Bu bildiride kimlik ve moda kavramlarının niteliklerini ve ikisi arasındaki ilişkiyi araştırmaya ve yorumlamaya çalıştım. Araştırmada, Desigual ve da Casa de Diego gibi firmalar tarafından temsil edilen İspanyol modasına yoğunlaşmak ve Judith Butler, Louis Althusser ve Michel Foucault tarafından ortaya atılan kavramları uygulamak istedim.
Bildirim üç ana bölüme ayrılmıştır; İlk olarak, bildirinin görece önemsiz görünen moda konusuna açıklık getirmek istedim. bildiri konusu olarak “moda” gibi önemsiz görünen bir kavramın tercihini gerekçelendirmek istedim. Bunu için, Butler ’ın ifadesiyle, edimsellik kavramına başvurarak bunu kişinin konumu, inançları ve dünya görüşü ile ayrılamaz bir şekilde bağlantılı olan kıyafetiyle ile ilişkilendirmek istedim. Daha sonra, İspanyol politikasının, dış dünyada tek bir İspanyol giyim modasını yaymayı amaç edinen, Tekstil ve Giyim Sanayisinin anlayışı da dahil olmak üzere moda sektörüne yönelik politikalarını kısaca tartışmak istedim.
Bildirinin ikinci bölümünde, İspanyol markalarınca düzenlenen çağdaş sergilerdeki moda olgusunu ele alıp incelemek ve bunların, söz konusu markaların on yıllarca önce düzenledikleri sergilerdeki ilkeler ve görsel temsiller açısından farklı olup olmadıklarını ortaya koymak istedim. Bildirinin ikinci bölümünde, İspanyol markalarınca düzenlenen çağdaş sergilerdeki moda olgusunu ele alıp incelemek ve bunların, söz konusu markaların on yıllarca önce düzenledikleri sergilerdeki ilkeler ve görsel temsiller açısından farklı olup olmadıklarını ortaya koymak istedim.
. Geri bildirim sistemi ve kimliğin oluşumundaki rolünü açıklamak için Althusser’in İdeolojik Devlet Aygıtları ile Baskıcı Devlet Aygıtları kavramlarından yararlandım. Bu süreç, ele alınan konunun geçerliliğini ve modanın ideolojinin önemli fakat sıklıkla göz ardı edilen ve akademik dikkate değer bir konusu olduğunu göstermektedir.
In this paper, I would like to attempt to explore and comment upon the characteristics of the notions of identity and fashion and the correlation between the two. I will focus on the Spanish fashion represented by companies such as Desigual or Casa de Diego and apply, in the course of the analysis, concepts introduced by Judith Butler, Louis Althusser andMichel Foucault.
My presentation is divided into three main parts; Firstly, I would like to justify the choice of paper’s topic i.e., seemingly trivial, fashion. In order to do so, I will address the concept of performativity, as understood in Butler ’s terms, and connect it to the clothes that are inextricably linked with one’s position, beliefs, and worldview. Then, I would like to briefly discuss the Spanish politics towards fashion industry, including Textile Plans and Clothing Industry politics aiming to convey a unifıed image of Spanish fashion to the external, foreign view.
In the second part of this paper, I wish to present and examine the phenomenon of fashion in the contemporary display created by Spanish brands and recognize whether the principles and the visual representations they provide differ from the ones decades earlier.
Furthermore, I shall incorporate the observation drawn from the analyzed parts and compare them hoping to delineate a parallel between the “fashionable politics” and their material equivalents present in everyday life. I shall employ the Althusserian notions of Ideological State Apparatuses as well as the Repressive State Apparatus in order to explain the mechanism of the feedback and their role in granting one ’s identity. This process will provide a validation for the theme touched upon and show that fashion is a significant andfrequently underestimated aspect of ideology and is worth an attentive academic look.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012Cilt: 2 Sayı: 3 |