In this paper, it is aimed to explain the concept of “Metacognition” which has recently been the subject of some debates and has some meanings such as ‘thinking on thinking ’ and ‘cognition about cognition ’. It is also aimed to posit the components of this concept and to discuss the different views on the ways of teaching Metacognition. Furthermore, it is tried to be explained how the Metacognition affects the self-monitoring and self-evaluation of students.
Bu makalede, ülkemizde özellikle son yıllarda ilgi konusu olan ve “düşündüğünü düşünme” ve “biliş hakkında biliş” gibi anlamları bulunan “Metabiliş” kavramının ne olduğunu açıklayarak, hangi bileşenlere sahip olduğunu ve Metabilişin nasıl öğretilebileceğine ilişkin görüşleri ortaya koymak amaçlanmıştır. Ayrıca Metabilişin öğrencilerin kendilerini izleme ve değerlendirmesine nasıl etki ettiği açıklanmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011Cilt: 1 Sayı: 2 |