Bu araştırmada ortaokul
ve lise öğretmenlerinin özyeterlik algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır.
Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini,
2017- 2018 eğitim- öğretim yılında, Malatya ili Doğanşehir ilçe merkezinde
görev yapan 93 ortaokul, 163 lise olmak üzere toplam 256 öğretmen oluşturmaktadır.
Araştırmanın örneklemi, gönüllü olarak araştırmaya katılmayı kabul eden 164
öğretmenden oluşmaktadır. Bu araştırmanın verileri, Tschannen-Moran ve Hoy
(2001) tarafından geliştirilen, Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından
Türkçeye uyarlanan “Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” ile elde edilmiştir. Verilerin
analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar
t testi, tek yönlü varyans analizi (Anova) kullanılmıştır. Araştırmanın
bulguları, katılımcı öğretmenlerin özyeterlik algılarının “oldukça yeterli”
düzeyinde olduğunu ortaya koymuştur. Öğretmenlerin özyeterlik algılarının
cinsiyet ve branş değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık gösterdiği;
mesleki kıdem, çalışılan okul türü ve en son mezun olunan okul türü
değişkenleri açısından ise anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir
Özyeterlik Özyeterlik algısı Ortaokul ve Lise öğretmenleri Öğretmen özyeterliği Öğretmen özyeterlik algısı
In this research ,it was
aimed to determine the self-efficacy perceptions of secondary school and high
school teachers. The research is a descriptive analysis in scanning model. The
universe of the research constitutes a total of 256 teachers 93 of whom are
working at secondary schools and 163 of whom are at high schools in Doğanşehir
district of Malatya province in 2017-2018 academic year. The sample of the
research constitutes 164 teachers who voluntarily agreed to participate in the
survey. The data of this study were obtained by "Teacher Self-Efficacy
Scale" developed by Tschannen-Moran and Hoy (2001) and adapted to Turkish
by Çapa, Çakıroğlu and Sarıkaya (2005). Frequency, percentage, arithmetic mean,
standard deviation, independent groups t test, one way analysis of variance
(ANOVA) were used in the analysis of data. The findings of the study revealed
that the participant teachers' self-efficacy perceptions were at a "fairly
adequate" level. The self-efficacy perceptions of the teachers did not
show significant difference in terms of gender and branch variables; but there
were significant difference in terms of occupational seniority, type of school
studied, and type of school last graduated.
Self-efficacy Self-efficacy perception secondary school and high school teachers teacher self-efficacy teacher self-efficacy perception
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 8 Sayı: 16 |