Ambalajın satın alma davranışı üzerindeki
etkisi ile ilgili yapılan çalışmada öne çıkan bulgular aşağıdaki gibi özetlenebilir: ambalajın ürünü koruma
özelliği, gıda ürünlerinin daha çok ambalajındaki bilgilere dikkat edilerek
satın alındığı, ambalajın gıda
ürünlerinde koruyucu özelliğinden dolayı güven verici özelliği ve ambalajın ürüne kimlik kazandırdığı ifadelerinin
en önemli faktörler olarak belirlenmiştir.
Ambalajın satışı kolaylaştırdığı,
sağlık açısından gıda ürünlerinin
satışını artırdığı, ürün hakkında bilgi verdiği, çabuk bozulabilen ürünlerin ambalajlanması ürünün alımı için güven verdiği,
çekici görünen ambalaj satışı kolaylaştırdığı, ambalajın ürünü farklılaştırdığı, ambalajın ürünü taşımada kolaylık sağladığı da diğer önemli olan
hususlardır.
Ambalajda uyumlu yazı ve şekil halinde tasarlanmasının
satışları artırdığı, ürünün
yapısına uygun seçilen renklerle oluşturulmuş bir ambalaj satışı olumlu
etkilediği, pahalı ve dayanıklı
malzemeden yapılan gösterişli ambalaj ürünün de kaliteli olduğu imajını verdiği,
ambalajda renk seçimi müşterilerin
ürünle ilgili duygu ve düşüncelerini etkilediği ifadeleri ise satın almada
etkili olmayan ifadelerdir.
Araştırma kapsamında yapılan t testinde,
erkekler için ambalajın kadınlara göre daha fazla önem arz ettiği, evli olan
katılımcıların bekârlara oranla daha yüksek düzeyde ambalajın tasarım ve rengine
önem verdikleri de ortaya çıkmıştır.
Yapılan faktör analizinde çalışmanın 9 faktörden oluştuğu görülmüştür.
Söz konusu faktörler; Albeni özelliği, Renk uyumu özelliği, Bilgilendirme özelliği,
Cezp edici güvenirlik özelliği, Hijyen ve kolay taşıyabilme özelliği, Açıklayıcılık
ve farklılık özelliği, Tasarım özelliği, Pahalılık ve kalite özelliği ve Dikkat
çekici tasarım özelliği ifadeleridir.
The findings of the study on the effect of
packaging on purchasing can be summarized as follows: the packaging has a
feature of protecting the products, food products are generally purchased by paying
more attention to the information in the packaging, packaging reassures in food
products due to its protective feature, and it creates an identity to the product.
It is also important that the packaging facilitate
the sales, that it increases the sales of the food products under favor of
health, packaging of the products, which are quickly deteriorated gives confidence
for their purchasing, as well as packaging makes the products different and convenience
for carrying.
Its under stood from the study that designing
of the package with coherent writing forms or with proper colours increases the
sales, that the product must be quality if it has a package made of expensive and
durable materials, and that the right color choosing effects the decisions of
the clients.
It is also revealed from the t-test
conducted within the scope of the research that he packaging is more important for
men than the women;
especiallythemarriedparticipantsgaveimportancetothedesignandthecolouring of the
packaging at a higher level than the singles.
It is seen from the factor analysis that the
study consists of nine factors. The mentioned factors are attractiveness,
colour harmony, informing, charming safety, hygiene and portability,
explanatoriness, discrepancy, design, expensiveness and quality.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 8 Sayı: 16 |