Değişim ve süreklilik ile ilgili içerik ilkokul ve ortaokul düzeyindeki öğrencilere sosyal bilgiler dersi aracılığıyla öğretilmektedir. Bu bağlamda sosyal bilgiler dersini alan ortaokul öğrencilerinin değişim ve sürekliliği nasıl algıladıklarının incelenmesi önemlidir. Söz konusu önemden hareketle gerçekleştirilen çalışmada ortaokul öğrencilerinin değişim ve sürekliliği nasıl algıladıklarının belirlemesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji kullanılmıştır. Maksimum çeşitlilik örneklemesinin kullanıldığı çalışmaya toplam 22 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmış ve betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmanın sonunda ortaokul öğrencilerinin değişimi; zorunlu, doğal, gerekli, yenileyici, geliştirici ve uyumlaştırıcı bir kavram olarak algıladıkları; sürekliliği ise özü koruma, yozlaşmaya karşı direnç, değişmezlik, geçmişi yaşatma ve ölümsüzlük biçiminde bir kavram olarak algıladıkları belirlenmiştir. Öte yandan öğrencilerin değişim ve sürekliliğin bireysel yaşamdaki yerini; günlük yaşamın bir parçası, gerekli, düzenleyici ve insani olarak gördükleri, toplumsal yaşamdaki yerini ise gerekli, düzenleyici, dengeleyici ve doğal olarak gördükleri tespit edilmiştir. Çalışmada ulaşılan sonuçlara dayanarak çeşitli öneriler geliştirilmiştir.
The content related to change and continuity is taught to students at primary and middle school levels through the social studies course. In this context, it is important to examine how middle school students who take the social studies course perceive change and continuity. The purpose of this research that based on this importance is to determine how middle school students perceive change and continuity. Phenomenology, one of the qualitative research designs, was used in the research. A total of 22 middle school students participated in the research in which maximum diversity sampling was used. The data were collected through a semi-structured interview form and analyzed using descriptive analysis. At the end of the research, it was determined that middle school students perceived change as compulsory, natural, necessary, regenerator, developer and harmonizer, and perceived continuity as protecting the essence, resistance against degeneration, immutability, keeping past live, immortality. Ita was also determined that students viewed the place of the change and continuity in individual life as a part of daily life, necessary, regulator and humanitarian, and viewed the place of the change and continuity in social life as necessary, regulator, stabilizer and natural. Based on the results, various recommendations were developed.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 27, 2023 |
Publication Date | October 28, 2023 |
Published in Issue | Year 2023Issue: 26 |