The Catcher in the Rye is a social critique of the realities of America after World War II. The author, J.D. Salinger, addresses the psychological traumas and social changes after the war and adolescent problems. However, readers see social realities through the eyes of an adolescent, Holden Caulfield. Holden rebels against the conditions of modern life and adults’ intervention in the adolescent world; his rebellion is an escape. Since adolescence has its own culture and language, the adolescent language in the novel is unique and is an uncensored adolescent expression. It is this voice of adolescence that causes a conflict between adults and adolescents. Thus, Holden is both an adolescent critique of American society in the 1950s and an adolescent response to that society. In this study, adolescent problems and what shaped their development are excavated in terms of the way adolescents and adults perceive life.
Çavdar Tarlasında Çocuklar, İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra Amerika'nın gerçeklerinin toplumsal eleştirisidir. Yazar J.D. Salinger, savaş sonrası yaşanan psikolojik travmaları ve toplumsal değişimleri ve ergenlik sorunlarını ele alır. Ancak okuyucular sosyal gerçekleri ergen Holden Caulfield’ın gözünden görürler. Holden, modern hayatın koşullarına ve yetişkinlerin ergen dünyasına müdahalesine isyan eder; onun isyanı bir kaçıştır. Ergenliğin kendine has bir kültürü ve dili olduğundan romandaki ergen dili özgündür ve sansürsüz bir ergen ifadesidir. Yetişkinler ve ergenler arasında bir çatışmaya neden olan ergenliğin bu sesidir. Bu nedenle Holden, hem 1950'lerde Amerikan toplumunun ergenlik eleştirisidir, hem de bu topluma ergen tepkisini temsil eder. Bu çalışmada, ergenlerin ve yetişkinlerin hayatı algılayış biçimleri açısından ergen sorunları ve gelişimlerini nelerin şekillendirdiği ortaya çıkarılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022Issue: 24 |