This study aims to determine environment-related opinions and ideas of the students in the 1st, 2nd and 3rd grades of the primary school. The qualitative method has been used in the study. Research data were obtainedfrom various schools' 1st, 2nd and 3rdgrade students in Bingöl in 2010-2011 academic years by using semi-structured interview forms. The interview was carried out face to face with students. In the form of the interview, the students are asked to determine their views on the environment. The data obtained were analyzed by descriptive research results. The results of the analysis show that the students have positive thoughts about environment.
elementary school students the first stage opinions about the environment
Bu çalışma, ilköğretim birinci kademe (1., 2. ve 3. sınıf) öğrencilerinin çevre ile ilgili görüş ve düşüncelerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel yöntemler kullanılmıştır. Araştırma verileri 2010 - 2011 eğitim öğretim yılında Bingöl ilinde çeşitli okullarda öğrenim görmekte olan 1., 2. ve 3. sınıf öğrencilerinden yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak elde edilmiştir. Görüşmeler öğrencilerle yüz yüze olarak yapılmıştır. Görüşme formunda, öğrencilerin çevre ile ilgili görüşlerini belirlemeye yönelik sorular yer almaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonuçları öğrencilerin çevre ile ilgili düşüncelerinin olumlu olduğunu ortaya koymaktadır.
İlköğretim öğrencileri birinci kademe çevre ile ilgili görüşler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012Cilt: 2 Sayı: 4 |