Ankara Okulu ifadesiyle genelde Ankara İlahiyat Fakültesinde görev yapan, yapmış olan veya okumuş olan ilahiyatçı entelektüeller anlaşılmaktadır. Ankara Okulu Türkiye ’de gittikçe yayılan, belli bir mezhebe bağlı olmayan, bireyci, demokratik değerlerle uyumlu, akılcılığa önem veren bir İslam anlayışını temsil etmektedir. Ankara Okulu klasik Ehli Sünnet yorumlara bağlı olmadan, İslâm’ı anlamaya yaklaşmanın Türkiye ’de yayılmasında önemli bir rol oynamıştır Bu çalışmada Ankara Okulu ’nun yaşayan değerlerinden olan Mehmet Sait Hatipoğlu, Hüseyin Atay ve Mehmet Hayri Kırbaşoğlu ’nun görüşleri çerçevesinde bu ekolün temel ilkeleri hakkında bilgi verilecektir.
Expression of Ankara School generally means the theologian intellectuals who worked or studied or are still working at the Faculty of Theology in Ankara. School of Ankara represents an emphasis of Islam that is increasingly spreading in Turkey, non- sectarian, individualist, compatible with democratic values and caring rationality. Ankara School played an important role in the spread of approaching understanding of İslam being unmindful of classic Ahl al-Sunnah comments. In this study basic principles of this school will be instructed within the scope of the opinions of Mehmet Sait Hatipoğlu, Hüseyin Atay and Mehmet Hayri Kırbaşoğlu.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013Cilt: 3 Sayı: 6 |