Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Perceptions of the Prospective Teachers on Logical Thinking

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 10, 63 - 72, 15.10.2015

Öz

Logical thinking requires the transfer of knowledge, experience and skills to the students as the receivers in accordance with the principles of teaching in the process learning and teaching. Because of the importance of this requirement, this study is to determine the perception of the prospective teachers on logical thinking. Qualitative research method was used in this study. The data obtained in this study was scrutinized by content and descriptive analysis techniques and presented with digitized data. In the study, the views of the prospective teachers were determined by the four-item structured interview form. Open ended interview questions in the form of were prepared regarding expert opinions. With the data obtained in this study, it was determined that the prospective teachers were differentiated in terms of the principles of logical thinking.

Kaynakça

  • Atay, P. D. (2006). Relative Influence of Cognitive and Motivational Variables on Genetic Concepts in Traditional and Learning Cycle Classrooms. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem teknik ve ilkeler. Pegem A Yayıncılık.
  • Bozdoğan, A. (2007). Fen bilgisi öğretiminde çalışma yaprakları ile öğretimin öğrencilerin fen bilgisi tutumuna ve mantıksal düşünme becerilerine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Creswell, J.W. (1998). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Traditions, Thousand Oaks, CA: Sage Pub.
  • Demirel, Ö. (2003). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Karplus, R. (1977). Science Teaching And The Development Of Reasoning. Journal of Research in Science Teaching, 14 (2), 169-175.
  • Kılıç, D. ve Sağlam, N.(2009). Öğrencilerin Mantıksal Düşünme Yeteneklerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Ege Üniversitesi Eğitim Dergisi, (10) 2, 23-38.
  • Lawson, A. E. (1992). The Development of Reasoning Among College Biology Students- A Review of Research. Journal of College Science Teaching, 21, 338-344.
  • Lawson, A. E., Banks, D. L. ve Logvin, M. (2006). Self-Efficacy, Reasoning Ability, and Achievement in College Biology. Journal of Research in Science Teaching. DOI 10.1002/tea.20172.
  • Lawson, A. E. & Thompson, L. D. (1988). Formal Reasoning Ability and Misconceptions Concerning Genetics and Natural Selection. Journal of Research in Science Teaching, 25 (9), 733-746.
  • Merriam, S.(1998) Qualitative Research and Case Study Applications in Education, San Francisco: Jossey-Bass.
  • Miles, M. & A. Huberman. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Source Book, 2nd. Ed. Thousand Oakes: Sage Pub.
  • Tobin, K. G., Capie, W. (1982). Relationships Between Formal Reasoning Ability, Locus of Control, Academic Engagement and Integrated Process Skill Achievement. Journal of Research in Science Teaching, 19 (2), 113-121
  • Williams, K. A., Cavallo, A. M. L. (1995). Reasoning Ability, Meaningful Learning, and Students’ Understanding of Physics Concepts. Journal of College Science Teaching, 24 (5), 311-314.
  • Yıldırım, A. ve Şimsek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri,Ankara: Seçkin Yay.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ MANTIKSAL DÜŞÜNMEYE İLİŞKİN ALGILARI

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 10, 63 - 72, 15.10.2015

Öz

Mantıklı düşünme, öğrenme-öğretme sürecinde öğretim ilkelerine uygun olarak bilgi beceri ve kazanımların alıcı konumundaki öğrenciye aktarımını gerektirmektedir. Bu gerekliliğin öneminden dolayı bu araştırmada da öğretmen adaylarının mantıksal düşünmeye ilişkin algılarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan bir görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Görüşme formunda yer alan açık uçlu sorular, uzman görüşü alınarak hazırlanmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilip, elde edilen veriler sayısallaştırılarak sunulmuştur. Çalışmada elde edilen bulgulardan hareketle, öğretmen adaylarının mantıksal düşünme hakkında farklı temalar altında düşüncelerinin yer aldığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Atay, P. D. (2006). Relative Influence of Cognitive and Motivational Variables on Genetic Concepts in Traditional and Learning Cycle Classrooms. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem teknik ve ilkeler. Pegem A Yayıncılık.
  • Bozdoğan, A. (2007). Fen bilgisi öğretiminde çalışma yaprakları ile öğretimin öğrencilerin fen bilgisi tutumuna ve mantıksal düşünme becerilerine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Creswell, J.W. (1998). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Traditions, Thousand Oaks, CA: Sage Pub.
  • Demirel, Ö. (2003). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Karplus, R. (1977). Science Teaching And The Development Of Reasoning. Journal of Research in Science Teaching, 14 (2), 169-175.
  • Kılıç, D. ve Sağlam, N.(2009). Öğrencilerin Mantıksal Düşünme Yeteneklerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Ege Üniversitesi Eğitim Dergisi, (10) 2, 23-38.
  • Lawson, A. E. (1992). The Development of Reasoning Among College Biology Students- A Review of Research. Journal of College Science Teaching, 21, 338-344.
  • Lawson, A. E., Banks, D. L. ve Logvin, M. (2006). Self-Efficacy, Reasoning Ability, and Achievement in College Biology. Journal of Research in Science Teaching. DOI 10.1002/tea.20172.
  • Lawson, A. E. & Thompson, L. D. (1988). Formal Reasoning Ability and Misconceptions Concerning Genetics and Natural Selection. Journal of Research in Science Teaching, 25 (9), 733-746.
  • Merriam, S.(1998) Qualitative Research and Case Study Applications in Education, San Francisco: Jossey-Bass.
  • Miles, M. & A. Huberman. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Source Book, 2nd. Ed. Thousand Oakes: Sage Pub.
  • Tobin, K. G., Capie, W. (1982). Relationships Between Formal Reasoning Ability, Locus of Control, Academic Engagement and Integrated Process Skill Achievement. Journal of Research in Science Teaching, 19 (2), 113-121
  • Williams, K. A., Cavallo, A. M. L. (1995). Reasoning Ability, Meaningful Learning, and Students’ Understanding of Physics Concepts. Journal of College Science Teaching, 24 (5), 311-314.
  • Yıldırım, A. ve Şimsek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri,Ankara: Seçkin Yay.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hüseyin Çaldak

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Çaldak, H. (2015). ÖĞRETMEN ADAYLARININ MANTIKSAL DÜŞÜNMEYE İLİŞKİN ALGILARI. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 63-72.