Küreselleşme, artan rekabet, bilişim teknolojilerinde hızlı değişim ve birçok faktör günümüzün iş dünyasını etkilemekte ve değişimi gerekli kılmaktadır. Yaşanan değişimler çerçevesinde şirketlerin ayakta kalmaları, onların yaratıcı ve yenilikçi küresel ürünler ve stratejiler geliştirmelerine bağlı olacaktır. Bu bağlamda işletmeler küresel anlamda pazarlara açılmakta ve rekabetçi güçlerini artırmaya çalışmaktadırlar. Yaşanan bu gelişmeler çerçevesinde, Türk şirketleride uluslararası pazarlara açılma eğilimine girmiş olup, değişen iş dünyasına ayak uydurmaya çalışmaktadırlar. Bu çalışma, öncelikli olarak uluslararası pazarlarda iş yapan Türk şirketlerinin karşılaşacabilecekleri engeller ve bu engellerin yönetimi üzerinde durmaktadır. Bu bağlamda, iki önemli soru cevaplandırılmaya çalışılmaktadır. Birincisi, Türk şirketlerinin uluslararası pazarlarda karşılaşacakları kültürel farklılıklar ve onların yarattığı engeller nelerdir? İkincisi ise, bu engellerin hangi metot ve stratejiler kullanılarak yönetilebileceği ve rekabetçi avantajlara dönüştürülebileceğidir? Yine bu çalışmada uluslararası pazarlarda iş yapan şirketlerin karşılaşabilecekleri diğer engeller ortaya konup, uluslararası faaliyetlerin başarısında Türk yöneticilerin rolleri açıklanıcaktır. Son olarakta Türk şirketlerine tavsiyelerde bulunulacaktır.
Türk Şirketleri Kültürel farklılıklar Kültürel Engeller Kültürel Engellerin Yönetimi
Globalisation, increasing competition and rapid advances in information technologies have affected the business worldwide and forced the companies to adapt to changing business conditions. Under these changes and development, companies need to be creative, innovative and produce global products and strategies in order to survive. Companies are striving to engage in international business activities to increase their market presence in global markets and improve their competitiveness. Turkish companies also are trying to catch up with business world by involving international business activities.
This article presents the main challenges facing Turkish companies abroad. The article particularly tries to answer two fundamental questions: What are the cultural differences and associated challenges for Turkish companies in cross-border business interactions and how to deal with these challenges and how to turn them into competitive advantage? This article also outlines other possible challenges that Turkish companies may confront abroad and additionally discusses the role of Turkish managers in cross-border business relationship. The study concludes with some recommendations to for Turkish companies.
Turkish Companies Cultural Differences Cultural Challenges Management of Cultural Challenges
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014Cilt: 4 Sayı: 7 |