Bu araştırmanın amacı, sosyal hizmetler önlisans programı öğrencilerinin bölümlerine yönelik tutumları ile gelecek beklentilerini belirlemek ve bölüme yönelik tutum ile gelecek beklentisi düzeylerinin sosyo-demografik değişkenler açısından anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırmanın örneklemini Mardin Artuklu Üniversitesi Midyat, Artvin Üniversitesi Borçka Acarlar, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler ve Eruh meslek yüksekokullarında sosyal hizmetler bölümünde okuyan 299 öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak; araştırmacılar tarafından hazırlanan sosyo-demografik veri formu, Tuncer (2011) tarafından geliştirilen Gelecek Beklentileri Ölçeği ve Karaca ve Gökçek Karaca (2017) tarafından geliştirilen Sosyal Hizmet Bölümüne Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın en önemli sonucu sosyal hizmetler bölümü öğrencilerinin bölüme yönelik tutumları ile gelecek beklentilerinin olumlu olduğu ve iki değişken arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğudur. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin cinsiyet, medeni durum, yaş, okul ve sınıf düzeylerine göre bölüme yönelik tutum ve gelecek beklentisi arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Sosyal hizmetler bölümüne isteyerek gelen ve bölümü kişiliğine uygun gören öğrencilerin bölüme yönelik tutumları ile gelecek beklentilerinin anlamlı derecede yüksek olduğu görülmüştür.
Bölüme Yönelik Tutum Gelecek Beklentisi Önlisans Meslek Yüksekokulu Sosyal hizmetler
The aim of this study is to research attitudes toward department and
future expectations levels of students at the social services department; and
to determine whether attitude toward department and future expectations levels
show significant difference in terms of socio-demographic variables. The
sampling population of the research is composed of 299 students at the social
services department of Mardin Artuklu University Midyat, Artvin University
Borçka Acarlar, Siirt University Sosyal Bilimler and Eruh vocational schools.
In this study, socio-demographic data form prepared by the researchers, Future
Expectations Scale developed by Tuncer (2011) and The Scale of Attitude towards
Social Work Department developed by Karaca & Gökçek Karaca (2017) have been
used as data collection tools. The most important finding of the research is
that attitudes toward department and future expectations among students
positive significant relationship has been identified. According to the results
of the research, while attitude toward department and future expectation levels
of students have not been found significant discrepancy depending on their gender, marital
status, age, university and class levels. It has been observed that the future
expectation and attitude toward department scores of students who choose this
department willingly and approve to personality are significantly higher than
other students.
Attitude Towards Department Future Expectations Associate Degree Vocational School Social Services
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 8 Sayı: 15 |