Yıl 2017, Cilt 7 , Sayı 14, Sayfalar 83 - 96 2017-11-04

Evaluation on Subliminal Messages and Food Consumption
SUBLİMİNAL MESAJLAR VE GIDA TÜKETİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Hamza SIĞINÇ [1] , Beşir KOÇ [2]


In this study, the effects of subliminal messages on food consumption were investigated. These messages, which are called subliminal messages or subconscious messages, are used to direct individuals to specific objects outside of their will. Findings obtained as a result of the investigations have shown that these messages serve more than their intended purposes. For example, momentary messages that inseminate people to consume cola and popcorn together being put into a film by a marketing researcher named James McDonald Vicary has increased their sales amount.

Bu çalışmada bilinçaltı mesajların gıda tüketimine olan etkileri araştırılmıştır. Subliminal mesajlar veya bilinçaltı mesajları olarak nitelendirilen bu mesajlar bireyleri istekleri dışında belirli nesnelere yönlendirmek amacıyla kullanılmaktadır. Yapılan araştırmalar sonucunda elde edilen bulgular bu mesajların kullanım amaçlarına fazlasıyla hizmet ettiğini göstermiştir. Örneğin James McDonald Vicary adlı bir pazarlama araştırmacısının bir sinema filminin belirli aralıklarında yerleştirdiği patlamış mısır ve kola’nın birlikte tüketilmesi gerektiğini anlatan saniyelik mesajları, söz konusu gıda ürünlerinin satışlarını artırdığı belirlenmiştir.

  • KAYNAKÇA Bişkin, F,.2014. SubliminalA.Ş., Elma Yayın Evi, Ankara.
  • Çelik, M.,2000. Reklamlarda Tüketicinin Yönlendirilmesi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Darıcı, S.,2012. Subliminal İşgal, Destek Yayınları, İstanbul.
  • Eldem, Ü.İ..2009. Bilinçaltı Reklamcılık ve Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Kırdar, Y.,2012. Postmodern Pazarlama ve Tüketim Kültürü, Moss Yayıncılık, İstanbul.
  • Lindstrom, M.,2008. Duyular ve Marka, Optimistik Yayınları, İstanbul.
  • Mlodinow, L.,2013. Subliminal Bilinçdışınız Davranışlarınızı Nasıl Yönetir, Okyanus Yayın, İstanbul.
  • Sungur, S.,2007. Bilinçaltı Reklamcılık ve Toplumsal Etkileri, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 178.
  • Vance, P.,2007. TheHiddenPersuaders, Ig Publishing, Canada.
  • Zeman, A.,2012. Bilinç Kullanım Kılavuzu, Metis Yayınları, İstanbul.
Birincil Dil tr
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazar: Hamza SIĞINÇ
Kurum: BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İKTİSAT BÖLÜMÜ
Ülke: Turkey


Yazar: Beşir KOÇ
Kurum: BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İKTİSAT BÖLÜMÜ
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 4 Kasım 2017

Bibtex @araştırma makalesi { busbed313571, journal = {Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, issn = {1309-6672}, eissn = {2618-6322}, address = {Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü 12100, Merkez Bingöl}, publisher = {Bingöl Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {7}, pages = {83 - 96}, doi = {10.29029/busbed.313571}, title = {SUBLİMİNAL MESAJLAR VE GIDA TÜKETİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME}, key = {cite}, author = {Sığınç, Hamza and Koç, Beşir} }
APA Sığınç, H , Koç, B . (2017). SUBLİMİNAL MESAJLAR VE GIDA TÜKETİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME . Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 7 (14) , 83-96 . DOI: 10.29029/busbed.313571
MLA Sığınç, H , Koç, B . "SUBLİMİNAL MESAJLAR VE GIDA TÜKETİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME" . Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7 (2017 ): 83-96 <http://busbed.bingol.edu.tr/tr/pub/issue/31818/313571>
Chicago Sığınç, H , Koç, B . "SUBLİMİNAL MESAJLAR VE GIDA TÜKETİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME". Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7 (2017 ): 83-96
RIS TY - JOUR T1 - SUBLİMİNAL MESAJLAR VE GIDA TÜKETİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME AU - Hamza Sığınç , Beşir Koç Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.29029/busbed.313571 DO - 10.29029/busbed.313571 T2 - Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 83 EP - 96 VL - 7 IS - 14 SN - 1309-6672-2618-6322 M3 - doi: 10.29029/busbed.313571 UR - https://doi.org/10.29029/busbed.313571 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi SUBLİMİNAL MESAJLAR VE GIDA TÜKETİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME %A Hamza Sığınç , Beşir Koç %T SUBLİMİNAL MESAJLAR VE GIDA TÜKETİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME %D 2017 %J Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 1309-6672-2618-6322 %V 7 %N 14 %R doi: 10.29029/busbed.313571 %U 10.29029/busbed.313571
ISNAD Sığınç, Hamza , Koç, Beşir . "SUBLİMİNAL MESAJLAR VE GIDA TÜKETİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME". Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7 / 14 (Kasım 2017): 83-96 . https://doi.org/10.29029/busbed.313571
AMA Sığınç H , Koç B . SUBLİMİNAL MESAJLAR VE GIDA TÜKETİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017; 7(14): 83-96.
Vancouver Sığınç H , Koç B . SUBLİMİNAL MESAJLAR VE GIDA TÜKETİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017; 7(14): 83-96.
IEEE H. Sığınç ve B. Koç , "SUBLİMİNAL MESAJLAR VE GIDA TÜKETİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME", Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 7, sayı. 14, ss. 83-96, Kas. 2017, doi:10.29029/busbed.313571