The messages given to the stakeholders in the crisis are important for the impact of the crisis on the stakeholders and the crisis management’s success. When the studies of crisis communication are examined, it is seen that the theories involving message strategies are more prominent. For this reason, it is important to choose the right messages given to stakeholder. In this study, the data was gathered from 33 specialists by asking them to evaluate the messages that were given by the authorities to the stakeholders in the Ermenek coal mine crisis (October 28th, 2014) in which the loss of life and injuries were experienced. The research data were analyzed by content analysis method. According to findings; it has been determined that the important points that should be taken into consideration in the formation of messages for the stakeholders are information nature, the emotional state of the affected people, the values of the society, the acceptance, indemnification and responsibility.
Krizde
paydaşlara verilen mesajlar, krizin paydaşlar üzerindeki etkisi ve dolayısıyla
da kriz yönetiminin başarısı açısından önemlidir. Kriz iletişimi çalışmaları
incelendiğinde, mesaj stratejilerini içeren teorilerin daha çok ön plana
çıktığı görülmektedir. Bu nedenle, paydaşlara yönelik mesaj stratejilerinin
doğru seçilmesi önemlidir. Kamuoyunu bilgilendirmeye yönelik mesajların
incelendiği bu çalışmada veriler, can kaybı ve yaralanmaların yaşandığı Ermenek
kömür madeni krizine (28 Ekim 2014) yönelik 33 uzmanla yapılan görüşmelerle
toplanmıştır. Araştırma verileri içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Elde
edilen bulgulara göre; bilgilendirmenin niteliği, krizden etkilenenlerin duygu
durumları, toplumun değerleri, kabullenme, tazminat ve sorumluluk konularının
can kaybı ve yaralanmaların yaşandığı kriz durumlarında, paydaşlara iletilecek
mesajların oluşturulmasında dikkat edilecek önemli hususlar olduğu
belirlenmiştir.
Primary Language | tr |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Dates |
Publication Date : October 1, 2018 |
Bibtex | @research article { busbed369880,
journal = {Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi},
issn = {1309-6672},
eissn = {2618-6322},
address = {Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü 12100, Merkez Bingöl},
publisher = {Bingol University},
year = {2018},
volume = {8},
pages = {15 - 38},
doi = {10.29029/busbed.369880},
title = {KRİZ İLETİŞİMİNDE MESAJ STRATEJİLERİ: ERMENEK KÖMÜR MADENİ KRİZİNE YÖNELİK UZMAN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ},
key = {cite},
author = {Mert, İbrahim Sani and Aydın, Oğuz Bayram}
} |
APA | Mert, İ , Aydın, O . (2018). KRİZ İLETİŞİMİNDE MESAJ STRATEJİLERİ: ERMENEK KÖMÜR MADENİ KRİZİNE YÖNELİK UZMAN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ . Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 8 (16) , 15-38 . DOI: 10.29029/busbed.369880 |
MLA | Mert, İ , Aydın, O . "KRİZ İLETİŞİMİNDE MESAJ STRATEJİLERİ: ERMENEK KÖMÜR MADENİ KRİZİNE YÖNELİK UZMAN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ" . Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (2018 ): 15-38 <http://busbed.bingol.edu.tr/en/pub/issue/39173/369880> |
Chicago | Mert, İ , Aydın, O . "KRİZ İLETİŞİMİNDE MESAJ STRATEJİLERİ: ERMENEK KÖMÜR MADENİ KRİZİNE YÖNELİK UZMAN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ". Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (2018 ): 15-38 |
RIS | TY - JOUR T1 - KRİZ İLETİŞİMİNDE MESAJ STRATEJİLERİ: ERMENEK KÖMÜR MADENİ KRİZİNE YÖNELİK UZMAN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ AU - İbrahim Sani Mert , Oğuz Bayram Aydın Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.29029/busbed.369880 DO - 10.29029/busbed.369880 T2 - Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 15 EP - 38 VL - 8 IS - 16 SN - 1309-6672-2618-6322 M3 - doi: 10.29029/busbed.369880 UR - https://doi.org/10.29029/busbed.369880 Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi KRİZ İLETİŞİMİNDE MESAJ STRATEJİLERİ: ERMENEK KÖMÜR MADENİ KRİZİNE YÖNELİK UZMAN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ %A İbrahim Sani Mert , Oğuz Bayram Aydın %T KRİZ İLETİŞİMİNDE MESAJ STRATEJİLERİ: ERMENEK KÖMÜR MADENİ KRİZİNE YÖNELİK UZMAN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ %D 2018 %J Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 1309-6672-2618-6322 %V 8 %N 16 %R doi: 10.29029/busbed.369880 %U 10.29029/busbed.369880 |
ISNAD | Mert, İbrahim Sani , Aydın, Oğuz Bayram . "KRİZ İLETİŞİMİNDE MESAJ STRATEJİLERİ: ERMENEK KÖMÜR MADENİ KRİZİNE YÖNELİK UZMAN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ". Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 / 16 (October 2018): 15-38 . https://doi.org/10.29029/busbed.369880 |
AMA | Mert İ , Aydın O . KRİZ İLETİŞİMİNDE MESAJ STRATEJİLERİ: ERMENEK KÖMÜR MADENİ KRİZİNE YÖNELİK UZMAN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018; 8(16): 15-38. |
Vancouver | Mert İ , Aydın O . KRİZ İLETİŞİMİNDE MESAJ STRATEJİLERİ: ERMENEK KÖMÜR MADENİ KRİZİNE YÖNELİK UZMAN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018; 8(16): 15-38. |
IEEE | İ. Mert and O. Aydın , "KRİZ İLETİŞİMİNDE MESAJ STRATEJİLERİ: ERMENEK KÖMÜR MADENİ KRİZİNE YÖNELİK UZMAN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ", Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 8, no. 16, pp. 15-38, Oct. 2018, doi:10.29029/busbed.369880 |