Bu çalışma son sınıf İngilizce öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamaları esnasında sınıf ortamında sözlü geri bildirim uygulamalarını araştırmıştır. Bu çalışmanın katılımcıları bir devlet üniversitesinin, İngilizce Öğretmenliği programında eğitim gören son sınıf 10 öğrencisi ile aynı üniversitenin Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı öğrencilerinden Eğitim Fakültesinde hafta sonları öğretmenlik sertifikası programına devam eden 10 öğrenci olmak üzere kurayla seçilen toplam 20 öğretmen adayıdır. Sınıf gözlem metoduyla toplanan veriler, yirmi dersin video kayıtlarından oluşmaktadır. Çalışma üç önemli sonuç ortaya çıkarmıştır. Birincisi, hem eğitim fakültesi hem de edebiyat fakültesi öğrencileri yapılan İngilizce sözel dil hataların mahiyetine dikkate almadan oldukça fazla sözlü geri bildirim uygulamalarına başvurmaktadır. Bir diğer deyişle, katılımcılar, öğrenci hatalarının anlamı bozup bozmadığına bakmadan her türlü hataları düzeltmeye çalıştıkları görülmüştür. İkinci olarak, katılımcılar dilbilgisi (%98) ve kelime (%82,8) ile ilgili hatalar üzerine odaklanmışlardır. Son olarak, öğretmen adaylarının sözlü geri bildirim teknikleri ile ilgili tercihlerine gelince, öğretmen ve öğrenci, ve öğrenci ile öğrenci arasında bir etkileşim kurmaya imkan sağlamayan doğrudan düzeltme (%92,9) en çok tercih ettikleri teknik olmuştur.
Sözlü geri dönüt stratejileri İngilizce öğretmen adayları öğremenlik uygulamaları öğretmen eğitimi
This study investigated pre-service ELT and Turkish EFL teachers’ actual oral corrective (hereafter, OCF) practices in the classroom during their practicum. The participants of the study were twenty final-year students, who were selected randomly, with ten senior students from the English Language Teaching (hereafter, ELT) department of the Faculty of Education and ten senior students from the English Language and Literature Department (hereafter, ELL), who were taking both their courses at the Department of the Faculty of Letters during weekdays and teacher training courses at the ELT Department at Faculty of Education at the weekends, state university. Classroom observational data have been gathered through video recordings of twenty lessons. The study revealed three important results. First, both ELT and non-ELT pre-service teachers tended to employ excessive use of OCF strategies regardless of the nature of students’ erroneous utterances. In other words, they did not take into consideration whether the errors impeded the communication or not. Second, the participants targeted, for the most part, grammar (98%) and vocabulary (82.8%) errors. Finally, the participants preferred the explicit correction method (92.9%) which is a way of input-providing, not output-providing that
Oral corrective feedback strategies pre-service EFL teachers practicum classes teacher training
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022Issue: 24 |