Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SUBLİMİNAL MESAJLAR VE GIDA TÜKETİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 14, 83 - 96, 04.11.2017
https://doi.org/10.29029/busbed.313571

Öz

Bu çalışmada bilinçaltı mesajların gıda tüketimine olan etkileri
araştırılmıştır. Subliminal mesajlar veya bilinçaltı mesajları olarak
nitelendirilen bu mesajlar bireyleri istekleri dışında belirli nesnelere
yönlendirmek amacıyla kullanılmaktadır. Yapılan araştırmalar sonucunda elde
edilen bulgular bu mesajların kullanım amaçlarına fazlasıyla hizmet ettiğini
göstermiştir. Örneğin James McDonald Vicary adlı bir pazarlama araştırmacısının
bir sinema filminin belirli aralıklarında yerleştirdiği patlamış mısır ve
kola’nın birlikte tüketilmesi gerektiğini anlatan saniyelik mesajları, söz
konusu gıda ürünlerinin satışlarını artırdığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Bişkin, F,.2014. SubliminalA.Ş., Elma Yayın Evi, Ankara.
  • Çelik, M.,2000. Reklamlarda Tüketicinin Yönlendirilmesi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Darıcı, S.,2012. Subliminal İşgal, Destek Yayınları, İstanbul.
  • Eldem, Ü.İ..2009. Bilinçaltı Reklamcılık ve Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Kırdar, Y.,2012. Postmodern Pazarlama ve Tüketim Kültürü, Moss Yayıncılık, İstanbul.
  • Lindstrom, M.,2008. Duyular ve Marka, Optimistik Yayınları, İstanbul.
  • Mlodinow, L.,2013. Subliminal Bilinçdışınız Davranışlarınızı Nasıl Yönetir, Okyanus Yayın, İstanbul.
  • Sungur, S.,2007. Bilinçaltı Reklamcılık ve Toplumsal Etkileri, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 178.
  • Vance, P.,2007. TheHiddenPersuaders, Ig Publishing, Canada.
  • Zeman, A.,2012. Bilinç Kullanım Kılavuzu, Metis Yayınları, İstanbul.

Evaluation on Subliminal Messages and Food Consumption

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 14, 83 - 96, 04.11.2017
https://doi.org/10.29029/busbed.313571

Öz

In this study, the effects of subliminal messages on food consumption were investigated.
These messages, which are called subliminal messages or subconscious
messages, are used to direct individuals to specific objects outside of their will.
Findings obtained as a result of the investigations have shown that these messages
serve more than their intended purposes. For example, momentary messages that
inseminate people to consume cola and popcorn together being put into a film by a marketing researcher named James McDonald Vicary has increased their sales
amount.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Bişkin, F,.2014. SubliminalA.Ş., Elma Yayın Evi, Ankara.
  • Çelik, M.,2000. Reklamlarda Tüketicinin Yönlendirilmesi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Darıcı, S.,2012. Subliminal İşgal, Destek Yayınları, İstanbul.
  • Eldem, Ü.İ..2009. Bilinçaltı Reklamcılık ve Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Kırdar, Y.,2012. Postmodern Pazarlama ve Tüketim Kültürü, Moss Yayıncılık, İstanbul.
  • Lindstrom, M.,2008. Duyular ve Marka, Optimistik Yayınları, İstanbul.
  • Mlodinow, L.,2013. Subliminal Bilinçdışınız Davranışlarınızı Nasıl Yönetir, Okyanus Yayın, İstanbul.
  • Sungur, S.,2007. Bilinçaltı Reklamcılık ve Toplumsal Etkileri, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 178.
  • Vance, P.,2007. TheHiddenPersuaders, Ig Publishing, Canada.
  • Zeman, A.,2012. Bilinç Kullanım Kılavuzu, Metis Yayınları, İstanbul.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hamza Sığınç

Beşir Koç

Yayımlanma Tarihi 4 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017Cilt: 7 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Sığınç, H., & Koç, B. (2017). SUBLİMİNAL MESAJLAR VE GIDA TÜKETİMİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), 83-96. https://doi.org/10.29029/busbed.313571