The purpose of this research is to explore how the specialists percept 360 degree
performance appraisal which was carried out in a telecommunication company. A
qualitative research method was used in this research. 14 specialists are interviewed
face to face and three open-ended questions were asked. According to research
results, most of the participants think that 360-degree performance appraisal does not solve any administrative problem of the company, there is no relationship
between performance appraisal and job satisfactions of employees and employees
cannot appraise themselves objectively. However, most of the negative approaches
result from administrative problems in the institutions not from the 360-degree
performance appraisal itself.
360-degree performance appraisal self-appraisal telecommunication case1
Bu çalışmanın amacı bir telekomünikasyon şirketinde yapılmakta olan 360
derece performans değerlendirme uygulamasının kurumun uzman çalışanları tarafından
nasıl algılandığını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi
kullanılmıştır. Kurumda çalışan 14 uzmanla yüz yüze görüşerek üç açık uçlu soru
yöneltilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre araştırmaya katılanların
çoğunluğu 360 derece performans değerlemenin kurumun hiçbir yönetsel problemine
çözüm üretmeyeceğini, performans değerleme ile iş tatmini arasında bir bağlantı
olmadığını ve çalışanların kendi kendini objektif olarak değerleyemeyeceğini
düşünmektedirler. Ancak 360 derece performans değerlemeyle ilgili bu olumsuz
yaklaşım 360 derece performans değerleme yönteminden çok kurumla ilgili yönetsel
problemlerden kaynaklanmaktadır.
360 derece performans değerleme Öz değerleme Telekomünikasyon sektörü.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 8 Sayı: 16 |