satın alma davranışları üzerinde reklamın etkisinin olup olmadığına açıklık getirmektedir. Bu konunun araştırılabilmesi için “reklamların, İstanbul Ticaret Üniversitesindeki öğrencilerin, satın alma davranışları üzerindeki etkileri” ile ilgili bir anket uygulanmıştır. Verilerin analizi göstermiştir ki; televizyon reklamlarının, öğrencilerin satın alma davranışları üzerinde etkisi vardır. Bu etki, promosyonların kısaca veya detaylı olarak anlatılması, reklamlarda ünlü kişilerin yer alması, ses ve görsel efektlerin kullanılması gibi özellikler, öğrencilerin satın alma isteğini arttıran önemli unsurlar olmaktadır.
When we buy a good or service in every aspect of our life, we do not encounter the advertisement of the product in the first place and then act as a buying mind, which is the most basic of the purchasing movements of the consumer. Television advertising, one of the advertising types, has a structure that is important in shaping our consumption habits. In this regard, studies on the effect of television advertisements on consumers' buying behaviors have been carried out in this research.
The purpose of this research is that consumers prefer to purchase or purchase a good or service; in short, whether or not advertising has an effect on buying behaviors. In order to investigate this issue, a questionnaire was applied on "the effects of advertisements on the purchasing behavior of students at İstanbul Ticaret Üniversitesi". Analysis of the data showed that; television commercials have an impact on the purchasing behavior of students. This effect is an important factor that increases the desire of the students to buy, features such as brief or detailed explanation of promotions, presence of famous people in advertisements, use of sound and visual effects.
Primary Language | tr |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Dates |
Publication Date : April 22, 2018 |
Bibtex | @research article { busbed381903,
journal = {Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi},
issn = {1309-6672},
eissn = {2618-6322},
address = {Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü 12100, Merkez Bingöl},
publisher = {Bingol University},
year = {2018},
volume = {8},
pages = {495 - 514},
doi = {10.29029/busbed.381903},
title = {GSM SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE REKLAMIN ETKİSİ VE BİR UYGULAMA},
key = {cite},
author = {Kesebir, Murat}
} |
APA | Kesebir, M . (2018). GSM SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE REKLAMIN ETKİSİ VE BİR UYGULAMA . Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 8 (15) , 495-514 . DOI: 10.29029/busbed.381903 |
MLA | Kesebir, M . "GSM SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE REKLAMIN ETKİSİ VE BİR UYGULAMA" . Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (2018 ): 495-514 <http://busbed.bingol.edu.tr/en/pub/issue/36623/381903> |
Chicago | Kesebir, M . "GSM SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE REKLAMIN ETKİSİ VE BİR UYGULAMA". Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (2018 ): 495-514 |
RIS | TY - JOUR T1 - GSM SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE REKLAMIN ETKİSİ VE BİR UYGULAMA AU - Murat Kesebir Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.29029/busbed.381903 DO - 10.29029/busbed.381903 T2 - Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 495 EP - 514 VL - 8 IS - 15 SN - 1309-6672-2618-6322 M3 - doi: 10.29029/busbed.381903 UR - https://doi.org/10.29029/busbed.381903 Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi GSM SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE REKLAMIN ETKİSİ VE BİR UYGULAMA %A Murat Kesebir %T GSM SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE REKLAMIN ETKİSİ VE BİR UYGULAMA %D 2018 %J Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 1309-6672-2618-6322 %V 8 %N 15 %R doi: 10.29029/busbed.381903 %U 10.29029/busbed.381903 |
ISNAD | Kesebir, Murat . "GSM SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE REKLAMIN ETKİSİ VE BİR UYGULAMA". Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 / 15 (April 2018): 495-514 . https://doi.org/10.29029/busbed.381903 |
AMA | Kesebir M . GSM SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE REKLAMIN ETKİSİ VE BİR UYGULAMA. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018; 8(15): 495-514. |
Vancouver | Kesebir M . GSM SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE REKLAMIN ETKİSİ VE BİR UYGULAMA. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018; 8(15): 495-514. |
IEEE | M. Kesebir , "GSM SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE REKLAMIN ETKİSİ VE BİR UYGULAMA", Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 8, no. 15, pp. 495-514, Apr. 2018, doi:10.29029/busbed.381903 |