Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of First Grade Elementary Students’ Views on Environment

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 4, 93 - 118, 15.04.2012

Öz

This study aims to determine environment-related opinions and ideas of the students in the 1st, 2nd and 3rd grades of the primary school. The qualitative method has been used in the study. Research data were obtainedfrom various schools' 1st, 2nd and 3rdgrade students in Bingöl in 2010-2011 academic years by using semi-structured interview forms. The interview was carried out face to face with students. In the form of the interview, the students are asked to determine their views on the environment. The data obtained were analyzed by descriptive research results. The results of the analysis show that the students have positive thoughts about environment.

Kaynakça

  • Aslan, O., Sağır, Ş. U. ve Cansaran, A. (2008). Çevre tutum ölçeğinin uyarlanması ve ilköğretim öğrencilerinin çevre tutumlarının belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 283-295. http://uvt.ulakbim.gov.tr
  • Atasoy, E. ve Ertürk, H. (2008). İlköğretim öğrencilerinin çevresel tutum ve çevre bilgisi üzerine bir alan araştırması. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1): 105-122. http://uvt.ulakbim.gov.tr
  • Berkes, F. ve Kışlalıoğlu, M. (1993). Ekoloji ve çevre bilimi.İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Bonnett, M. & Williams, J. (1998). Environmentaleducationandprimarychildren'sattitudestowardsnatureandthee nvironment. Cambridge Journal of Education, 28 (2), 159-174. Web: http://www.tandfonline.com/loi/ccje20 Adresinden 5 Ocak 2012’de alınmıştır.
  • Chapman, D. &Sharma, K. (2001). Environmentalattitudesandbehavior of primaryandsecondarystudents in asiancities: an overwievstrategyforimplementing an eco-schoolsprogramme, TheEnvironmentalist, 21, 265-272. doi: 10.1023/A:1012996016601
  • Çevre ve Orman Bakanlığı. (2004). Türkiye çevre atlası. Ankara.
  • Erdoğan, M. (2009). 5. sınıf öğrencilerinin çevre okuryazarlığı ve bu öğrencilerin çevreye yönelik sorumlu davranışlarını etkileyen faktörler, Yayımlanmamış Doktora Tezi, ODTÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Erten, S. (2004). Çevre eğitimi ve çevre bilinci nedir, çevre eğitimi nasıl olmalıdır?,Çevre ve İnsan, 65. Ankara.
  • Fussel, A. (Tarihsiz). Benefits of environmentaleducation: fourthgraders’ attitudestowardstheenvironment. Web: http://www.smcm.edu Adresinden 05 Ekim 2011 Tarihinde indirildi.
  • Gökçe, N., Kaya, E., Aktay, S., Özden, M. (2007). İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutumları. İlköğretim-Online, 6 (3), 452 - 468. Web:http://ilkogretim-online.org.tr/ vol6say3/v6s3m35.doc Adresinden 15 Aralık 2010’da indirildi.
  • Kalantari, K.,Fami, H. S., Asadi, A. &Mohammadi, H. M. (2007). Investigatingfactorsaffectingenvironmentalbehavior of urban residents: a casestudy in tehrancity-iran. AmericanJournal of EnvironmentalSciences, 3 (2), 67-74. Web: http://www.scipub.org/fulltext/ajes/ajes3267-74.pdf Adresinden 16 Aralık 2010’da alınmıştır.
  • Laza, V.,Lotrean, L., Pintea, A. &Zeic, A. (2009). Knowledge, attitudesandenvironmentorientedbehavioursfor 7-8 yearoldchildren. AppliedMedicallnformatics, 24 (1-2); 59-66. PROQUEST veritabanından alınmıştır.
  • Prokop, P. &Tunnicliffe, S. D. (2008). “Disguisting” animals: primaryschoolchildrens ’ sattittudesandmyths of batsandspiders.EurasiaJournal of Mathematics,
  • Science&TechnologyEducation, 4(2), 87-97. ERIC veritabanından alındı. (EJ907645)
  • Sağır, U. S., Aslan, O. ve Cansaran, A. (2008). İlköğretim öğrencilerinin çevre bilgisi ve çevre tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 7 (2), 496-511.
  • Tuncer, G., Sungur, S., Tekkaya, C. ve Ertepınar, H. (2004). Kırsal ve kentsel alanlarda yaşayan 6. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutumları: ankara’da bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 26, 167-175. http://uvt.ulakbim.gov.tr
  • UNEP. (2011). http://www.unep.org/ Erişim Tarihi, 7 Ekim 2011.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksel, E. (2010, 21 Ekim). Tekirdağ’da suyun kullanımı ve önemi, Tekirdağ’da Değerler Sempozyumunda sunuldu, Tekirdağ.

İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVREYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 4, 93 - 118, 15.04.2012

Öz

Bu çalışma, ilköğretim birinci kademe (1., 2. ve 3. sınıf) öğrencilerinin çevre ile ilgili görüş ve düşüncelerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel yöntemler kullanılmıştır. Araştırma verileri 2010 - 2011 eğitim öğretim yılında Bingöl ilinde çeşitli okullarda öğrenim görmekte olan 1., 2. ve 3. sınıf öğrencilerinden yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak elde edilmiştir. Görüşmeler öğrencilerle yüz yüze olarak yapılmıştır. Görüşme formunda, öğrencilerin çevre ile ilgili görüşlerini belirlemeye yönelik sorular yer almaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonuçları öğrencilerin çevre ile ilgili düşüncelerinin olumlu olduğunu ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • Aslan, O., Sağır, Ş. U. ve Cansaran, A. (2008). Çevre tutum ölçeğinin uyarlanması ve ilköğretim öğrencilerinin çevre tutumlarının belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 283-295. http://uvt.ulakbim.gov.tr
  • Atasoy, E. ve Ertürk, H. (2008). İlköğretim öğrencilerinin çevresel tutum ve çevre bilgisi üzerine bir alan araştırması. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1): 105-122. http://uvt.ulakbim.gov.tr
  • Berkes, F. ve Kışlalıoğlu, M. (1993). Ekoloji ve çevre bilimi.İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Bonnett, M. & Williams, J. (1998). Environmentaleducationandprimarychildren'sattitudestowardsnatureandthee nvironment. Cambridge Journal of Education, 28 (2), 159-174. Web: http://www.tandfonline.com/loi/ccje20 Adresinden 5 Ocak 2012’de alınmıştır.
  • Chapman, D. &Sharma, K. (2001). Environmentalattitudesandbehavior of primaryandsecondarystudents in asiancities: an overwievstrategyforimplementing an eco-schoolsprogramme, TheEnvironmentalist, 21, 265-272. doi: 10.1023/A:1012996016601
  • Çevre ve Orman Bakanlığı. (2004). Türkiye çevre atlası. Ankara.
  • Erdoğan, M. (2009). 5. sınıf öğrencilerinin çevre okuryazarlığı ve bu öğrencilerin çevreye yönelik sorumlu davranışlarını etkileyen faktörler, Yayımlanmamış Doktora Tezi, ODTÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Erten, S. (2004). Çevre eğitimi ve çevre bilinci nedir, çevre eğitimi nasıl olmalıdır?,Çevre ve İnsan, 65. Ankara.
  • Fussel, A. (Tarihsiz). Benefits of environmentaleducation: fourthgraders’ attitudestowardstheenvironment. Web: http://www.smcm.edu Adresinden 05 Ekim 2011 Tarihinde indirildi.
  • Gökçe, N., Kaya, E., Aktay, S., Özden, M. (2007). İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik tutumları. İlköğretim-Online, 6 (3), 452 - 468. Web:http://ilkogretim-online.org.tr/ vol6say3/v6s3m35.doc Adresinden 15 Aralık 2010’da indirildi.
  • Kalantari, K.,Fami, H. S., Asadi, A. &Mohammadi, H. M. (2007). Investigatingfactorsaffectingenvironmentalbehavior of urban residents: a casestudy in tehrancity-iran. AmericanJournal of EnvironmentalSciences, 3 (2), 67-74. Web: http://www.scipub.org/fulltext/ajes/ajes3267-74.pdf Adresinden 16 Aralık 2010’da alınmıştır.
  • Laza, V.,Lotrean, L., Pintea, A. &Zeic, A. (2009). Knowledge, attitudesandenvironmentorientedbehavioursfor 7-8 yearoldchildren. AppliedMedicallnformatics, 24 (1-2); 59-66. PROQUEST veritabanından alınmıştır.
  • Prokop, P. &Tunnicliffe, S. D. (2008). “Disguisting” animals: primaryschoolchildrens ’ sattittudesandmyths of batsandspiders.EurasiaJournal of Mathematics,
  • Science&TechnologyEducation, 4(2), 87-97. ERIC veritabanından alındı. (EJ907645)
  • Sağır, U. S., Aslan, O. ve Cansaran, A. (2008). İlköğretim öğrencilerinin çevre bilgisi ve çevre tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 7 (2), 496-511.
  • Tuncer, G., Sungur, S., Tekkaya, C. ve Ertepınar, H. (2004). Kırsal ve kentsel alanlarda yaşayan 6. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutumları: ankara’da bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 26, 167-175. http://uvt.ulakbim.gov.tr
  • UNEP. (2011). http://www.unep.org/ Erişim Tarihi, 7 Ekim 2011.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksel, E. (2010, 21 Ekim). Tekirdağ’da suyun kullanımı ve önemi, Tekirdağ’da Değerler Sempozyumunda sunuldu, Tekirdağ.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Cihat Yaşaroğlu

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yaşaroğlu, C. (2012). İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVREYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(4), 93-118.