Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

IDEAS OF EMPLOYEES ABOUT 360 DEGREE PERFORMANCE APPRAISAL: A CASE OF TELECOMMUNICATION COMPANY

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 16, 587 - 598, 01.10.2018
https://doi.org/10.29029/busbed.434308

Öz

The purpose of this research is to explore how the specialists percept 360 degree
performance appraisal which was carried out in a telecommunication company. A
qualitative research method was used in this research. 14 specialists are interviewed
face to face and three open-ended questions were asked. According to research
results, most of the participants think that 360-degree performance appraisal does not solve any administrative problem of the company, there is no relationship
between performance appraisal and job satisfactions of employees and employees
cannot appraise themselves objectively. However, most of the negative approaches
result from administrative problems in the institutions not from the 360-degree
performance appraisal itself.

Kaynakça

  • KAYNAKLAR AÇIKALIN, Aytaç. (1999), İnsan Kaynağının Yönetimi-Geliştirilmesi, 1. Basım, Ankara, Pegem Yayıncılık. AKAL, Zühal. (2000), İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi, 4.Basım, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları No: 473, Ankara.BARUTÇUGİL, İsmet, (2002,. Performans Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayınları.BAYRAM, Levent, (2006), “Geleneksel Performans Değerlendirme Yöntemlerine Yeni Bir Alternatif:360 Derece Performans Değerlendirme”, Sayıştay Dergisi, (62), ss.47-65.BENLİGİRAY, Serap, (2004), İnsan Kaynakları Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir.BİLGİN, Hacer, (2003), “Performans Değerlendirmesi Gıda Sektöründe Bir Uygulama”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.BİRBEN, Gülçin, (2001), “360 Derece Performans Yönetimi”, Human Resources Dergisi.ÇALIK, Temel, (2003), Performans Yönetimi Tanımlar Kavramlar İlkeler, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayımcılık.FINDIKÇI, İlhami, (2000), İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Yayınları, İstanbul.HELVACI, Mehmet, Akif, (2002), “Performans Yönetim Sürecinde Performans Değerlendirmenin Önemi”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(2),155-169.KASNAKLI, Burcu, (2002), “Stratejiler İle Performans Göstergelerinin Bütünlüğünü Sağlayan Bir Model: Dengeli Puan Kartı (Balanced Scorecard)”, Verimlilik Dergisi, 2, 131-152.KUBAT, Gözde, (2012), “Öz Değerlendirmenin 360 Derece Geri Besleme Yöntemindeki İşlevselliği”, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,5(1), 51-65.LEVI, Paul.E. and WILLIAMS, Jane, R. (2004), “The Social Context of Performance Appraisal: A Review and Framework for the Future”, Journal of Management, 30(6), 881-905.MUCUK, İsmet, (2008), Modern İşletmecilik. İstanbul: Türkmen Kitapevi.SABUNCUOĞLU, Zeyyat, (1984), Personel Yönetimi, 2. Baskı, Anadolu Üniversitesi Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yayınları, Eskişehir.TUTAR, Hasan ve ALTINÖZ, Mehmet, (2010), “Örgütsel İklimin İşgören Performansı Üzerine Etkisi: Ostim İmalât İşletmeleri Çalışanları Üzerine Bir Araştırma”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 65(2), 196-218.ÜNAL, Ömer Faruk, (2012), “A Research on Performance Appraisal in Turkey, ss. 231-241”, WEI International European Academic Conference Proceedings, Zagrep-Croatia, 2012

ÇALIŞANLARIN 360 DERECE PERFORMANS DEĞERLEMEYE YAKLAŞIMLARI: BİR TELEKOMÜNİKASYON ŞİRKETİ ÖRNEĞİ

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 16, 587 - 598, 01.10.2018
https://doi.org/10.29029/busbed.434308

Öz

Bu çalışmanın amacı bir telekomünikasyon şirketinde yapılmakta olan 360
derece performans değerlendirme uygulamasının kurumun uzman çalışanları tarafından
nasıl algılandığını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi
kullanılmıştır. Kurumda çalışan 14 uzmanla yüz yüze görüşerek üç açık uçlu soru
yöneltilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre araştırmaya katılanların
çoğunluğu 360 derece performans değerlemenin kurumun hiçbir yönetsel problemine
çözüm üretmeyeceğini, performans değerleme ile iş tatmini arasında bir bağlantı
olmadığını ve çalışanların kendi kendini objektif olarak değerleyemeyeceğini
düşünmektedirler. Ancak 360 derece performans değerlemeyle ilgili bu olumsuz
yaklaşım 360 derece performans değerleme yönteminden çok kurumla ilgili yönetsel
problemlerden kaynaklanmaktadır.

Kaynakça

  • KAYNAKLAR AÇIKALIN, Aytaç. (1999), İnsan Kaynağının Yönetimi-Geliştirilmesi, 1. Basım, Ankara, Pegem Yayıncılık. AKAL, Zühal. (2000), İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi, 4.Basım, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları No: 473, Ankara.BARUTÇUGİL, İsmet, (2002,. Performans Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayınları.BAYRAM, Levent, (2006), “Geleneksel Performans Değerlendirme Yöntemlerine Yeni Bir Alternatif:360 Derece Performans Değerlendirme”, Sayıştay Dergisi, (62), ss.47-65.BENLİGİRAY, Serap, (2004), İnsan Kaynakları Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir.BİLGİN, Hacer, (2003), “Performans Değerlendirmesi Gıda Sektöründe Bir Uygulama”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya.BİRBEN, Gülçin, (2001), “360 Derece Performans Yönetimi”, Human Resources Dergisi.ÇALIK, Temel, (2003), Performans Yönetimi Tanımlar Kavramlar İlkeler, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayımcılık.FINDIKÇI, İlhami, (2000), İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Yayınları, İstanbul.HELVACI, Mehmet, Akif, (2002), “Performans Yönetim Sürecinde Performans Değerlendirmenin Önemi”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(2),155-169.KASNAKLI, Burcu, (2002), “Stratejiler İle Performans Göstergelerinin Bütünlüğünü Sağlayan Bir Model: Dengeli Puan Kartı (Balanced Scorecard)”, Verimlilik Dergisi, 2, 131-152.KUBAT, Gözde, (2012), “Öz Değerlendirmenin 360 Derece Geri Besleme Yöntemindeki İşlevselliği”, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,5(1), 51-65.LEVI, Paul.E. and WILLIAMS, Jane, R. (2004), “The Social Context of Performance Appraisal: A Review and Framework for the Future”, Journal of Management, 30(6), 881-905.MUCUK, İsmet, (2008), Modern İşletmecilik. İstanbul: Türkmen Kitapevi.SABUNCUOĞLU, Zeyyat, (1984), Personel Yönetimi, 2. Baskı, Anadolu Üniversitesi Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yayınları, Eskişehir.TUTAR, Hasan ve ALTINÖZ, Mehmet, (2010), “Örgütsel İklimin İşgören Performansı Üzerine Etkisi: Ostim İmalât İşletmeleri Çalışanları Üzerine Bir Araştırma”, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 65(2), 196-218.ÜNAL, Ömer Faruk, (2012), “A Research on Performance Appraisal in Turkey, ss. 231-241”, WEI International European Academic Conference Proceedings, Zagrep-Croatia, 2012
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ziya Günay 0000-0003-1005-5972

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018Cilt: 8 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Günay, Z. (2018). ÇALIŞANLARIN 360 DERECE PERFORMANS DEĞERLEMEYE YAKLAŞIMLARI: BİR TELEKOMÜNİKASYON ŞİRKETİ ÖRNEĞİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 587-598. https://doi.org/10.29029/busbed.434308