Bu araştırmanın amacı yedinci sınıf öğrencilerinin
motivasyon ve öz yeterlik inançları ile fen bilimleri dersindeki başarıları
arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu kapsamda çalışmada nicel yöntem içerisinde
değerlendirilen ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri
toplamak amacıyla “Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği” ve “Öz Yeterlik
Kaynakları Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Elazığ il
merkezinde sekiz farklı okulda öğrenim gören 160 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu
öğrencilerin 98’ i (%61,25) kız 62’ si (%38,75)ise erkektir. Çalışma yapılacak
öğrencilerin belirlenmesinde uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Öğrenciler
araştırmaya gönüllülük esaslı olarak katılmışlardır. Araştırmaya katılan
öğrencilerden elde edilen verilerin analizleri, çıkarımsal istatistik
yöntemlerinden olan çoklu regresyon ve korelasyon analizi kullanılarak
yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin motivasyon ve öz yeterlikleri ile
fen bilimlerindeki başarıları arasında pozitif bir ilişki olduğu
belirlenmiştir. Motivasyon ve öz yeterlik inanç puanlarının fen bilimleri
başarısı üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu tespit edilmiştir.
Motivasyon İnancı Fen Öz yeterlik İnancı Fen Bilimleri Başarısı Çoklu Regresyon orta okul öğrencileri
The aim of this research was
to examine the relationship between seventh-grade students’ motivation and
science self-efficacy beliefs with science achievement. This research was
conducted with a relational model. In order to collect data, motivation belief
scale which is a sub-scale of "Motivated Strategies for Learning Questionnaire
(MSLQ)" and “Resources of Self-Efficacy Scale" were used. The sample
of the study was composed of 160 seventh grade students. While 61.25% of
samples were girls, 38.75% of them were boys. In the analysis of the data,
multiple regressions and a correlation analysis were utilized. The results of
the correlation analyses showed a positive middle-level relationship between
motivation belief and science self-efficacy perception variables. Results of
the multiple regression analyses also showed that motivation belief and science
self-efficacy perception positively predicted science achievement. Students’
motivate and science self-efficacy beliefs explain about 48% of the total
variance regarding their science achievement.
Motivate Beliefs Science Self-Efficacy Beliefs Science Achievement Science Teachers Middle School Students’
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 8 Sayı: 16 |