İtibar konusu özellikle 2000’li yıllardan sonra akademik alanda özel bir ilgi görmüştür. İtibarın nasıl oluştuğu, nasıl ölçüleceği ve nasıl yönetilebileceği konusunda gerek yönetim bilimi gerek halkla ilişkiler anabilim dalı akademisyenleri çalışmalar yapmıştır. Bu çalışmada Türkiye’deki lisansüstü akademik çalışmalarda itibar yönetimi konusu ile alakalı 77 yüksek lisans ve doktora tezi bibliyometrik analize tabi tutulmuştur. Böylece Türkiye’deki itibar yönetimi konulu akademik çalışmaların genel bir görünümü ortaya çıkarılmak istenmiştir. Özellikle 2010 ve 2019 yılında teslim edilen tezlerin sayısında ciddi artış görülmüştür. Sonuç olarak tezlerin büyük bölümünün Marmara Üniversitesi bünyesinde hazırlandığı tespit edilmiştir. İtibar yönetimi konusunun yönetim bilimi anabilim dalından daha çok halkla ilişkiler anabilim dalı bağlamında çalışıldığı görülmüştür. İtibarla ilgili çalışmalarda en çok nicel yöntem ve veri toplama aracı olarak da anketin tercih edildiği görülmüştür. Ardından en sık tercih edilenlerin nitel yöntem ve derinlemesine mülakat tekniği ve örnek olay tekniği şeklinde sıralandığı tespit edilmiştir. Tezlerde en çok atıf yapılan kaynaklara bakıldığında uluslararası literatürde Fombrun, Davies, Chun isimleri öne çıkarken Türk isimlerden Kadıbeşegil, Ural, Okay, Peltekoğlu, Dörtok öne çıkmaktadır. İtibar yönetimi ile alakalı lisansüstü tezlerle ilgili Türkiye’deki durumu öne çıkartan bu çalışmanın alandaki literatür tarama eksiğini azaltmaya katkı sağlayacağı ve bundan sonra yapılacak itibar yönetimi ile alakalı çalışmalara ön hazırlık niteliği taşıdığı düşünülmektedir.
Akademik hayatım boyunca bana her zaman örnek olmuş en önemli isim rahmetli babam, akademisyen Yard. Doç. Dr. İbrahim Özgür'e sonsuz teşekkürlerimle.
The issue of reputation has received special attention in the academic field, especially after the 2000s. Both management science and public relations academicians have conducted studies on how reputation is formed, how it can be measured and how it can be managed. In this study, 77 master's and doctoral theses related to reputation management in postgraduate academic studies in Turkey were subjected to bibliometric analysis. Thus, it was aimed to reveal a general view of academic studies on reputation management in Turkey. There was a significant increase in the number of theses submitted in 2010 and 2019. As a result, it was determined that most of the theses were prepared at Marmara University. It has been observed that the subject of reputation management has been studied in the context of the public relations department rather than the management science department. It has been observed that quantitative methods and questionnaires as data collection tools are mostly preferred in studies on reputation. Then, it was determined that the most frequently preferred methods were the qualitative method, in-depth interview technique and case study technique. When we look at the most frequently cited sources in the theses, the names Fombrun, Davies, Chun stand out in the international literature, while Kadıbeşegil, Ural, Okay, Peltekoğlu, Dörtok stand out among the Turkish names. It is thought that this study, which highlights the situation in Turkey regarding postgraduate theses related to reputation management, will contribute to reducing the lack of literature review in the field and will be a preliminary preparation for future studies on reputation management.
Reputation reputation management public relations reputation measurement bibliometric analysis
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 27, 2023 |
Publication Date | October 28, 2023 |
Published in Issue | Year 2023Issue: 26 |