İcmâ, Hz. Muhammed (s.a.v.)’ın vefatından sonraki bir zamanda, onun ümmetinin dini bir konuda fikir birliği etmeleri anlamına gelir. İcmâ, fıkıh usûlündeki klasik dörtlü tasnifte üçüncü sırada yer alır. İcmâ, sarîh ve sükûtî olarak ikiye ayrılır ve oluşması halinde sarîh icmâın katîlik taşıdığı kabul edilir. Bununla birlikte, özellikle fürû eserlerinde kendisine atıfta bulunulan icmâ ile neyin kastedildiği net değildir. Çalışmamızda icmâın meşruiyetine dair getirilen delilleri Kur’ân-ı Kerim açısından değerlendirmeye çalışacağız.
The word “Ijma” means the consensus of prophet Muhammad’s followers upon a religious matter after his death. Ijma is located on the third level out of four in classical methods of fiqh. Ijma is divided in two parts as “sareeh” and “suquti”. Sareeh Ijma is accepted as absolute. In addition to that inside the works of fürû, Ijma does not seem to be obvious. In this work, it will be tried to assess the proofs of Ijma within the perspective of Holy Quran.
Konular | Din Bilimi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Tarihler |
Yayımlanma Tarihi : 30 Nisan 2017 |
Bibtex | @araştırma makalesi { busbed310598,
journal = {Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi},
issn = {1309-6672},
eissn = {2618-6322},
address = {Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü 12100, Merkez Bingöl},
publisher = {Bingöl Üniversitesi},
year = {2017},
volume = {7},
pages = {237 - 258},
doi = {10.29029/busbed.310598},
title = {Serahsî’ye Göre İcmâ’nın Meşruiyeti},
key = {cite},
author = {Orum, Fatih}
} |
APA | Orum, F . (2017). Serahsî’ye Göre İcmâ’nın Meşruiyeti . Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 7 (13) , 237-258 . DOI: 10.29029/busbed.310598 |
MLA | Orum, F . "Serahsî’ye Göre İcmâ’nın Meşruiyeti" . Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7 (2017 ): 237-258 <http://busbed.bingol.edu.tr/tr/pub/issue/29047/310598> |
Chicago | Orum, F . "Serahsî’ye Göre İcmâ’nın Meşruiyeti". Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7 (2017 ): 237-258 |
RIS | TY - JOUR T1 - Serahsî’ye Göre İcmâ’nın Meşruiyeti AU - Fatih Orum Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.29029/busbed.310598 DO - 10.29029/busbed.310598 T2 - Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 237 EP - 258 VL - 7 IS - 13 SN - 1309-6672-2618-6322 M3 - doi: 10.29029/busbed.310598 UR - https://doi.org/10.29029/busbed.310598 Y2 - 2017 ER - |
EndNote | %0 Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Serahsî’ye Göre İcmâ’nın Meşruiyeti %A Fatih Orum %T Serahsî’ye Göre İcmâ’nın Meşruiyeti %D 2017 %J Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 1309-6672-2618-6322 %V 7 %N 13 %R doi: 10.29029/busbed.310598 %U 10.29029/busbed.310598 |
ISNAD | Orum, Fatih . "Serahsî’ye Göre İcmâ’nın Meşruiyeti". Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7 / 13 (Nisan 2017): 237-258 . https://doi.org/10.29029/busbed.310598 |
AMA | Orum F . Serahsî’ye Göre İcmâ’nın Meşruiyeti. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017; 7(13): 237-258. |
Vancouver | Orum F . Serahsî’ye Göre İcmâ’nın Meşruiyeti. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017; 7(13): 237-258. |
IEEE | F. Orum , "Serahsî’ye Göre İcmâ’nın Meşruiyeti", Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 7, sayı. 13, ss. 237-258, Nis. 2017, doi:10.29029/busbed.310598 |