Bu araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılı İstanbul ili ilköğretim
okullarının Sosyal Bilgiler zümre toplantı tutanaklarının incelenmesi ve
değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırmaya dayalı yürütülen bu
çalışmada doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışmada İstanbul ilinde 2018-
2019 eğitim-öğretim yılı 1 ve 2. Döneme ait 12 zümre toplantı tutanağı
karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Toplantılara 67’si erkek ve 44’ü kadın olmak
üzere toplam 107 Sosyal Bilgiler öğretmeni, 2 müdür ve 5 müdür yardımcısı
katılmıştır. Toplantı tutanaklarından oluşan veriler, içerik analizi yöntemi ile
çözümlenmiştir. Zümre toplantı tutanaklarında yer alan gündemi oluşturan
konular, öğretme-öğrenme süreci, ölçme ve değerlendirme, öğrencilerin
başarısını arttırmaya ve geleceğe yönelik alınan kararlar ile iş sağlığı ve
güvenliği ile ilgili kararlar analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, zümre toplantı
tutanaklarının gerçeklikten uzak bir anlayışla genellikle birbirinin kopyası
şeklinde hazırlandığı belirlenmiştir. Zümre toplantısı gündem maddelerinde
sadece bazı ufak değişikliklerin yapılması ve basmakalıp ifadelerin kullanılması,
toplantılarda değişen zamanın, okulların kendilerine özgü koşullarının ve öğrenci
ihtiyaçlarının yeterince dikkate alınmadığına işaret etmektedir. 1. dönem zümre
toplantı tutanaklarının sayfa sayısı, gündem maddesi ve alınan kararlar açısından daha ayrıntılı olduğu, 2. dönem zümre toplantı tutanaklarında ise çok fazla
ayrıntıya yer verilmediği tespit edilmiştir.
This research was conducted in order to describe and evaluate the minutes
of Social Studies group meetings of primary schools in Istanbul for the 2018-2019
academic year. Based on qualitative research, this study used document analysis.
The minutes of 12 Social Studies group meetings in the first and second semesters
of the 2018-2019 academic year in Istanbul were examined comparatively in the
study. A total of 107 Social Studies teachers, 67 male and 44 female, 2 principals
and 5 vice principals attended the meetings. The data consisting of meeting
reports were analyzed by content analysis method. The subjects that constitute the
agenda, teaching-learning process, measurement and evaluation, decisions taken
to increase the success of students and the future, and decisions about work health
and safety were analyzed in the reports of the group meetings. As a result of the
analysis, it was found that the minutes of Social Studies group meetings were
prepared in the form of copies of each other with an approach or work habit far
from reality. The fact that only some minor changes were made in the agenda
items of the group meetings and the use of lots of stereotypes indicates that the
changing time in the meetings, specific conditions of schools and student needs
were not taken into account adequately. It was detected that the reports of the
group meetings in 1st semester are more detailed in terms of the number of pages,
agenda items and the decisions taken, and that there are not many details in the
reports of the group meetings in the 2nd semester.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2021Issue: 21 |