Bu araştırmanın temel amacı okul yöneticilerinin örgütsel affedicilik düzeylerini
belirlemektir. Bununla birlikte, okul yöneticilerinin örgütsel affedicilik düzeylerinin
görev yaptıkları öğrenim basamağı, görev unvanı ve yöneticilikteki kıdemlerine
göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği de araştırma konusu edilmiştir. Bu
amaçla nicel araştırma modellerinden genel tarama modelinde betimsel bir araştırma
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu 187 okul yöneticisinden
oluşmaktadır. Veriler, Örgütsel Affedicilik Ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. Elde
edilen verilerinin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve tek
yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin
örgütsel affedicilik davranışını çoğu zaman gösterdikleri belirlenmiştir.
Okul yöneticilerinin örgütsel affedicilik davranışını gösterme düzeyleri arasında,
yöneticilikteki kıdem ve görev unvanı değişkenleri bakımından istatistiksel olarak
anlamlı düzeyde bir farklılık olmadığı görülmüştür. Buna karşın, lise yöneticilerinin
örgütsel affedicilik davranışını gösterme düzeyleri ile ilkokul yöneticilerinin
örgütsel affedicilik davranışını gösterme düzeyleri arasında istatistiksel olarak
anlamlı düzeyde bir farklılık olduğu saptanmıştır
Okul yöneticisi müdür müdür yardımcısı affetme örgütsel affedicilik
The main purpose of this research is to determine the school administrators’
organizational forgiveness levels. For this purpose, a descriptive research has been
carried out. The study group of the research consists of 187 school administrators.
The data were collected through the Organizational Forgiveness Scale. Arithmetic
mean, standard deviation, t test and one way ANOVA were used in the analysis of
the obtained data. As a result of the research, it has been determined that the school
administrators frequently perform the behavior of organizational forgiveness. The
levels of school administrators’ organizational forgiveness behaviors do not show
a statistically significant difference in terms of seniority and job position variables.
However, the levels of high school administrators’ organizational forgiveness
behaviors differ statistically than that of primary school administrators.
school administrator principal assistant principal forgiveness organizational forgivenes
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 8 Sayı: 16 |