Areas of investment in which individuals can evaluate their savings along with developing technology have become wide. What matters is to be able to decide correctly among ever-increasing variety of investment tools and ensure increase. Potential mistaken investment decisions lead to decrease in individuals’ trust in the market and their savings. The importance of financial literacy, which includes obtaining the information necessary to make the right decisions in these matters and analysing the acquired information correctly, is increasing day by day all over the world. Financial literacy is a process in which individuals’ arranging an appropriate budget in a way to manage their incomes and outcomes efficiently, making effective decisions by taking all the data in investment topics into account and by doing so ensuring the development of individuals’ financial situations. Financial literacy is a significant gain not only for society but also for students. In this study, a questionnaire was administered to business administration students in order to evaluate their knowledge for financial literacy. As a result, it has been determined that most of the students do not plan about the future, they can only answer very simple questions in the calculations although they have to take lessons for financial literacy, that they have fewer knowledge about investment instruments and financial literacy levels.
Gelişen teknoloji ile birlikte kişilerin tasarruflarını değerlendirebileceği yatırım alanları giderek genişlemektedir. Önemli olan çeşitliliği giderek artan yatırım araçları arasında doğru karar vererek tasarrufları artırmaktır. Alınabilecek yanlış yatırım kararları kişilerin tasarruflarının ve piyasaya olan güvenlerinin azalmasına neden olmaktadır. Bu konularda doğru karar verebilmek için gerekli bilgileri elde ve analiz etmeyi sağlayacak olan finansal okuryazarlığın önemi tüm dünyada gün geçtikçe artmaktadır. Finansal okuryazarlık, kişilerin gelirleri ile giderlerini etkin bir şekilde yöneterek düzgün bir bütçe oluşturmalarını, tasarruf ile yatırım konularında tüm verileri dikkate alarak etkin kararlar alınmasını ve böylece kişilerin finansal durumlarının iyileşmesini sağlayan süreçtir. Finansal okuryazarlık tüm toplumda olduğu gibi üniversite öğrencileri için de önemli bir kazançtır. Bu çalışmada finansal okuryazarlık ile ilgili bilgilerini değerlendirmek amacı ile işletme programı öğrencilerine anket çalışması yapılmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel yöntemlerle analiz edilmiştir. Öğrencilerin aynı eğitimi almasına rağmen finansal okuryazarlık düzeylerinin ve bu konuya ilgilerinin demografik, cinsiyet ve hane geliri gibi unsurlardan etkilendiği tespit edilmiştir.
Primary Language | tr |
---|---|
Subjects | Management |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Dates |
Publication Date : October 1, 2018 |
Bibtex | @research article { busbed435890,
journal = {Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi},
issn = {1309-6672},
eissn = {2618-6322},
address = {Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü 12100, Merkez Bingöl},
publisher = {Bingol University},
year = {2018},
volume = {8},
pages = {539 - 556},
doi = {10.29029/busbed.435890},
title = {TASARRUFLARI DEĞERLENDİRMEDE FİNANSAL OKURYAZARLIĞIN ÖNEMİ ve BİR UYGULAMA},
key = {cite},
author = {Sakınç, S. Öznur}
} |
APA | Sakınç, S . (2018). TASARRUFLARI DEĞERLENDİRMEDE FİNANSAL OKURYAZARLIĞIN ÖNEMİ ve BİR UYGULAMA . Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 8 (16) , 539-556 . DOI: 10.29029/busbed.435890 |
MLA | Sakınç, S . "TASARRUFLARI DEĞERLENDİRMEDE FİNANSAL OKURYAZARLIĞIN ÖNEMİ ve BİR UYGULAMA" . Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (2018 ): 539-556 <http://busbed.bingol.edu.tr/en/pub/issue/39173/435890> |
Chicago | Sakınç, S . "TASARRUFLARI DEĞERLENDİRMEDE FİNANSAL OKURYAZARLIĞIN ÖNEMİ ve BİR UYGULAMA". Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (2018 ): 539-556 |
RIS | TY - JOUR T1 - TASARRUFLARI DEĞERLENDİRMEDE FİNANSAL OKURYAZARLIĞIN ÖNEMİ ve BİR UYGULAMA AU - S. Öznur Sakınç Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.29029/busbed.435890 DO - 10.29029/busbed.435890 T2 - Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 539 EP - 556 VL - 8 IS - 16 SN - 1309-6672-2618-6322 M3 - doi: 10.29029/busbed.435890 UR - https://doi.org/10.29029/busbed.435890 Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi TASARRUFLARI DEĞERLENDİRMEDE FİNANSAL OKURYAZARLIĞIN ÖNEMİ ve BİR UYGULAMA %A S. Öznur Sakınç %T TASARRUFLARI DEĞERLENDİRMEDE FİNANSAL OKURYAZARLIĞIN ÖNEMİ ve BİR UYGULAMA %D 2018 %J Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 1309-6672-2618-6322 %V 8 %N 16 %R doi: 10.29029/busbed.435890 %U 10.29029/busbed.435890 |
ISNAD | Sakınç, S. Öznur . "TASARRUFLARI DEĞERLENDİRMEDE FİNANSAL OKURYAZARLIĞIN ÖNEMİ ve BİR UYGULAMA". Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 / 16 (October 2018): 539-556 . https://doi.org/10.29029/busbed.435890 |
AMA | Sakınç S . TASARRUFLARI DEĞERLENDİRMEDE FİNANSAL OKURYAZARLIĞIN ÖNEMİ ve BİR UYGULAMA. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018; 8(16): 539-556. |
Vancouver | Sakınç S . TASARRUFLARI DEĞERLENDİRMEDE FİNANSAL OKURYAZARLIĞIN ÖNEMİ ve BİR UYGULAMA. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018; 8(16): 539-556. |
IEEE | S. Sakınç , "TASARRUFLARI DEĞERLENDİRMEDE FİNANSAL OKURYAZARLIĞIN ÖNEMİ ve BİR UYGULAMA", Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 8, no. 16, pp. 539-556, Oct. 2018, doi:10.29029/busbed.435890 |