Today's consumers begin to need to reach the goods and services more
quickly, as the quantity and diversity of the products which produced in the
market are very high and competition is increasing rapidly. Therefore, it will
be possible to realize the products offered to the consumer in a fast way and
to make the purchase intention to be directed to the purchasing behavior of
consumers at the same speed with the current marketing applications following
the change in technology. Moreover, in this fast-paced consumption process, TV
programs that we often associate with real life affect our view of the world,
shape our minds, our lifestyle, and thus affect our buying behavior. Consumers
try to decide what to buy, how to buy, where to buy and consume these products
with whom in order to live like the TV characters that they follow. At this
point, it can be said that the celebrities are sponsored by their sponsors in
their programs and even outside their lives, so that they can act as both
agents and influence consumers' purchasing behavior. In this line of work,
conceptualization of buying intentions, which are thought to be made possible
by product placement in TV, can be turned into purchasing behavior by second
screen applications.
Industry 4.0 Television Second Screen Product placement Consumption
Günümüz tüketicileri piyasada
üretilen ürün miktarının ve çeşitliliğinin oldukça yüksek olması ve rekabetin
hızla artmasıyla beraber mal ile hizmetlere daha hızlı bir şekilde ulaşma
ihtiyacı duymaya başlamışlardır. Dolayısıyla hızlı bir şekilde tüketiciye
sunulan ürünlerin farkına varılması ve satın alma niyetinin oluşturulup
tüketicilerin satın alma davranışına yönlendirilmesinin de aynı hızla
gerçekleştirilebilmesi teknolojideki değişimi takip eden güncel pazarlama
uygulamalarıyla mümkün olabilecektir. Ayrıca bu hızlı tüketim sürecinde çoğu
zaman gerçek yaşamla ilişkilendirdiğimiz TV'deki programlar dünyaya bakış
açımızı etkilemekte, düşüncelerimizi, yaşam tarzımızı şekillendirmekte ve
dolayısıyla satın alma davranışlarımızı etkilemektedir. Tüketiciler, bu
programlardaki karakterler gibi görünebilmek veya yaşayabilmek için neleri,
nerelerden, nasıl satın alacaklarına ve bu ürünleri ne amaçla, kimlerle
tüketeceklerine karar vermeye çalışmaktadırlar. Bu noktada ünlülerin programlar
içinde ve hatta dışındaki hayatlarında sponsorlarla desteklendikleri böylece
markalar için hem birer aracı görevi üstlendikleri hem de tüketicilerin satın
alma davranışını etkiledikleri söylenebilir. Bu doğrultuda çalışmada, TV’deki
ürün yerleştirmeler sayesinde oluştuğu düşünülen satın alma niyetlerinin ikinci
ekran uygulamalarıyla kullanıcıların satın alma davranışına dönüştürülebilmesi
kavramsal olarak incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 9 Sayı: 17 |