In this research ,it was aimed to determine the self-efficacy perceptions of secondary school and high school teachers. The research is a descriptive analysis in scanning model. The universe of the research constitutes a total of 256 teachers 93 of whom are working at secondary schools and 163 of whom are at high schools in Doğanşehir district of Malatya province in 2017-2018 academic year. The sample of the research constitutes 164 teachers who voluntarily agreed to participate in the survey. The data of this study were obtained by "Teacher Self-Efficacy Scale" developed by Tschannen-Moran and Hoy (2001) and adapted to Turkish by Çapa, Çakıroğlu and Sarıkaya (2005). Frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, independent groups t test, one way analysis of variance (ANOVA) were used in the analysis of data. The findings of the study revealed that the participant teachers' self-efficacy perceptions were at a "fairly adequate" level. The self-efficacy perceptions of the teachers did not show significant difference in terms of gender and branch variables; but there were significant difference in terms of occupational seniority, type of school studied, and type of school last graduated.
Bu araştırmada ortaokul
ve lise öğretmenlerinin özyeterlik algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır.
Araştırma, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini,
2017- 2018 eğitim- öğretim yılında, Malatya ili Doğanşehir ilçe merkezinde
görev yapan 93 ortaokul, 163 lise olmak üzere toplam 256 öğretmen oluşturmaktadır.
Araştırmanın örneklemi, gönüllü olarak araştırmaya katılmayı kabul eden 164
öğretmenden oluşmaktadır. Bu araştırmanın verileri, Tschannen-Moran ve Hoy
(2001) tarafından geliştirilen, Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından
Türkçeye uyarlanan “Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” ile elde edilmiştir. Verilerin
analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar
t testi, tek yönlü varyans analizi (Anova) kullanılmıştır. Araştırmanın
bulguları, katılımcı öğretmenlerin özyeterlik algılarının “oldukça yeterli”
düzeyinde olduğunu ortaya koymuştur. Öğretmenlerin özyeterlik algılarının
cinsiyet ve branş değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık gösterdiği;
mesleki kıdem, çalışılan okul türü ve en son mezun olunan okul türü
değişkenleri açısından ise anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir
Birincil Dil | tr |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Tarihler |
Yayımlanma Tarihi : 1 Ekim 2018 |
Bibtex | @araştırma makalesi { busbed434926,
journal = {Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi},
issn = {1309-6672},
eissn = {2618-6322},
address = {Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü 12100, Merkez Bingöl},
publisher = {Bingöl Üniversitesi},
year = {2018},
volume = {8},
pages = {477 - 494},
doi = {10.29029/busbed.434926},
title = {ÖĞRETMENLERİN ÖZYETERLİK ALGILARININ ANALİZİ},
key = {cite},
author = {Aslan, Mahire and Kalkan, Handan}
} |
APA | Aslan, M , Kalkan, H . (2018). ÖĞRETMENLERİN ÖZYETERLİK ALGILARININ ANALİZİ . Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 8 (16) , 477-494 . DOI: 10.29029/busbed.434926 |
MLA | Aslan, M , Kalkan, H . "ÖĞRETMENLERİN ÖZYETERLİK ALGILARININ ANALİZİ" . Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (2018 ): 477-494 <http://busbed.bingol.edu.tr/tr/pub/issue/39173/434926> |
Chicago | Aslan, M , Kalkan, H . "ÖĞRETMENLERİN ÖZYETERLİK ALGILARININ ANALİZİ". Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (2018 ): 477-494 |
RIS | TY - JOUR T1 - ÖĞRETMENLERİN ÖZYETERLİK ALGILARININ ANALİZİ AU - Mahire Aslan , Handan Kalkan Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.29029/busbed.434926 DO - 10.29029/busbed.434926 T2 - Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 477 EP - 494 VL - 8 IS - 16 SN - 1309-6672-2618-6322 M3 - doi: 10.29029/busbed.434926 UR - https://doi.org/10.29029/busbed.434926 Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi ÖĞRETMENLERİN ÖZYETERLİK ALGILARININ ANALİZİ %A Mahire Aslan , Handan Kalkan %T ÖĞRETMENLERİN ÖZYETERLİK ALGILARININ ANALİZİ %D 2018 %J Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 1309-6672-2618-6322 %V 8 %N 16 %R doi: 10.29029/busbed.434926 %U 10.29029/busbed.434926 |
ISNAD | Aslan, Mahire , Kalkan, Handan . "ÖĞRETMENLERİN ÖZYETERLİK ALGILARININ ANALİZİ". Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 / 16 (Ekim 2018): 477-494 . https://doi.org/10.29029/busbed.434926 |
AMA | Aslan M , Kalkan H . ÖĞRETMENLERİN ÖZYETERLİK ALGILARININ ANALİZİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018; 8(16): 477-494. |
Vancouver | Aslan M , Kalkan H . ÖĞRETMENLERİN ÖZYETERLİK ALGILARININ ANALİZİ. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018; 8(16): 477-494. |
IEEE | M. Aslan ve H. Kalkan , "ÖĞRETMENLERİN ÖZYETERLİK ALGILARININ ANALİZİ", Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 8, sayı. 16, ss. 477-494, Eki. 2018, doi:10.29029/busbed.434926 |