Bu çalışmada bilinçaltı mesajların gıda tüketimine olan etkileri
araştırılmıştır. Subliminal mesajlar veya bilinçaltı mesajları olarak
nitelendirilen bu mesajlar bireyleri istekleri dışında belirli nesnelere
yönlendirmek amacıyla kullanılmaktadır. Yapılan araştırmalar sonucunda elde
edilen bulgular bu mesajların kullanım amaçlarına fazlasıyla hizmet ettiğini
göstermiştir. Örneğin James McDonald Vicary adlı bir pazarlama araştırmacısının
bir sinema filminin belirli aralıklarında yerleştirdiği patlamış mısır ve
kola’nın birlikte tüketilmesi gerektiğini anlatan saniyelik mesajları, söz
konusu gıda ürünlerinin satışlarını artırdığı belirlenmiştir.
In this study, the effects of subliminal messages on food consumption were investigated.
These messages, which are called subliminal messages or subconscious
messages, are used to direct individuals to specific objects outside of their will.
Findings obtained as a result of the investigations have shown that these messages
serve more than their intended purposes. For example, momentary messages that
inseminate people to consume cola and popcorn together being put into a film by a marketing researcher named James McDonald Vicary has increased their sales
amount.
Subliminal subliminal message Subliminal Advertisement Food Consumption
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 7 Sayı: 14 |