Krizde
paydaşlara verilen mesajlar, krizin paydaşlar üzerindeki etkisi ve dolayısıyla
da kriz yönetiminin başarısı açısından önemlidir. Kriz iletişimi çalışmaları
incelendiğinde, mesaj stratejilerini içeren teorilerin daha çok ön plana
çıktığı görülmektedir. Bu nedenle, paydaşlara yönelik mesaj stratejilerinin
doğru seçilmesi önemlidir. Kamuoyunu bilgilendirmeye yönelik mesajların
incelendiği bu çalışmada veriler, can kaybı ve yaralanmaların yaşandığı Ermenek
kömür madeni krizine (28 Ekim 2014) yönelik 33 uzmanla yapılan görüşmelerle
toplanmıştır. Araştırma verileri içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Elde
edilen bulgulara göre; bilgilendirmenin niteliği, krizden etkilenenlerin duygu
durumları, toplumun değerleri, kabullenme, tazminat ve sorumluluk konularının
can kaybı ve yaralanmaların yaşandığı kriz durumlarında, paydaşlara iletilecek
mesajların oluşturulmasında dikkat edilecek önemli hususlar olduğu
belirlenmiştir.
Kriz iletişimi Mesaj Stratejileri Kurumsal Savunma Teorisi İmaj Restorasyon Teorisi
The messages given to the stakeholders in the crisis
are important for the impact of the crisis on the stakeholders and the crisis
management’s success. When the studies of crisis communication are examined, it
is seen that the theories involving message strategies are more prominent. For
this reason, it is important to choose the right messages given to stakeholder.
In this study, the data was gathered from 33 specialists by asking them to
evaluate the messages that were given by the authorities to the stakeholders in
the Ermenek coal mine crisis (October 28th, 2014) in which the loss of life and
injuries were experienced. The research data were analyzed by content analysis
method. According to findings; it has been determined that the important points
that should be taken into consideration in the formation of messages for the
stakeholders are information nature, the emotional state of the affected
people, the values of the society, the acceptance, indemnification and
responsibility.
Crisis communication Message strategies Corporate Defense Theory Image Restoration Theory Situational Crisis Communication Theory
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 8 Sayı: 16 |