The findings of the study on the effect of packaging on purchasing can be summarized as follows: the packaging has a feature of protecting the products, food products are generally purchased by paying more attention to the information in the packaging, packaging reassures in food products due to its protective feature, and it creates an identity to the product.
It is also important that the packaging facilitate the sales, that it increases the sales of the food products under favor of health, packaging of the products, which are quickly deteriorated gives confidence for their purchasing, as well as packaging makes the products different and convenience for carrying.
Its under stood from the study that designing of the package with coherent writing forms or with proper colours increases the sales, that the product must be quality if it has a package made of expensive and durable materials, and that the right color choosing effects the decisions of the clients.
It is also revealed from the t-test conducted within the scope of the research that he packaging is more important for men than the women; especiallythemarriedparticipantsgaveimportancetothedesignandthecolouring of the packaging at a higher level than the singles.
It is seen from the factor analysis that the study consists of nine factors. The mentioned factors are attractiveness, colour harmony, informing, charming safety, hygiene and portability, explanatoriness, discrepancy, design, expensiveness and quality.
Ambalajın satın alma davranışı üzerindeki
etkisi ile ilgili yapılan çalışmada öne çıkan bulgular aşağıdaki gibi özetlenebilir: ambalajın ürünü koruma
özelliği, gıda ürünlerinin daha çok ambalajındaki bilgilere dikkat edilerek
satın alındığı, ambalajın gıda
ürünlerinde koruyucu özelliğinden dolayı güven verici özelliği ve ambalajın ürüne kimlik kazandırdığı ifadelerinin
en önemli faktörler olarak belirlenmiştir.
Ambalajın satışı kolaylaştırdığı, sağlık açısından gıda ürünlerinin satışını artırdığı, ürün hakkında bilgi verdiği, çabuk bozulabilen ürünlerin ambalajlanması ürünün alımı için güven verdiği, çekici görünen ambalaj satışı kolaylaştırdığı, ambalajın ürünü farklılaştırdığı, ambalajın ürünü taşımada kolaylık sağladığı da diğer önemli olan hususlardır.
Ambalajda uyumlu yazı ve şekil halinde tasarlanmasının satışları artırdığı, ürünün yapısına uygun seçilen renklerle oluşturulmuş bir ambalaj satışı olumlu etkilediği, pahalı ve dayanıklı malzemeden yapılan gösterişli ambalaj ürünün de kaliteli olduğu imajını verdiği, ambalajda renk seçimi müşterilerin ürünle ilgili duygu ve düşüncelerini etkilediği ifadeleri ise satın almada etkili olmayan ifadelerdir.
Araştırma kapsamında yapılan t testinde, erkekler için ambalajın kadınlara göre daha fazla önem arz ettiği, evli olan katılımcıların bekârlara oranla daha yüksek düzeyde ambalajın tasarım ve rengine önem verdikleri de ortaya çıkmıştır.
Yapılan faktör analizinde çalışmanın 9 faktörden oluştuğu görülmüştür. Söz konusu faktörler; Albeni özelliği, Renk uyumu özelliği, Bilgilendirme özelliği, Cezp edici güvenirlik özelliği, Hijyen ve kolay taşıyabilme özelliği, Açıklayıcılık ve farklılık özelliği, Tasarım özelliği, Pahalılık ve kalite özelliği ve Dikkat çekici tasarım özelliği ifadeleridir.
Birincil Dil | tr |
---|---|
Konular | İktisat |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Tarihler |
Yayımlanma Tarihi : 1 Ekim 2018 |
Bibtex | @araştırma makalesi { busbed441913,
journal = {Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi},
issn = {1309-6672},
eissn = {2618-6322},
address = {Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü 12100, Merkez Bingöl},
publisher = {Bingöl Üniversitesi},
year = {2018},
volume = {8},
pages = {49 - 68},
doi = {10.29029/busbed.441913},
title = {AMBALAJIN SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK AMPİRİK BİR ÇALIŞMA},
key = {cite},
author = {Baydaş, Abdulvahap and Yaşar, Mehmet Emin}
} |
APA | Baydaş, A , Yaşar, M . (2018). AMBALAJIN SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK AMPİRİK BİR ÇALIŞMA . Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 8 (16) , 49-68 . DOI: 10.29029/busbed.441913 |
MLA | Baydaş, A , Yaşar, M . "AMBALAJIN SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK AMPİRİK BİR ÇALIŞMA" . Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (2018 ): 49-68 <http://busbed.bingol.edu.tr/tr/pub/issue/39173/441913> |
Chicago | Baydaş, A , Yaşar, M . "AMBALAJIN SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK AMPİRİK BİR ÇALIŞMA". Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (2018 ): 49-68 |
RIS | TY - JOUR T1 - AMBALAJIN SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK AMPİRİK BİR ÇALIŞMA AU - Abdulvahap Baydaş , Mehmet Emin Yaşar Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.29029/busbed.441913 DO - 10.29029/busbed.441913 T2 - Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 49 EP - 68 VL - 8 IS - 16 SN - 1309-6672-2618-6322 M3 - doi: 10.29029/busbed.441913 UR - https://doi.org/10.29029/busbed.441913 Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi AMBALAJIN SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK AMPİRİK BİR ÇALIŞMA %A Abdulvahap Baydaş , Mehmet Emin Yaşar %T AMBALAJIN SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK AMPİRİK BİR ÇALIŞMA %D 2018 %J Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi %P 1309-6672-2618-6322 %V 8 %N 16 %R doi: 10.29029/busbed.441913 %U 10.29029/busbed.441913 |
ISNAD | Baydaş, Abdulvahap , Yaşar, Mehmet Emin . "AMBALAJIN SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK AMPİRİK BİR ÇALIŞMA". Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 / 16 (Ekim 2018): 49-68 . https://doi.org/10.29029/busbed.441913 |
AMA | Baydaş A , Yaşar M . AMBALAJIN SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK AMPİRİK BİR ÇALIŞMA. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018; 8(16): 49-68. |
Vancouver | Baydaş A , Yaşar M . AMBALAJIN SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK AMPİRİK BİR ÇALIŞMA. Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018; 8(16): 49-68. |
IEEE | A. Baydaş ve M. Yaşar , "AMBALAJIN SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK AMPİRİK BİR ÇALIŞMA", Bingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 8, sayı. 16, ss. 49-68, Eki. 2018, doi:10.29029/busbed.441913 |