Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN FATİH PROJESİNDEN BEKLENTİLERİ İLE PROJE HAKKINDAKİ ÖNERİLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 15, 147 - 160, 23.04.2018
https://doi.org/10.29029/busbed.319859

Öz

Bu çalışma öğretmen görüşlerine göre, pilot
uygulaması yapılmakta olan FATİH (Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme
Hareketi) projesinden beklentiler, bu beklentilerin gerçekleşme düzeyi, ile proje
hakkındaki önerilerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma
yöntemlerinden olan olgubilim deseni kullanılmıştır. Veri toplamak amacıyla
araştırmacı tarafından literatür taraması sonucu hazırlanan görüşme formu
kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden olan ölçüt örnekleme yöntemi
kullanılarak; bilişim teknolojileri kullanımında bilişime yatkınlık durumuna
göre 5 öğretmen seçilmiştir. Öğretmenler ile yapılan görüşmelerden elde edilen
görüşme notları ve ses kayıtları bilgisayar ortamına aktarılarak görüşme
verileri elde edilmiştir. Veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Yapılan
analizler sonucunda toplam iki tema belirlenmiş; bu temalar, kategorileri ve
varsa alt kategoriler, kodlar da belirtilerek sunulmuş, her bir kodun
karşısında da bildirilen görüşlerden doğrudan alıntılar yapılmıştır.
Öğretmenlerin bazılarının beklentilerinin karşılandığı, bazılarının ise
karşılanmadığı; hizmetiçi eğitim ağırlıklı öneriler gibi sonuçlara ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • AKBABA ALTUN, S., AVCI YÜKSEL, Ü., & ERGÜN, E. (2015). Öğretmenlerin Tablet Bilgisayarlara Yönelik Görüşleri. Başkent University Journal of Education, 2(2), 176–187.
  • AKINCI, A., KURTOĞLU, M., & SEFEROĞLU, S. S. (2012). Bir Teknoloji Politikası Olarak FATİH Projesinin Başarılı Olması İçin Yapılması Gerekenler: Bir Durum Analizi Çalışması. Sunulan Akademik Bilişim, Uşak.
  • AŞKAR, P., & ALTUN, A. (2006). İlköğretimde bilişim teknolojileri. Ankara: Morpa.
  • BAYRAM, S. (2006). İlköğretimde materyal kullanımı. Ankara: Morpa.
  • ÇIFTÇI, S., TAŞKAYA, S. M., & ALEMDAR, M. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin FATİH Projesine İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online, 12(1), 227–240.
  • EBA. (2016). Tarihinde 27 Temmuz 2016, adresinden erişildi http://www.eba.gov.tr/
  • Eğitimde FATİH Projesi Hakkında – TC MEB Fatih Projesi Websitesi. (y.y.). Tarihinde adresinden erişildi http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/
  • Fatih Projesi. (y.y.). Tarihinde 15 Eylül 2015, adresinden erişildi http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/index.php
  • GÖZÜTOK, D. (2006). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Ekinoks Eğitim Danışmanlık Hiz.ve Bas. Yay.Dağıtım.
  • GÜNBAYI, İ., & YÖRÜK, T. (2014). Principals’ and teachers’ opinions about the use of project FATIH in education. Journal of Educational Sciences Research, 4(1), 189–211. http://doi.org/10.12973/jesr.2014.41.10
  • KAYADUMAN, H., SARIKAYA, M., & SEFEROĞLU, S. S. (2011). Eğitimde FATİH Projesinin Öğretmenlerin Yeterlik Durumları Açısından İncelenmesi. Sunulan Akademik Bilişim, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • KURT, A. A., KUZU, A., DURSUN, Ö. Ö., GÜLLÜPINAR, F., & GÜLTEKIN, M. (2013). FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi: Öğretmen Görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 1(2), 1–23.
  • PAMUK, S., ÇAKIR, R., ERGUN, M., YILMAZ, H. B., & AYAS, C. (2013). Öğretmen ve Öğrenci Bakış Açısıyla Tablet PC ve Etkileşimli Tahta Kullanımı: FATİH Projesi Değerlendirmesi. Educational Sciences: Theory & Practice. http://doi.org/10.12738/estp.2013.3.1734
  • PLANO CLARK, V. L., & CRESWELL, J. W. (2014). Understanding research: a consumer’s guide (Second edition). Upper Saddle River, NJ: Pearson.
  • SEFEROĞLU, S. S. (2015). Okullarda Teknoloji Kullanımı ve Uygulamalar. Tarihinde 27 Temmuz 2016, adresinden erişildi http://www.egitimtercihi.com/okulgazetesi/17207-okullarda-teknoloji-kullan-m-ve-uygulamalar.html
  • SELDA, E., & YILMAZ, B. (2013). FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme, 27(2), 371–339.
  • TOSUN, N., SAMANCI, O., SEZGIN, C., & ÖNER, İ. (2013). Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi Hakkındaki Görüşleri. Sunulan XVIII. Türkiye’de İnternet Konferansı, İstanbul.
  • YILDIRIM, A., & ŞIMŞEK, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.

The Investigation of Teachers’ Expectations And Recommendations On Fatih Project

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 15, 147 - 160, 23.04.2018
https://doi.org/10.29029/busbed.319859

Öz

The
qualitative research was conducted in this research. Qualitative research is a
type of research in which the researcher studies a problem by exploration of
phenomenon. Different approaches for conducting research studies have developed
over the time. The phenomenology design was selected for this study. The
participants in this study were teachers that serve in pilot implementation
schools. The participants were selected by purposed sampling method. The data
were collected through semi-structured interview form. The data were gathered
through personal interviews. Obtained interview records analysed with content analyse.
As a result of the analyses made, two themes were determined; these themes,
categories and subcategories, if any, are presented by specifying the codes,
and direct citations are made from the opinions reported against each code. The
expectations of some of the teachers are welcomed, others are not; the results
of such suggestions as intensive in-service training have been reached.

Kaynakça

  • AKBABA ALTUN, S., AVCI YÜKSEL, Ü., & ERGÜN, E. (2015). Öğretmenlerin Tablet Bilgisayarlara Yönelik Görüşleri. Başkent University Journal of Education, 2(2), 176–187.
  • AKINCI, A., KURTOĞLU, M., & SEFEROĞLU, S. S. (2012). Bir Teknoloji Politikası Olarak FATİH Projesinin Başarılı Olması İçin Yapılması Gerekenler: Bir Durum Analizi Çalışması. Sunulan Akademik Bilişim, Uşak.
  • AŞKAR, P., & ALTUN, A. (2006). İlköğretimde bilişim teknolojileri. Ankara: Morpa.
  • BAYRAM, S. (2006). İlköğretimde materyal kullanımı. Ankara: Morpa.
  • ÇIFTÇI, S., TAŞKAYA, S. M., & ALEMDAR, M. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin FATİH Projesine İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online, 12(1), 227–240.
  • EBA. (2016). Tarihinde 27 Temmuz 2016, adresinden erişildi http://www.eba.gov.tr/
  • Eğitimde FATİH Projesi Hakkında – TC MEB Fatih Projesi Websitesi. (y.y.). Tarihinde adresinden erişildi http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/
  • Fatih Projesi. (y.y.). Tarihinde 15 Eylül 2015, adresinden erişildi http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/index.php
  • GÖZÜTOK, D. (2006). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Ekinoks Eğitim Danışmanlık Hiz.ve Bas. Yay.Dağıtım.
  • GÜNBAYI, İ., & YÖRÜK, T. (2014). Principals’ and teachers’ opinions about the use of project FATIH in education. Journal of Educational Sciences Research, 4(1), 189–211. http://doi.org/10.12973/jesr.2014.41.10
  • KAYADUMAN, H., SARIKAYA, M., & SEFEROĞLU, S. S. (2011). Eğitimde FATİH Projesinin Öğretmenlerin Yeterlik Durumları Açısından İncelenmesi. Sunulan Akademik Bilişim, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • KURT, A. A., KUZU, A., DURSUN, Ö. Ö., GÜLLÜPINAR, F., & GÜLTEKIN, M. (2013). FATİH Projesinin Pilot Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi: Öğretmen Görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 1(2), 1–23.
  • PAMUK, S., ÇAKIR, R., ERGUN, M., YILMAZ, H. B., & AYAS, C. (2013). Öğretmen ve Öğrenci Bakış Açısıyla Tablet PC ve Etkileşimli Tahta Kullanımı: FATİH Projesi Değerlendirmesi. Educational Sciences: Theory & Practice. http://doi.org/10.12738/estp.2013.3.1734
  • PLANO CLARK, V. L., & CRESWELL, J. W. (2014). Understanding research: a consumer’s guide (Second edition). Upper Saddle River, NJ: Pearson.
  • SEFEROĞLU, S. S. (2015). Okullarda Teknoloji Kullanımı ve Uygulamalar. Tarihinde 27 Temmuz 2016, adresinden erişildi http://www.egitimtercihi.com/okulgazetesi/17207-okullarda-teknoloji-kullan-m-ve-uygulamalar.html
  • SELDA, E., & YILMAZ, B. (2013). FATİH Projesi Üzerine Bir Değerlendirme, 27(2), 371–339.
  • TOSUN, N., SAMANCI, O., SEZGIN, C., & ÖNER, İ. (2013). Öğretmen Adaylarının FATİH Projesi Hakkındaki Görüşleri. Sunulan XVIII. Türkiye’de İnternet Konferansı, İstanbul.
  • YILDIRIM, A., & ŞIMŞEK, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Cihat Yaşaroğlu 0000-0002-9574-1789

Yayımlanma Tarihi 23 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Yaşaroğlu, C. (2018). ÖĞRETMENLERİN FATİH PROJESİNDEN BEKLENTİLERİ İLE PROJE HAKKINDAKİ ÖNERİLERİNİN İNCELENMESİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 147-160. https://doi.org/10.29029/busbed.319859