İkinci Dil (D2) Edinimi
çalışmalarındaki yeni eğilimler bilişsel dilbilim alanında gelişmeye devam
ederken, dilbilimciler ve öğretmenler dil öğretimi derslerinde yenilikçi
uygulamaları keşfetme ve denemeye çalışmaktadırlar. Bunlardan arasında
minimalist uygulamalar uygulanabilir öğrenme stratejileri içerisinde dil
öğretiminin yeni boyutlarının geliştirilmesinde en faydalı ve ekonomik
yaklaşımlar olarak öne çıkmaktadır. Bu çerçevede, on haftalık bir sürede toplam
40 saatlik dil sınıflarındaki anadili Türkçe ola 21 yetişkin öğrenciye
minimalist bir dil öğretim yöntemi olarak Edinç Temelli Dil Öğretimi (EDİT-DİL)
yöntemi uygulanmıştır. Bu uzun dönemli kontrollü çalışmanın amacı İDİ
öğrencilerinin EDİT-DİL derslerindeki performanslarını bir Türk devlet üniversitesi
örnekleminde incelemektir. Bu çalışmanın verileri Bitlis Eren Üniversitesi'nde
farklı sınıflarda ve farklı bölümlerde okuyan toplam 21 başlangıç (A1)
düzeyindeki öğrencilere uygulana bir başarı testi ile toplanmıştır. Bu uygulama
2018 öğretim yılının Ekim-Aralık ayları arasında gerçekleştirildi ve veriler
nicel olarak analiz edildi. Araştırmanın genel bulguları özellikle iki sonuç
olarak yorumlanmıştır: dilsel sonuçlar ve metodolojik sonuçlar. Dilsel sonuçlar
açısından, katılımcıların ED ilkeleri ve değiştirgenler için D2 girdisi yoluyla
doğrudan erişime sahip olmadıkları, çünkü D1 bilgilerinin D2 türetimlerine
yalnızca ilkelerin ortak özellik gösterdiği yerlerde değil aynı zamanda
değiştirgen farklılıklarının ve dile özgü özelliklerin olduğu yerlerde de
aktardıkları görüldü. Metodolojik sonuçlara bakımından ise, EDİT-DİL ile öğretim verilen katılımcıların %
51 başarı testinde başarılı olurken bu oranın maliyet fayda analizi açısından
ümit verici olduğu sonucuna varıldı. Ayrıca bu yöntemle öğretim verilen
öğrencilerin evrensel ilkelerin işlediği yapılarda İngilizce dilbilgisine özel
hiçbir öğretim verilmemesine rağmen yüksek oranda başarılı oldukları
gözlemlendi. Buna ek olarak öğretmenlerin ve öğretmen eğitmenlerinin EDİT-DİL’i
daha etkin bir şekilde uygulamalarına sağlamak için araştırma bulgularına
dayanarak bazı dikkate değer çıkarımlarda da bulunulmuştur.
TÜBİTAK
116K759
The purpose of this study is to explore and evaluate
ESL students’ performances in COBALT classes where a minimalist approach, model and
method is applied. Accordingly, COBALT was applied to 21 Turkish speaking
learners in English classes of 40 hours during a ten-week period. The data were
collected through a post-test from 21 beginner level students in Bitlis Eren
University. The data collected were analysed quantitatively. The overall findings
of the research were interpreted particularly in terms of two implications:
linguistic and methodological implications. As to the linguistic implications,
the participants were found having no direct access to UG principles and
parameters through the L2 input since they transferred L1 not only where
principles worked but also where parametric variations and grammatical features
occurred. As for the methodological implications, it was found out that, as a
first-time ever experienced method in a classroom setting, the COBALT was found
promising in terms of cost–benefit analysis although the overall success of the
participants tutored through COBALT in the post-test instrument was 51%.
Moreover, it was also found out that almost all of the L1 transfer cases
observed are of nativization tendency proposing that learners make the input
conform to their L1 competence.
Competence-Based Minimalist Method English language teaching principles
116K759
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 116K759 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 9 Sayı: 18 |