Aim of this study is to examine middle school students’ coping with strategies relationship with their perceived social support and detecting if this perceived social support is predicting coping strategies or not. For this purpose, 305 middle school students were administered the Coping Scale developed by Spirito, Stark and Williams (1988) and Perceived Social Support Scale developed by Yıldırım (2004). Correlation and regression analyses techniques have been used to reach statistical conclusions of this research. According to conclusions of this research, there is a positive and statistically significant relation between social support from parents, teachers and friends, and active coping; but there is a negative and significant relation between support from parents, teachers and friends, and avoidant coping. However, perceived social support from parents, teachers and friends predicts 13% of active coping. In the light of this results, it has been discussed with emphasis on the importance of including perceived social support activities while planning counseling and psychological guidance services to increase students’ coping with skills and suggestions have been made for further research on this issue.
Bu araştırmanın amacı;
ortaokul öğrencilerinin sorunlarla başa çıkma stratejileri ile algıladıkları sosyal
destek arasındaki ilişkiyi incelemek ve algıladıkları sosyal desteğin
sorunlarla başa çıkma stratejilerini yordayıp yordamadığını belirlemektir. Bu
amaçla 305 ortaokul öğrencisine Ergenler İçin Başa Çıkma Ölçeği (Spirito, Stark
& Williams, 1988) ve Algılanan Sosyal Destek Ölçeği (Yıldırım, 2004) uygulanmıştır. Araştırmanın
istatistiksel analizlerinde Korelasyon ve Regresyon analizi tekniği
uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; aile, öğretmen ve arkadaştan
algılanan sosyal destek ile aktif başa çıkma arasında pozitif yönde ve arkadaştan
algılanan sosyal destek ile kaçınan başa çıkma arasında negatif yönde anlamlı
bir ilişki bulunmuştur. Araştırma sonucuna göre; aile, öğretmen ve arkadaştan
algılanan sosyal destek puanı, aktif başa çıkmanın %13'sini yordamakta, kaçınan
ve olumsuz başa çıkmayı ise yordamamaktadır. Bu bilgiler ışığında, öğrencilerin
başa çıkma becerilerini arttırmaya yönelik yapılması planlanan rehberlik ve
psikolojik danışma hizmetlerinde algıladıkları sosyal desteği artıracak etkinliklere
yer verilmesinin önemine vurgu yapılarak tartışılmış ve bu konuda yapılacak
sonraki araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | tr |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Tarihler |
Yayımlanma Tarihi : 22 Nisan 2018 |
Bibtex | @araştırma makalesi { busbed378121,
journal = {Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi},
issn = {1309-6672},
eissn = {2618-6322},
address = {Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü 12100, Merkez Bingöl},
publisher = {Bingöl Üniversitesi},
year = {2018},
volume = {8},
pages = {107 - 122},
doi = {10.29029/busbed.378121},
title = {BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİNİN ALGILANAN SOSYAL DESTEĞE GÖRE İNCELENMESİ},
key = {cite},
author = {Bedel, Ahmet and Kutlu, Ahmet}
} |
APA | Bedel, A , Kutlu, A . (2018). BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİNİN ALGILANAN SOSYAL DESTEĞE GÖRE İNCELENMESİ . Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 8 (15) , 107-122 . DOI: 10.29029/busbed.378121 |
MLA | Bedel, A , Kutlu, A . "BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİNİN ALGILANAN SOSYAL DESTEĞE GÖRE İNCELENMESİ" . Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (2018 ): 107-122 <http://busbed.bingol.edu.tr/tr/pub/issue/36623/378121> |
Chicago | Bedel, A , Kutlu, A . "BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİNİN ALGILANAN SOSYAL DESTEĞE GÖRE İNCELENMESİ". Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (2018 ): 107-122 |
RIS | TY - JOUR T1 - BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİNİN ALGILANAN SOSYAL DESTEĞE GÖRE İNCELENMESİ AU - Ahmet Bedel , Ahmet Kutlu Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.29029/busbed.378121 DO - 10.29029/busbed.378121 T2 - Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 107 EP - 122 VL - 8 IS - 15 SN - 1309-6672-2618-6322 M3 - doi: 10.29029/busbed.378121 UR - https://doi.org/10.29029/busbed.378121 Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİNİN ALGILANAN SOSYAL DESTEĞE GÖRE İNCELENMESİ %A Ahmet Bedel , Ahmet Kutlu %T BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİNİN ALGILANAN SOSYAL DESTEĞE GÖRE İNCELENMESİ %D 2018 %J Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 1309-6672-2618-6322 %V 8 %N 15 %R doi: 10.29029/busbed.378121 %U 10.29029/busbed.378121 |
ISNAD | Bedel, Ahmet , Kutlu, Ahmet . "BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİNİN ALGILANAN SOSYAL DESTEĞE GÖRE İNCELENMESİ". Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 / 15 (Nisan 2018): 107-122 . https://doi.org/10.29029/busbed.378121 |
AMA | Bedel A , Kutlu A . BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİNİN ALGILANAN SOSYAL DESTEĞE GÖRE İNCELENMESİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018; 8(15): 107-122. |
Vancouver | Bedel A , Kutlu A . BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİNİN ALGILANAN SOSYAL DESTEĞE GÖRE İNCELENMESİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018; 8(15): 107-122. |
IEEE | A. Bedel ve A. Kutlu , "BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİNİN ALGILANAN SOSYAL DESTEĞE GÖRE İNCELENMESİ", Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 8, sayı. 15, ss. 107-122, Nis. 2018, doi:10.29029/busbed.378121 |